Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Będzie remont linii 81 Chełm – Włodawa z przedłużeniem do miasta? Jest porozumienie samorządów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
09-07-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Będzie remont linii 81 Chełm – Włodawa z przedłużeniem do miasta? Jest porozumienie samorządów
fot. jar (2016)
Dziś we Włodawie podpisane zostało „Porozumienie w sprawie współpracy w zakresie realizacji projektu rewitalizacji połączenia Chełm – Włodawa wraz z poprawą dostępności transportu kolejowego w m. Włodawa”.

Jak poinformował Urząd Miasta Włodawy, porozumienie zostało podpisane przez burmistrza Włodawy z pozostałymi samorządami: marszałkiem województwa, starostami włodawskim i chełmskim, prezydentem Chełma i wójtami gmin Włodawa, Wola Uhruska, Ruda Huta i Chełm. Obejmuje ono współpracę w sprawie modernizacji linii kolejowej nr 81 Chełm – Włodawa z przedłużeniem linii kolejowej do miasta Włodawy.

O możliwości rewitalizacji linii kolejowej nr 81 Chełm – Włodawa informowaliśmy wielokrotnie. Trasa o długości ok. 45 km przecina tereny gmin: Chełm (14,6 tys. mieszkańców), Ruda Huta (4,6 tys.), Wola Uhruska (3,8 tys.) i Włodawa (6 tys). Obecnie na trasie znajduje się 10 przystanków osobowych. Nie licząc Chełma, największe obsługiwane miejscowości to Ruda Huta (ok. 1 tys. mieszkańców), Ochrówek (1 tys.), Uhrusk (0,5 tys.) i Wola Uhruska (1,7 tys.). Ponadto na trasie znajdują się przystanki (Majdan Stuleński, Okuninka Białe, Sobibór, Stulno), będące dobrym „punktem wypadowym” na szlaki piesze i turystyczne, prowadzące w pobliskie lasy, jeziora i nad rzekę Bug. Stacja końcowa znajduje się ok. 4 km od centrum Włodawy – miasta powiatowego liczącego ok. 13,3 tys. mieszkańców.

Linia kolejowa jest czynna. Są tam realizowane przewozy towarowe oraz sezonowe połączenia pasażerskie. Od reaktywacji trasy pociągi Przewozów Regionalnych kursują przez kilkanaście letnich i jesiennych weekendów w roku. W soboty i niedziele uruchomione są dwie pary pociągów. Układ połączeń jest taki, aby na stacji Chełm były zapewnione dogodne przesiadki na pociągi w/z kierunku Lublina. Decyzja o uruchomieniu połączeń zwykle zapada na wiosnę, dlatego na próżno szukać połączeń w obowiązującym rocznym rozkładzie jazdy. Położona na terenach przygranicznych linia kolejowa znajduje się w niezadowalającym stanie technicznym. Świadczy o tym czas przejazdu między Chełmem a Włodawą, który w 2019 r. wynosił niespełna 80 minut. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Modernizacja linii nr 81 została wymieniona w Programie Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej+ z szacowanym kosztem 230 mln zł. W lutym tego roku samorząd województwa nie był jednak w stanie udzielić konkretnych informacji na temat szans realizacji projektu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Odcinek Opoczno – Wąsosz Konecki poza Kolej Plus

Infrastruktura

Odcinek Opoczno – Wąsosz Konecki poza Kolej Plus

Kasper Fiszer 18 lipca 2025

Lubelskie: Linia Chełm – Włodawa z potencjałem turystycznym

Infrastruktura

Lubelskie: Linia Chełm – Włodawa z potencjałem turystycznym

jar, Rynek Kolejowy 08 października 2019

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Odcinek Opoczno – Wąsosz Konecki poza Kolej Plus

Infrastruktura

Odcinek Opoczno – Wąsosz Konecki poza Kolej Plus

Kasper Fiszer 18 lipca 2025

Lubelskie: Linia Chełm – Włodawa z potencjałem turystycznym

Infrastruktura

Lubelskie: Linia Chełm – Włodawa z potencjałem turystycznym

jar, Rynek Kolejowy 08 października 2019

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij