Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

A dlaczego nie macie więcej pieniędzy? Zaskakujące odwołanie od decyzji PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
22-03-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
A dlaczego nie macie więcej pieniędzy? Zaskakujące odwołanie od decyzji PKP Intercity
Fot. Adam Kilian
PKP Intercity już od dwóch lat próbuje wybrać wykonawcę do naprawy 40 wagonów Z1. Niedawno unieważniono trzecie już postępowanie, ponieważ oferty przekroczyły budżet zamawiającego. Nie może się z tym pogodzić konsorcjum Mag-Train i Compremum, które złożyło odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej.

Narodowy przewoźnik ma zmienne szczęście w prowadzeniu przetargów na naprawy wagonów. Jednym z trudnych przypadków jest kwestia naprawy okresowej na najwyższym, 5. poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu Z1A/Z1B/Z1B PRM. Zamawiający chce jednocześnie zapewnić sobie wykonanie następnej naprawy P3, ale od dwóch lat nie może wybrać wykonawcy.

Trzy próby przetargu na naprawy wagonów

Do pierwszego przetargu, ogłoszonego na początku 2020 roku, nie zgłosił się nikt. PKP Intercity chciało wówczas nie tylko przeprowadzić remont kapitalny wagonów, ale także dokonać ich modernizacji. W drugim przetargu oczekiwania wobec potencjalnych wykonawców napraw P5 obniżono, jednak oferty w nim znacząco przekroczyły budżet i przewoźnik po raz drugim unieważnił przetarg.

W grudniu 2020 roku ogłoszono trzeci przetarg, do którego zgłosiło się pięć podmiotów. Niestety, wszystkie oferty przekroczyły kosztorys, w związku z czym PKP Intercity unieważniło przetarg. Potrzeba było na to wielu miesięcy, bo decyzję ogłoszono dopiero w marcu 2022 roku.

Konsorcjum nie zgadza się na unieważnienie postępowania

To jednak nie koniec sprawy, bo giełdowa spółka Compremum (wcześniej: Pozbud) ogłosiła, że konsorcjum wniosło do Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie wobec czynności PKP Intercity polegającej na unieważnieniu postępowania. Warto przypomnieć, że to konsorcjum odwoływało się już w innym, większym przetargu PKP IC, ma też kontrakt z przewoźnikiem na naprawę 14 wagonów.

– W opinii Konsorcjum unieważnienie postępowania nastąpiło: (i) bez zaistnienia przesłanek ustawowych uprawniających do unieważnienia postępowania oraz (ii) z naruszeniem zasady równego traktowania wykonawców i zachowania uczciwej konkurencji oraz zasady przejrzystości i pisemności postępowania, w związku z zaniechaniem przez Zamawiającego podania szczegółowego uzasadnienia, z którego wynikałoby pełne zmaterializowanie się przesłanek, warunkujących unieważnienie postępowania (tj. brak możliwości zwiększenia środków na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej w postępowaniu) – czytamy w oświadczeniu spółki. Konsorcjum zawnioskowało o nakazanie PKP Intercity unieważnienia unieważnienia (sic) postępowania.

Przetarg podzielono na trzy części. W części pierwszej chodzi naprawę 8 wagonów typu Z1A, w drugiej – 26 wagonów Z1B i w trzeciej 6 wagonów Z1B przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Tabor i technika

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Roman Czubiński 20 października 2025

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Tabor i technika

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Roman Czubiński 20 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij