NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ceny rosną, kujawsko-pomorskie kupi mniej pociągów z Polskiego Ładu

| Jakub Madrjas 22.06.2022 1,1k

Ceny rosną, kujawsko-pomorskie kupi mniej pociągów z Polskiego Ładu
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Kujawsko-pomorskie jest jednym z trzech województw, które zamierzają kupić tabor w ramach Polskiego Ładu. Urząd marszałkowski ogłosi na zakup nowy przetarg, ale pociągów prawdopodobnie kupi mniej, niż zakładał wcześniej.
Jak informowaliśmy pod koniec maja, trzy województwa, a wśród nich kujawsko-pomorskie, otrzymały po 65 mln zł dotacji na zakup eklektycznych zespołów trakcyjnych z Programu Inwestycji Strategicznych w ramach Polskiego Ładu. Ceny w gospodarce szybko rosną, co nie omija również taboru kolejowego. Beata Krzemińska, rzeczniczka urzędu marszałkowskiego przyznaje, że wpłynie to na projekt.

– Wnioskowaliśmy o zakup trzech (lub czterech) zespołów trakcyjnych. Wniosek był jednak składany w innej sytuacji gospodarczej, dlatego dziś – kiedy ceny drastycznie rosną – potrzebna będzie korekta wniosku i prawdopodobnie wnioskować będziemy o zakup dwóch lub trzech EZT – przyznaje.

Trwa przetarg na pociągi; zakup w ramach RPO

Jak dodaje, samorząd rozmawia jeszcze ze stroną rządową. – Sytuacja dotyczy skali całego kraju, a nie tylko kujawsko-pomorskiego, dlatego liczymy na pomyślne rozwiązania –stwierdza.

Warto przypomnieć, że już od lutego trwa przetarg samorządu na zakup pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych. O zamówienie ubiegają się Pesa oraz Newag. Jak informuje Wiktor Plesiński, wicedyrektor Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego, ten zakup samorząd chce sfinansować z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.

Na pociągi z funduszy z Polskiego Ładu samorząd ogłosi odrębny przetarg. – W ramach nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej samorząd województwa kujawsko-pomorskiego planuje zakup kolejnych jednostek taborowych. Będzie to tabor zeroemisyjny, a konkretnie elektryczne zespoły trakcyjne – dodaje Wiktor Plesiński.

Przetarg na przewozy wciąż w zawieszeniu

Wciąż nie wiadomo, kto będzie operatorem przewozów w województwie w kolejnym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie w grudniu tego roku. Otwarcie ofert w opóźnionym przetargu wielokrotnie przekładano, a samorząd odpowiedział już na przeszło 170 pytań potencjalnych wykonawców.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kujawsko-pomorskie (640)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5