Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

CRRC zainteresowane dostawą 200 hybrydowych lokomotyw dla Kolei Austriackich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-08-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
CRRC zainteresowane dostawą 200 hybrydowych lokomotyw dla Kolei Austriackich
fot. VosslohManewrowe lokomotywy Vossloha, przejętego przez CRRC
Koleje Austriackie (ÖBB) planują wycofanie z ruchu lokomotyw manewrowych serii 1063 i 1163. W ciągu kolejnych 10 lat zastąpić je ma nawet 200 nowych hybrydowych lokomotyw. Wartość umowy ramowej to 788,63 mln euro, przedłużony termin składania ofert w przetargu upłyną we wtorek, wziąć w nim mogło udział maksymalnie ośmiu oferentów.

Według nieoficjalnych źródeł jest wśród nich, obok Alstomu i Siemens Mobility również China Railway Rolling Stock Corporation.

CRRC zatrudnia obecnie 187 tys. pracowników i pochwalić się może rocznym obrotem w wysokości 38 mld euro. Dwie lokomotywy manewrowe, razem z dwoma elektrycznymi liniowymi, zamówiła już węgierska spółka-córka ÖBB - Rail Cargo Hungaria – w 2019 roku. Jednak nie uzyskały one jeszcze dopuszczenia do ruchu w Europie. Według magazynu „Eisenbahn-Revue” lokomotywy na Węgrzech mogłyby wejść do ruchu już we wrześniu 2022 roku. Jeśli spełnia one oczekiwania przewoźnika, Rail Cargo Hungaria chce zamówić kolejne 20 lokomotyw objętych obowiązującą już umową ramową z CRRC (może kupić również 20 kolejnych liniowych).

Od jesieni 2016 działa wie Wiedniu centrala CRRC ZELC Verkehrstechnik. Jej głównym zadaniem były w ostatnich latach zakupy części zamiennych do lokomotyw i dostarczanie ich do Chin. Równocześnie firma przygotowywała się do przejęcia zadań marketingowych i handlowych dla koncernu, informuje austriacki dziennik „Kurier”. Gazeta przypomina także o pierwszych działaniach firmy i wejściu na rynek europejski przez Północną Macedonię, która w latach 2015/2016 zakupiła dwa elektryczne i cztery spalinowe składy osobowe.

Jesienią 2016 roku Leo Express podpisał umowę ramową na dostarczenie 30 jednostek elektrycznych „Sirius”, które jednak dotąd nie uzyskały dopuszczenia w Europie. Kurier przypomina także, że Chińczycy zakupili w 2020 roku fabrykę lokomotyw grupy Vossloh w niemieckiej Kilonii. Największą uwagę przykuł jednak deal z austriackim przewoźnikiem Westbahn, który wypożyczył od CRRC cztery elektryczne jednostki piętrowe. Składy nie zostały jeszcze dostarczone do Europy i dopuszczone, co nastąpić ma najwcześniej latem 2023 roku. Według gazety „Kurier”, w raporcie rocznym CRRC mowa jest o „ważnym kliencie , który wypożyczy cztery składy, a który posiada opcję zakupu 30 nowych jednostek”. Ani CRRC, ani Westbahn nie komentują tych doniesień.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5