NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Aż pięć firm chce wykonać naprawy P5 wagonów Z1 PKP Intercity

| Jakub Madrjas 29.03.2021 6,3k

Aż pięć firm chce wykonać naprawy P5 wagonów Z1 PKP Intercity
Fot. Adam Kilian/Baza wagonów kolejowych
Az pięć podmiotów zgłosiło się do przetargu na wykonanie naprawy okresowej P5 wagonów Z1 (Z1A/Z1B/ Z1B PRM) PKP Intercity. Wbrew niektórym doniesieniom, wagony nie będą modernizowane.
W 2019 PKP Intercity rozpisało przetarg na naprawę poziomu P5 z unowocześnieniem 40 wagonów Z1. Miał się w nich pojawić m.in. nowoczesny system informacji dla pasażerów, ale ostatecznie do przetargu nie stanęła żadna firma i trzeba było unieważnić postępowanie.

Powtórkę ogłoszono w maju ubiegłego roku, ale ze zmienionymi założeniami. Przedmiotem obecnego zamówienia jest wykonanie naprawy okresowej P5 z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych (bez modernizacji) oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania. 

Zamówienie podzielono na trzy części. Pierwsza to 8 wagonów osobowych typu Z1A (budżet na zadanie: 34 587 600,00 zł brutto, druga to 26 wagonów typu Z1B: (budżet 115 607 700,00 zł brutto, a trzecia 6 wagonów typu Z1B PRM (przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych) (budżet: 26 678 700,00 zł brutto). 26 marca, po prawie 10 miesiącach od ogłoszenia, udało się otworzyć oferty. Zgłosiło się aż pięć podmiotów. 

H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, Konsorcjum Mag-Train i Pozbud oraz ZNTK Miński w konsorcjum z Pesą złożyły oferty na wszystkie trzy części zamówienia. MR Train złożył ofertę na część 1 i 3 a Newag - tylko na część 2. Prezentują się następująco:
FPS: 
  • część 1: 47.6 mln zł, 60 dni na naprawę wagonu, 37 miesięcy gwarancji
  • część 2: 143,6 mln zł, 60 dni, 37 mies.
  • część 3: 34 mln zł, 60 dni, 37 mies.
Mag-Train - Pozbud:
  • część 1: 41,5 mln zł, 70 dni, 39 mies.
  • część 2: 132,6 mln zł,70 dni, 39 mies.
  • część 3: 33,9 mln zł,70 dni, 39 mies.
ZNTK Mińsk Mazowiecki - Pesa:
  • część 1: 54 mln zł, 70 dni, 36 mies.
  • część 2: 152,7 mln zł, 70 dni, 36 mies.
  • część 3: 43 mln zł, 70 dni, 36 mies.
MR Train
  • część 1: 38,6 mln zł, 60 dni, 48 mies.
  • część 3: 31 mln zł, 65 dni, 44 mies.
Newag 
  • część 2: 157,6 mln zł, 70 dni, 36 mies.
Te oferty czynią faworytów przetargu z nowych podmiotów na rynku - MR Train (spółka o takiej nazwie została zarejestrowana w Bydgoszczy zaledwie miesiąc temu) oraz Mag-Train (spółka złożyła już oferty w dwóch innych przetargach PKP IC). 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45856)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45856)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5