NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Znamy pakiety z przetargu kolejowego kujawsko-pomorskiego

| Jakub Rösler 04.05.2022 4,6k

Znamy pakiety z przetargu kolejowego kujawsko-pomorskiego
Fot. Krzysztof Sosnowski
Wiemy na jakie pakiety podzielono właśnie ogłoszony przetarg na przewozy kolejowe w województwie kujawsko-pomorskim. Postępowanie dotyczy wyłącznie użytkowanych już obecnie linii kolejowych. W przetargu nie ma Rypina czy Ciechocinka.
O tym, jaki kształt przyjmie przetarg na przewozy pasażerskie w województwie kujawsko-pomorskim pisaliśmy w ostatni piątek, kiedy dowiedzieliśmy się, że postępowanie zostanie podzielone na cztery pakiety, a nie na 10, jak to miało miejsce w zeszłorocznym, ostatecznie unieważnionym, przetargu. Znamy już zawartości każdego z pakietów.

Pakiet pierwszy

Pierwszy z nich dotyczy linii komunikacyjnych Kutno – Włocławek – Toruń – Bydgoszcz, Bydgoszcz – Inowrocław, Gniezno – Inowrocław – Toruń, Bydgoszcz – Toruń – Jabłonowo Pomorskie (– Brodnica po 2025 po elektryfikacji l.k. 208). Wszędzie tam kursują obecnie pociągi uruchamiane przez samorząd województwa kujawsko-pomorskiego. Jedyną nowością jest zapowiedź uruchomienia bezpośrednich połączeń z Bydgoszczy przez Toruń do Brodnicy, ponieważ do tej miejscowości docierają obecnie tylko pociągi regionalne z Grudziądza. Ten pakiet ma charakter “elektryczny”, oznacza to, że wszystkie omawiane linie komunikacyjne są (lub w przypadku linii 208 mają być) zelektryfikowane.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że najkrótszą drogą z Bydgoszczy do Brodnicy była linia kolejowa 209 przez Golub-Dobrzyń i Chełmżę. Niestety jej wschodnia część, biegnąca przez Golub-Dobrzyń została kilka lat temu rozebrana.

Pakiet drugi

Drugi pakiet dotyczy linii komunikacyjnych Bydgoszcz – Wyrzysk – Osiek, Bydgoszcz – Toruń, Toruń – Jabłonowo Pomorskie, Bydgoszcz – Smętowo, Piła – Bydgoszcz, Inowrocław – Bydgoszcz, Toruń – Inowrocław – Gniezno. Także w tym przypadku na każdym z odcinków kursują już pociągi regionalne, poruszające się w trakcji elektrycznej.

Pakiet trzeci

Trzecia część postępowania dotyczy niektórych linii spalinowych, po jakich kursują pociągi regionalne. Są to linie komunikacyjne Bydgoszcz – Tuchola – Chojnice, Bydgoszcz – Laskowice – Grudziądz, a także Wierzchucin – Szlachta. Cieszy obecność w przetargu ostatniej linii, a więc Wierzchucin – Szlachta, ponieważ pociągi regionalne wróciły tam niedawno po prawie dwóch latach od zawieszenia połączeń.

...oraz czwarty

Czwarty pakiet także dotyczy linii niezelektryfikowanych, a dokładniej Toruń – Jabłonowo Pomorskie – Brodnica, Brodnica – Grudziądz, Toruń – Grudziądz oraz Toruń – Sierpc. Na tym ostatnim odcinku połączenia zostały przywrócone w pierwszych tygodniach bieżącego roku.

W przypadku każdej z części, o wyborze najkorzystniejszej oferty zadecyduje wyłącznie cena, a okres świadczenia usług jest identyczny i obejmuje okres od 11 grudnia 2022 roku do 14 grudnia 2030 roku. Zamawiający zastrzega, że do realizacji części przewozów udostępni swój tabor.

Przetarg nie zawiera w sobie chociażby połączeń do Rypina, które były zawarte w poprzednim przetargu. Ponadto nie znalazła się tu także linia do Ciechocinka, która była zapowiadana w ostatnich miesiącach. Nie ma także połączeń po liniach 356 i 281, jako alternatywny ciąg Poznań – Bydgoszcz, który chcą rewitalizować województwa kujawsko-pomorskie i wielkopolskie.

Oferty w całym postępowaniu można składać do 8 czerwca bieżącego roku.



Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro 706

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro

Infrastruktura Metro w Charkowie – drugim największym mieście Ukrainy, znajdującym się na wschodzie kraju, blisko granicy z Rosją – przestało kursować 24 lutego. Lokalne władze przekonują, że konieczne jest rychłe wznowienie kursowania kolei podziemnej, by normalnie mogła funkcjonować gospodarka miasta. Ponowny start zapowiadany jest na 24 maja.


Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju 2,1k

Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju

Zintegrowany transport W poniedziałek, 23 maja, rozpoczną się pierwsze roboty budowlane na ul. Gagarina, związane z nową trasą tramwajową oraz kolektorem ściekowym. Ulica zostanie zwężona do dwóch pasów w stronę Wisłostrady i do jednego w kierunku centrum – ruch będzie się odbywać po jednej jezdni. Zmiany będą także wprowadzone na skrzyżowaniu z ul. Czerniakowską.

WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5