Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Mag-Train i Pozbud ze zleceniem na modernizację 14 wagonów PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
10-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Mag-Train i Pozbud ze zleceniem na modernizację 14 wagonów PKP Intercity
Fot. Adam Kilian
Pozbud wraz z partnerem – spółką Mag-Train – zmodernizuje oraz dokona napraw okresowych i przeglądów 14 wagonów PKP Intercity. Konsorcjum jest na dobrej drodze do zdobycia kolejnych kontraktów. To stosunkowo nowy gracz na tym rynku.

Już w maju informowaliśmy o tym, że konsorcjum Pozbudu i Mag-Train złożyło najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu przetargowym na modernizację 14 wagonów 111Alux i 112Alux. Jest już pewne, że to zlecenie trafi do tych firm. Nowy gracz na krajowym rynku napraw i modernizacji będzie odpowiedzialny za modernizację pięciu wagonów 2 klasy 111A Lux z późniejszym przeglądem P3, oraz wagonów 9 wagonów 112A Lux (klasa 1), również z pracami P3. Pozbud i Mag-Train złożył też korzystną ofertą na modernizację 90 wagonów 111A i 141A z wymianą wózków na nowe. Walczy także o kontrakt na modernizację wagonów Z1. Piszemy o tym tu.

Jak poinformowały spółki w komunikacie, konsorcjum planuje udział w postępowaniach przetargowych organizowanych w ramach realizacji Planu rozwoju i inwestycji PKP Intercity na lata 2021-2030, zakładającego inwestycje, w tym inwestycje taborowe, na poziomie 19 mld zł.

– To dopiero pierwsze umowy, pracujemy nad kolejnymi. Podpisane kontrakty potwierdzają potencjał biznesowy segmentu przemysłu kolejowego w Grupie Pozbud. Jednocześnie segment ten wpisuje się w nasze strategiczne dążenie do zmniejszania śladu węglowego, do aktywności proekologicznych. Dlatego też rozwijamy produkcję energooszczędnych okien drewnianych, stawiamy też na projekty szeroko rozumianego segmentu OZE – podkreśla Łukasz Fojt, prezes zarządu Pozbudu.

- Porządkujemy organizację, optymalizujemy produkcję stolarki otworowej i dynamicznie rozwijamy sprzedaż. Kontynuujemy równolegle realizację wieloletniej umowy z zakresu budownictwa teletechnicznego, jaką wykonujemy w konsorcjum dla PKP PLK. To dwa główne obszary, zapewniające nam stabilny fundament dla rozwoju segmentu kolejowego i OZE, które mogą odgrywać główną rolę w przyszłości. Nowe segmenty to rynki o perspektywicznej wartości dziesiątek miliardów złotych. Nasza Grupa stoi obecnie przed szansami rozwoju, jakich nigdy dotąd nie miała – wskazuje prezes Fojt.

Wagony naprawiane będą w Chrzanowie, w miejscu gdzie działa spółka Mag-Train.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5