Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Siemens: Start pierwszych pociągów bateryjnych w Ortenau

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
09-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

Pierwsze cztery pociągi bateryjne Siemens Mireo Plus B rozpoczęły kursy z Offenburga do Oberkirch.

Jak informuje Siemens, pociągi hybrydowe będą początkowo wykorzystywane na trasach z Offenburga do Bad Griesbach i z Offenburga do Hornbergu. Zastąpią one napędzane silnikiem diesla pociągi Regio Shuttle RS1. Plany przewidują stopniowe rozszerzanie obsługi hybrydowej na inne trasy w sieci.

– Jesteśmy dumni, że nasza pierwsza flota pociągów akumulatorowych Mireo Plus B wchodzi właśnie do służby pasażerskiej. Chcielibyśmy podziękować krajowi związkowemu Badenia-Wirtembergia i SWEG za zaufanie i wiarę w naszą innowacyjną i przyjazną dla środowiska technologię. Rozwijając transport kolejowy, możemy aktywnie przyczyniać się do ochrony klimatu. Wprowadzenie tych wysoce zaawansowanych pociągów, które mogą przejechać do 120 kilometrów na zasilaniu bateryjnym, stanowi ważny krok w kierunku zrównoważonej przyszłości – powiedział Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock w Siemens Mobility cytowany w komunikacie.

– Dzięki hybrydowemu napędowi akumulatorowemu Mireo Plus B, pociągi kursujące obecnie w regionie Ortenau są bardziej przyjazne dla klimatu niż te napędzane olejem napędowym. Badenia-Wirtembergia jest pionierem innowacyjnej technologii kolejowej. Wszystkie pociągi powinny być przyjazne dla klimatu. Stawiamy na alternatywne, przyjazne dla klimatu rozwiązania wszędzie tam, gdzie nie ma jeszcze sieci trakcyjnej – powiedział Winfried Hermann, minister transportu kraju związkowego Badenia-Wirtembergia.

Producent podkreśla, bateryjno-elektryczne zespoły trakcyjne Mireo Plus B nie emitują spalin i są niezwykle ciche. Dzięki hybrydowemu napędowi akumulatorowemu mogą być używane na trasach z siecią trakcyjną i bez niej. Docelowo zastąpią wszystkie spalinowe Regio Shuttle, zmniejszając zużycie oleju napędowego o około 1,8 miliona litrów rocznie. W trybie bateryjnym i w rzeczywistych warunkach Mireo Plus B ma zasięg do 120 kilometrów. Jego akumulatory mogą być ładowane z sieci trakcyjnej i energii hamowania. System baterii, zainstalowany pod podłogą wagonu, obejmuje dwa zasobniki litowo-jonowe o długiej żywotności. Składy mają 120 miejsc siedzących i są wyposażone w toaletę, klimatyzację i przestronne obszary specjalnego użytku.

Agencja rządu Badenii-Wirtembergii SFBW zamówiła 27 dwuwagonowych, akumulatorowych zespołów trakcyjnych Mireo Plus B po wygranym przez Siemensa przetargu. Pociągi będą serwisowane i konserwowane przez producenta przez około 30 lat w nowowybudowanej bazie w Offenburgu, która została otwarta w czerwcu 2023 roku. Dzięki zaawansowanym algorytmom i analizie danych, operacje pociągów są optymalizowane, a potencjalne usterki są wykrywane i obsługiwane, zanim doprowadzą do awarii. Utrzymanie predykcyjne ma zapewnić zdaniem producenta 100-procentową dostępność floty. Infrastruktura ładowania dla nowych pociągów została zainstalowana przez SWEG Schienenwege GmbH na stacjach kolejowych Achern i Biberach (Badenia).
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Infrastruktura

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Michał Szymajda 27 kwietnia 2024

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Infrastruktura

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Roman Czubiński 26 kwietnia 2024

Nowy Miesięcznik "RK" już w Empikach!

Biznes

Nowy Miesięcznik "RK" już w Empikach!

Jakub Madrjas 24 kwietnia 2024

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Tabor i technika

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Łukasz Malinowski 28 kwietnia 2024

Kolej miejska w Kopenhadze bez maszynisty

Innowacje

Kolej miejska w Kopenhadze bez maszynisty

Siemens Mobility 23 kwietnia 2024

Rosja chce sama budować szybkie pociągi

Tabor i technika

Rosja chce sama budować szybkie pociągi

Michał Szymajda 19 kwietnia 2024

Zobacz również:

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Infrastruktura

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Michał Szymajda 27 kwietnia 2024

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Infrastruktura

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Roman Czubiński 26 kwietnia 2024

Nowy Miesięcznik "RK" już w Empikach!

Biznes

Nowy Miesięcznik "RK" już w Empikach!

Jakub Madrjas 24 kwietnia 2024

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Tabor i technika

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Łukasz Malinowski 28 kwietnia 2024

Kolej miejska w Kopenhadze bez maszynisty

Innowacje

Kolej miejska w Kopenhadze bez maszynisty

Siemens Mobility 23 kwietnia 2024

Rosja chce sama budować szybkie pociągi

Tabor i technika

Rosja chce sama budować szybkie pociągi

Michał Szymajda 19 kwietnia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5