Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kujawsko-Pomorskie kupuje 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kujawsko-Pomorskie kupuje 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych
fot. Dawid Licheniak, SM42.pl
Województwo kujawsko-pomorskie ogłosiło właśnie przetarg na zakup pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy mają mieć cztery człony i rozpędzać się do prędkości 160 km/h. Na dostawy przewidziano maksymalnie 420 dni od dnia podpisania umowy.

Województwo kujawsko-pomorskie właśnie ogłosiło przetarg na zakup 5 nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych, które mają przyjechać do zamawiającego w ciągu 420 dni od dnia podpisania umowy. Poza dostawą pojazdów, przetarg obejmuje także asystę techniczną dla każdego z pociągów przez okres pięciu lat od dnia dostawy.

5 pociągów z 4 członami każdy

Region chce kupić pięć 4-członowych elektrycznych pociągów (a więc takich, jak posiadane już przez województwo Elfy), które będą w stanie osiągać prędkość 160 km/h. Pojazdy mają mieć do 80 metrów długości i będą zabierać na pokład co najmniej 435 pasażerów, z czego minimum 150 na miejscach siedzących. We wnętrzu zaplanowano wyłącznie drugą klasę w wariancie bezprzedziałowym, a każdy segment pojazdu ma mieć po 2 pary drzwi wejściowych, tak, aby na każdej ze stron pociągu było ich łącznie 8.

EZT mają być wyposażone w wózki Jacobsa, a także asynchroniczne silniki o mocy minimum 500 kW. Pociągi mają mieć także dwie przetwornice napięcia oraz dwa pantografy. Nowe pojazdy mają mieć także możliwość łączenia z drugim, identycznym pojazdem w celu jazdy w trakcji wielokrotnej, a także łączenia się z taborem wyposażonym w sprzęgi typu Scharfenberga.

Oświetlenie LED i miejsce dla obsługi pociągu

W pociągach procent niskiej podłogi w stosunku do długości przedziału pasażerskiego ma wynosić minimum 80%. W całym pojeździe przewidziano oświetlenie LED, a także miejsca dla obsługi pociągu na obu końcach składu, zaraz za przedziałem maszynowym. Ma się w nich znaleźć składany stolik, czy też mikrofon. Pociągi mają móc przewozić osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich, a także 4 rowery w jednym ze skrajnych członów pociągu.

W pojazdach przewidziano montaż śmietniczek, wejść USB (min. 1 na każdy przedsionek pojazdu), wieszaków na ubrania oraz gniazdek elektrycznych (minimum 4 na człon). EZT będą także wyposażone w system informacji pasażerskiej (wewnętrzny oraz zewnętrzny), a także system monitoringu oraz zliczania pasażerów. Przewidziano także system rozkładu jazdy oraz internet bezprzewodowy i nagłaśniający. W pociągach będzie klimatyzacja i ogrzewanie, a także defibrylator. Pojazdy mają być wyposażone w ECTS drugiej generacji.

Oferty do 31 marca

Startować mogą producenci, którzy w przeciągu pięciu ostatnich lat dostarczyli minimum 2 elektryczne zespoły trakcyjne, które były co najmniej dwuczłonowe i zdolne osiągać minimum 160 km/h. Ponadto producent świadczył usługę przeglądów wspomnianych powyżej ezetów, na poziomie P3 lub wyższym, przez okres co najmniej 2 lat.

Oferty w postępowaniu można składać do 31 marca 2022 roku, a o wyborze zdecydują cena, w 60%, a także termin realizacji, który ma wagę 40%. Zakup jest realizowany ze środków unijnych, z RPO regionu na lata 2014-2020.

Przypomnijmy, że jeśli regionowi uda się pozyskać środki z Polskiego Ładu, to samorząd może także dokupić kolejne elektryczne jednostki. O tym, a także o tym gdzie mogą pomóc nowe elektryczne pociągi pisaliśmy w tym miejscu.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czy efektywnie wydatkujemy środki na inwestycje kolejowe?

Infrastruktura

Czechy: Środki z uprawnień emisyjnych wspomogą rozwój transportu kolejowego

Prawo i polityka

Zobacz również:

Przyszłość rynku taboru: Więcej wynajmu i leasingu?

Tabor i technika

Przyszłość rynku taboru: Więcej wynajmu i leasingu?

Jakub Madrjas 22 marca 2019

Lubelskie ma problem. Drugi przetarg na zakup ezetów unieważniony

Tabor i technika

Lubelskie zamawia 11 elektrycznych dwuczłonowych pociągów

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Czy efektywnie wydatkujemy środki na inwestycje kolejowe?

Infrastruktura

Czechy: Środki z uprawnień emisyjnych wspomogą rozwój transportu kolejowego

Prawo i polityka

Zobacz również:

Przyszłość rynku taboru: Więcej wynajmu i leasingu?

Tabor i technika

Przyszłość rynku taboru: Więcej wynajmu i leasingu?

Jakub Madrjas 22 marca 2019

Lubelskie ma problem. Drugi przetarg na zakup ezetów unieważniony

Tabor i technika

Lubelskie zamawia 11 elektrycznych dwuczłonowych pociągów

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5