NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

CRRC wyprodukował pociąg dla austriackiego Westbahn! [zdjęcia]

| Jakub Madrjas, Artur Bogdanowcz 02.06.2021 4,8k

CRRC wyprodukował pociąg dla austriackiego Westbahn! [zdjęcia]
CRRC wyprodukował pociąg dla austriackiego Westbahn! [zdjęcia]
CRRC wyprodukował pociąg dla austriackiego Westbahn! [zdjęcia]
CRRC wyprodukował pociąg dla austriackiego Westbahn! [zdjęcia]
CRRC wyprodukował pociąg dla austriackiego Westbahn! [zdjęcia]
CRRC wyprodukował pociąg dla austriackiego Westbahn! [zdjęcia]
CRRC wyprodukował pociąg dla austriackiego Westbahn! [zdjęcia]
CRRC wyprodukował pociąg dla austriackiego Westbahn! [zdjęcia]
CRRC wyprodukował pociąg dla austriackiego Westbahn! [zdjęcia]
CRRC wyprodukował pociąg dla austriackiego Westbahn! [zdjęcia]
Chiński gigant CRRC przygotował kolejny pociąg dla europejskiego prywatnego przewoźnika. Tym razem jest nim austriacki Westbahn.
O chińskim pociągu, zaprezentowanym w barwach Westbahn jako pierwszy poinformował Railcolor. - CRRC Zhuzhou pokazało w Hunan "Projekt DEMU2" - piętrowy pociąg w barwach Westbahn - napisał portal. Początkowo nie wiadomo było jednak, jakie są zasady współpracy pomiędzy firmami.

Jak poinformowało "Rynek Kolejowy" biuro prasowe Westbahn, przewoźnik nie nabędzie pociągów CRRC. Ale są to składy jak najbardziej przeznaczone dla niego. - Gdy zostaną dopuszczone do ruchu (prawdopodobnie latem lub jesienią 2023), wypożyczymy cztery już wyprodukowane składy CRRC - poinformowały służby prasowe. Spółka dodała, że projektowanie pociągu przez CRRC miało miejsce we współpracy z Westbahn. - Przykładaliśmy dużą wagę do tego, aby najważniejsze elementy wyprodukowane zostały w Europie - dodała spółka.

To kolejny przykład coraz bardziej intensywnej obecności chińskiego giganta CRRC w Europie. Jak pisaliśmy niedawno, Astra i CRRC dostarczą 100 tramwajów dla Bukaresztu. Serbia kupi z Chin trzy zespoły trakcyjne na 200 km/h. Testowana jest już lokomotywa elektryczna Bison dla należącego do Kolei Austriackich OBB węgierskiego przewoźnika Rail Cargo Hungaria. Na dopuszczenie do ruchu wciąż czekają ezety Sirius dla Leo Expressu.

Prywatny Westbahn dotąd kupował piętrowe pociągi Kiss od Stadlera. Podczas pandemii otrzymał wsparcie od austriackiego rządu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Austria (200)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Austria (200)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5