Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kujawsko-Pomorskie kupuje 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
28-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kujawsko-Pomorskie kupuje 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych
fot. Dawid Licheniak, SM42.pl
Województwo kujawsko-pomorskie ogłosiło właśnie przetarg na zakup pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy mają mieć cztery człony i rozpędzać się do prędkości 160 km/h. Na dostawy przewidziano maksymalnie 420 dni od dnia podpisania umowy.

Województwo kujawsko-pomorskie właśnie ogłosiło przetarg na zakup 5 nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych, które mają przyjechać do zamawiającego w ciągu 420 dni od dnia podpisania umowy. Poza dostawą pojazdów, przetarg obejmuje także asystę techniczną dla każdego z pociągów przez okres pięciu lat od dnia dostawy.

5 pociągów z 4 członami każdy

Region chce kupić pięć 4-członowych elektrycznych pociągów (a więc takich, jak posiadane już przez województwo Elfy), które będą w stanie osiągać prędkość 160 km/h. Pojazdy mają mieć do 80 metrów długości i będą zabierać na pokład co najmniej 435 pasażerów, z czego minimum 150 na miejscach siedzących. We wnętrzu zaplanowano wyłącznie drugą klasę w wariancie bezprzedziałowym, a każdy segment pojazdu ma mieć po 2 pary drzwi wejściowych, tak, aby na każdej ze stron pociągu było ich łącznie 8.

EZT mają być wyposażone w wózki Jacobsa, a także asynchroniczne silniki o mocy minimum 500 kW. Pociągi mają mieć także dwie przetwornice napięcia oraz dwa pantografy. Nowe pojazdy mają mieć także możliwość łączenia z drugim, identycznym pojazdem w celu jazdy w trakcji wielokrotnej, a także łączenia się z taborem wyposażonym w sprzęgi typu Scharfenberga.

Oświetlenie LED i miejsce dla obsługi pociągu

W pociągach procent niskiej podłogi w stosunku do długości przedziału pasażerskiego ma wynosić minimum 80%. W całym pojeździe przewidziano oświetlenie LED, a także miejsca dla obsługi pociągu na obu końcach składu, zaraz za przedziałem maszynowym. Ma się w nich znaleźć składany stolik, czy też mikrofon. Pociągi mają móc przewozić osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich, a także 4 rowery w jednym ze skrajnych członów pociągu.

W pojazdach przewidziano montaż śmietniczek, wejść USB (min. 1 na każdy przedsionek pojazdu), wieszaków na ubrania oraz gniazdek elektrycznych (minimum 4 na człon). EZT będą także wyposażone w system informacji pasażerskiej (wewnętrzny oraz zewnętrzny), a także system monitoringu oraz zliczania pasażerów. Przewidziano także system rozkładu jazdy oraz internet bezprzewodowy i nagłaśniający. W pociągach będzie klimatyzacja i ogrzewanie, a także defibrylator. Pojazdy mają być wyposażone w ECTS drugiej generacji.

Oferty do 31 marca

Startować mogą producenci, którzy w przeciągu pięciu ostatnich lat dostarczyli minimum 2 elektryczne zespoły trakcyjne, które były co najmniej dwuczłonowe i zdolne osiągać minimum 160 km/h. Ponadto producent świadczył usługę przeglądów wspomnianych powyżej ezetów, na poziomie P3 lub wyższym, przez okres co najmniej 2 lat.

Oferty w postępowaniu można składać do 31 marca 2022 roku, a o wyborze zdecydują cena, w 60%, a także termin realizacji, który ma wagę 40%. Zakup jest realizowany ze środków unijnych, z RPO regionu na lata 2014-2020.

Przypomnijmy, że jeśli regionowi uda się pozyskać środki z Polskiego Ładu, to samorząd może także dokupić kolejne elektryczne jednostki. O tym, a także o tym gdzie mogą pomóc nowe elektryczne pociągi pisaliśmy w tym miejscu.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Roman Czubiński 23 października 2025

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Zintegrowany transport

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Jakub Rösler 13 października 2025

Zobacz również:

Zagrzeb z umową na kolejnych 20 nowych tramwajów

Tabor i technika

Zagrzeb z umową na kolejnych 20 nowych tramwajów

Przemysław Farsewicz 01 października 2024

Przyszłość rynku taboru: Więcej wynajmu i leasingu?

Tabor i technika

Lubelskie ma problem. Drugi przetarg na zakup ezetów unieważniony

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Roman Czubiński 23 października 2025

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Zintegrowany transport

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Jakub Rösler 13 października 2025

Zobacz również:

Zagrzeb z umową na kolejnych 20 nowych tramwajów

Tabor i technika

Zagrzeb z umową na kolejnych 20 nowych tramwajów

Przemysław Farsewicz 01 października 2024

Przyszłość rynku taboru: Więcej wynajmu i leasingu?

Tabor i technika

Lubelskie ma problem. Drugi przetarg na zakup ezetów unieważniony

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij