NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Dolny Śląsk: Odbudowa linii do Karpacza i Kowar za maksymalnie 100 mln zł

| Michał Szymajda 03.06.2020 444

Dolny Śląsk: Odbudowa linii do Karpacza i Kowar za maksymalnie 100 mln zł
Zdjęcie ilustracyjnefot. M. Szymajda
Wicemarszałek województwa dolnośląskiego, Tymoteusz Myrda poinformował o bliskim zakończeniu prac nad studium wykonalności dla linii kolejowych z Jeleniej Góry do Karpacza i Kowar. Wkrótce urząd marszałkowski przejmie linie.
Przetarg na wykonanie studium wykonalności dla czterech linii kolejowych, będących pod zarządem spółek z grupy PKP, rozpisano w kwietniu 2019 roku. W grudniu 2019 podpisano umowę w tej sprawie ze spółką Koltech Inwestor. Plan powstawał dla linii z Gryfowa do Świeradowa-Zdroju (linie 317 i 336), a także dla linii z Jeleniej Góry do Karpacza i Kowar (linie 308 i 340). Powstanie studium wiąże się z przyznaniem urzędowi marszałkowskiemu pieniędzy z unijnego programu Trans-Borders.

– Studium wykonalności dla tych linii kolejowych jest w końcowej fazie przygotowania i nanoszone są ostatnie poprawki, a samo przyjęcie dokumentu powinno nastąpić na początku czerwca – powiedział Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego. Obecnie województwo czeka jeszcze na podpisanie aktu notarialnego, potwierdzającego przeniesienie praw własności do linii ze spółki PKP na samorząd Dolnego Śląska. Jest to planowane na przełomie III i IV kwartału 2020.

– Przejmowanie i rewitalizacja tych linii to część naszego projektu odbudowy kolei na Dolnym Śląsku. To również bardzo dobra wiadomość nie tylko dla mieszkańców Kotliny Jeleniogórskiej, ale też dla wszystkich Dolnoślązaków, którzy będą mogli łatwiej dojechać do atrakcyjnych turystycznie miejscowości – dodał wicemarszałek.

Ile będzie kosztować zaprojektowanie i odbudowa linii do Karpacza i Kowar? Samorząd, po poznaniu szczegółów studium, szacuje je na „około 70 do 100 mln zł” w zależności od ostatecznie wybranego wariantu rewitalizacji. Nie wiadomo jeszcze kiedy mógłby wystartować przetarg na wykonanie projektu budowy i sama rewitalizacja, jednak samorząd Dolnego Śląska szacuje, że od momentu podpisania umowy na projekt do uruchomienia pociągów miną dwa lata.

Nie wiemy jeszcze, czy samorząd zdecyduje się na elektryfikację linii, która jednak mogłaby znacząco podnieść koszt prac. W tym miejscu warto zaznaczyć, że DSDiK – samorządowy odpowiednik PKP PLK, nie posiada w swych zasobach linii zelektryfikowanych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (676)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (676)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5