NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Do Jedliny-Zdroju po linii 285 w grudniu 2022 roku?

| Jakub Rösler 11.05.2022 7k

Do Jedliny-Zdroju po linii 285 w grudniu 2022 roku?
Budynek stacyjny na przystanku Zagórze Śląskie w 2013 rokufot. Pnapora CC BY-SA 3.0
PKP PLK poinformowała nas, iż koniec prac na drugiej części linii 285, na odcinku Świdnica – Jedlina Zdrój, ma nastąpić w grudniu obecnego roku. Jak więc postępują prace przy tej rewitalizacji?
Linia kolejowa 285 łączy Wrocław z Jedliną Zdrój przez Kobierzyce oraz Świdnicę. Szlak na całej swej długości jest nieprzejezdny od wielu lat, choć w tym roku ma się to zmienić. PKP PLK prowadzą bowiem rewitalizację i modernizację całej trasy, a zadanie to jest podzielone na dwie części. Pierwsza z nich obejmuje odcinek Wrocław – Świdnica, a druga dotyczy odcinka Świdnica – Jedlina Zdrój.

Przejazd po całej linii 285 w grudniu 2022 roku?

Prace na pierwszym odcinku tej linii, do Świdnicy, mają umożliwić przejazd pociągów tą trasą w czerwcu tego roku. Szeroko opisywaliśmy ten temat w tym artykule. W tym przypadku prace są znacznie opóźnione. Niestety identyczna sytuacja ma miejsce w przypadku dalszej części linii 285, a więc tej biegnącej ze Świdnicy do Jedliny Zdroju. Także tutaj prace złapały znaczne opóźnienie, bowiem pierwotny termin oddania linii do użytku przypadał na końcówkę 2020 roku.

PKP PLK, która nadzoruje rewitalizację tej części trasy, zapewnia jednak, iż wszystkie prace na odcinku do Jedliny Zdroju skończą się do grudnia tego roku, co pozwoli na uruchomienie regularnych połączeń pasażerskich, o czym informuje nas rzecznik PKP PLK, Mirosław Siemieniec.

Prace przy peronach i systemach łączności

– Na odcinku Świdnica – Jedlina Zdrój zakończenie prac przewidywane jest na koniec roku. Na tej trasie na 22 km jednotorowej górskiej linii teren wznosi się o ponad 200 m. Są liczne łuki i teren wymagający przepraw, m.in. wiaduktów, mostów. Na terenie stacji Świdnica Kraszowice wybudowana została nastawnia kontenerowa z masztem i urządzeniami radiołączności. Zabudowany został także rozjazd umożliwiający (na szlaku Dzierżoniów – Świdnica Miasto) wjazd pociągu w kierunku Jedliny Zdroju – mówi nam rzecznik PKP PLK.

Mirosław Siemieniec wylicza także, iż na szlaku trwają ciągle prace związane z budową peronów i dojściami do nich. Ten etap prac przewidziano do końca maja. Następnie na przystankach mają pojawić się elementy małej architektury, a także wiaty czy tablice przystankowe. W samej Jedlinie Zdroju prace objęły modernizację przejścia pod torami czy też odnowienie wiaty peronowej.

Modernizacja 113 obiektów inżynieryjskich

– Prace na trasie objęły wszystkie 113 obiektów: mosty, wiadukty i mury oporowe. Po przeglądzie i przygotowaniu obiektów zabudowywane są mostownice i montowane tory.
Na części trasy prace torowe są zakończone, na części prowadzone. Przebudowanych zostało kilkanaście przejazdów kolejowo-drogowych na szlaku Świdnica Kraszowice – Jedlina Zdrój. Zmodernizowane zostały systemy sterowania ruchem na odcinkach: Świdnica Kraszowice - Mościsko Dzierżoniowskie, Głuszyca - Wałbrzych oraz na stacjach Świdnica Kraszowice i Jedlina Zdrój. Zakończyły się prace związane z łącznością – dodaje rzecznik prasowy PKP PLK.

Prace na całej linii 285 są w znacznej części dofinansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego i mają pozwolić na dojazd do takich turystycznych atrakcji jak Góry Sowie czy chociażby Zamek Grodno w Zagórzu Śląskim.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5