NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Bittel: Pierwsze automaty z przekąskami i napojami w pociągach PKP IC w trzecim kwartale 2022

| Jakub Rösler 06.12.2021 1,7k

Bittel: Pierwsze automaty z przekąskami i napojami w pociągach PKP IC w trzecim kwartale 2022
Fot. M. Szymajda
Ministerstwo Infrastruktury informuje, iż pierwsze automaty do sprzedaży napojów i przekąsek mają się pojawić na pokładzie pociągów PKP IC w trzecim kwartale 2022 roku. Ponadto ministerstwo dodaje, iż PKP IC zostało zobowiązane do polepszania usług gastronomicznych chociażby poprzez modernizację wagonów barowych. Wiemy to dzięki interpelacji posłanki Pauliny Matysiak.
Paulina Matysiak, regularnie wysyła interpelacje dotyczące spraw kolejowych. Tym razem posłanka zadała Ministerstwu Infrastruktury pytania o wagony Wars na w pociągach na trasie Białystok – Warszawa, plany dotyczące rozwoju oferty gastronomicznej w PKP IC, a także o ewentualne redukcje zatrudnienia w spółce Wars.

Podstawą interpelacji jest zapytanie o to, czy w pociągach kursujących z Warszawy do Białegostoku od nowego rozkładu jazdy będą znajdować się wagony barowe. Andrzej Bittel, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury informuje, iż w związku ze zmianą zestawienia pociągów IC Dąbrowska, a także IC Nałkowska na składy wagonowe, w obu tych połączeniach nie będzie wagonów barowych, a usługa gastronomiczna będzie realizowana z wózka. Do tej pory te kursy były obsługiwane przez elektryczne zespoły trakcyjne, które posiadają człon barowy.

Bittel dodaje też, że PKP IC wg. umowy ramowej na lata 2021-2030 zostało zobowiązane do zapewnienia oferty gastronomicznej we wszystkich pociągach jadących dłużej niż 5 godzin. Ponadto wg. wiceministra odstąpiono od realizowania oferty gastronomicznej w pociągach złożonych z dwóch lub 3 wagonów, a oferta z wózka powinna zawierać możliwość zakupu ciepłego napoju lub kanapki. Bittel deklaruje, iż zakres oferty gastronomicznej będzie się stale powiększał.

– Ponadto informuję, że spółka PKP Intercity została zobowiązana do osiągania stopniowej poprawy przedmiotowej usługi, poprzez modernizację wagonów gastronomicznych, rozwój oferty z wózka mobilnego czy też zapewnienie w pociągach służby publicznej usługi gastronomicznej świadczonej za pośrednictwem maszyn vendingowych, sukcesywnie zastępujących usługę z wózka mobilnego, której uruchomienie w pierwszym składzie planowane jest w III kwartale 2022 r. – podsumowuje Bittel.

O wprowadzenie automatów przekąskowych może być ciężko, ponieważ przewoźnik nie otrzymał żadnych ofert na dostawę przekąsomatów w ostatnim przetargu. Jak na razie nie ogłoszono na nie kolejnego postępowania. Z dostępnością wagonów barowych w PKP IC także jest nie najlepiej, o czym informowaliśmy wielokrotnie.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5