NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

CRRC zainteresowane dostawą 200 hybrydowych lokomotyw dla Kolei Austriackich

| Artur Bogdanowicz 13.08.2021 2,3k

CRRC zainteresowane dostawą 200 hybrydowych lokomotyw dla Kolei Austriackich
Manewrowe lokomotywy Vossloha, przejętego przez CRRCfot. Vossloh
Koleje Austriackie (ÖBB) planują wycofanie z ruchu lokomotyw manewrowych serii 1063 i 1163. W ciągu kolejnych 10 lat zastąpić je ma nawet 200 nowych hybrydowych lokomotyw. Wartość umowy ramowej to 788,63 mln euro, przedłużony termin składania ofert w przetargu upłyną we wtorek, wziąć w nim mogło udział maksymalnie ośmiu oferentów.
Według nieoficjalnych źródeł jest wśród nich, obok Alstomu i Siemens Mobility również China Railway Rolling Stock Corporation.

CRRC zatrudnia obecnie 187 tys. pracowników i pochwalić się może rocznym obrotem w wysokości 38 mld euro. Dwie lokomotywy manewrowe, razem z dwoma elektrycznymi liniowymi, zamówiła już węgierska spółka-córka ÖBB - Rail Cargo Hungaria – w 2019 roku. Jednak nie uzyskały one jeszcze dopuszczenia do ruchu w Europie. Według magazynu „Eisenbahn-Revue” lokomotywy na Węgrzech mogłyby wejść do ruchu już we wrześniu 2022 roku. Jeśli spełnia one oczekiwania przewoźnika, Rail Cargo Hungaria chce zamówić kolejne 20 lokomotyw objętych obowiązującą już umową ramową z CRRC (może kupić również 20 kolejnych liniowych).

Od jesieni 2016 działa wie Wiedniu centrala CRRC ZELC Verkehrstechnik. Jej głównym zadaniem były w ostatnich latach zakupy części zamiennych do lokomotyw i dostarczanie ich do Chin. Równocześnie firma przygotowywała się do przejęcia zadań marketingowych i handlowych dla koncernu, informuje austriacki dziennik „Kurier”. Gazeta przypomina także o pierwszych działaniach firmy i wejściu na rynek europejski przez Północną Macedonię, która w latach 2015/2016 zakupiła dwa elektryczne i cztery spalinowe składy osobowe.

Jesienią 2016 roku Leo Express podpisał umowę ramową na dostarczenie 30 jednostek elektrycznych „Sirius”, które jednak dotąd nie uzyskały dopuszczenia w Europie. Kurier przypomina także, że Chińczycy zakupili w 2020 roku fabrykę lokomotyw grupy Vossloh w niemieckiej Kilonii. Największą uwagę przykuł jednak deal z austriackim przewoźnikiem Westbahn, który wypożyczył od CRRC cztery elektryczne jednostki piętrowe. Składy nie zostały jeszcze dostarczone do Europy i dopuszczone, co nastąpić ma najwcześniej latem 2023 roku. Według gazety „Kurier”, w raporcie rocznym CRRC mowa jest o „ważnym kliencie , który wypożyczy cztery składy, a który posiada opcję zakupu 30 nowych jednostek”. Ani CRRC, ani Westbahn nie komentują tych doniesień.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5