NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Proteza łowicka - czyli knebel naY-ka (cz.3)

| Robert Wyszyński 24.02.2014 201

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-02-24 13:59:15 Autor: P.J.
---.209.75.110

P.J.
Cyt. "(...)„Jak Państwo wiedzą 15 listopada 2015 roku Polska będzie musiała wykonać unijną dyrektywę dotyczącą wyznaczenia dwóch ciągów pod kątem priorytetu dla pociągów towarowych, także zagranicznych, mianowicie osie północ – południe, jak i wschód – zachód. O ile w/w (we wstępie) linia towarowa CE-65, czyli Magistrala Węglowa już jest w trakcie remontu i co ważne – jest odseparowana od linii pasażerskiej E-65 i spełnia wymogi korytarza KE dla osi północ – południe, to już korytarz dla osi wschód – zachód, nie ma tyle szczęścia. Niestety, ale magistrala towarowa CE-20, w większości to te same tory, to magistrala pasażerska E-20. Tak więc problem przepustowości istotnie jest realny i poważny."

Można część towarowych z E20 i E30 puścić tą trasą:

Forst (gr. państwa) - Żary - Żagań - Głogów - Leszno - Ostrów Wlkp. - Zduńska Wola - Łódź Chojny - Gałkówek... i dalej:

1. Koluszki - Skierniewice - Łuków - Terespol - Małaszewicze (gr. państwa)
2. Tomaszów Mazowiecki - Radom - Puławy _ Lublin - Dorohusk (gr. państwa)
3. Tomaszów Mazowiecki - Skarżysko Kamienna - Ostrowiec Świętokrzyski - Sandomierz - Stalowa Wola - Przeworsk - Żurawica - Medyka (gr. państwa)
2014-02-24 14:27:01 Autor: metropolitan.
---.dynamic.chello.pl
Po tym co parę tygodni temu usłyszeliśmy z ust p. Bieńkowskiej ( MIR ) z rządu Tuska trudno być optymistą co do rozwoju kolei dalekobieżnej w Polsce. Tymbardziej że fundusze z perspektywy 2014 - 2020 są dzielone i nic nie słychać żeby cokolwiek miało pójść na KDP (y-greka). Na projekty kolejowe - pójdą pieniądze - tak jak do tej pory na modernizację w żółwim tempie sieci "tradycyjnej", a także na projekty transportu szynowego w ruch w i około aglomeracyjnym ( SKM ,sieci tramwajowe w miastach, metro w Warszawie i Krakowie ). Jedynie UE może wymusić na naszym rządzie podjęcie działań w kierunku rozwoju kolei w Polsce w tym KDP, i nie utapianie pieniędzy w takie substytuty typu "proteza łowicka". W przeciwnym razie na KDP trzeba będzie poczekać przez długie lata. Może gdy zaczną "sypać " się autostrady podróż samochodem przez Polskę będzie udręką - to ktoś stwierdzi żeby wybudować KDP - tylko czy będą wtedy na to pieniądze ?
2014-02-24 14:36:15 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
To byłby niezły pomysł, ale w świetle przepisów UE zdaje się, że właśnie nie można. Zgodnie z rozporządzeniem korytarz musi iść przez Warszawę.

Ale pomysł dobry. Linię przez Ostrów Wlkp. możnaby wtedy zmodernizować do parametrów ważniejszych dla przewoźników towarowych - większe naciski, dłuższe składy, może double deck.
2014-02-24 14:54:02 Autor: d3
---.30.79.246.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
KDP - nie będzie bo nie odpowiada głównemu założeniu że najkrótszą trasą między dwoma miastami jest linia prosta - obecne trasowanie KDP powoduje że trasa do Poznania i Wrocławia się wydłuża nawet w stosunku do obecnie istniejących linii a żeby było śmieszniej wcale nie przybliża Łodzi do Warszawy- wyższą prędkością nie da się wszystkiego nadrobić .
Proteza Łowicka rzeczywiści spowoduje zator na odcinku Grodziskim więc jej także nie będzie, więc co budować ???
W kraju w którym wydaje się 10 miliardów na modernizację linii Warszawa Gdańsk i nie można wybudować projektowanej od 40 lat obwodnicy Iławy ( na zasadzie nie bo nie a nie z braku finansowania) potrzebny jest ktoś taki jak Stalin i jego choćby jeden podwładny który za pomocą odpowiednio ukształtowanych 100 gram ołowiu zrobił by kilkudziesięciu osobom odpowiedzialnym za projektowani dla PKP dziurki w czaskach.
2014-02-24 15:08:43 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
Układ drogowy, czy szynowy niczym ludzki organizm.
Kręgosłóp i dalsze ważnne części całości.

Anatomia nie lubi protez, stąd by organizm nie odrzucił, trwa leczenie i sztuczne podtrzymywanie. Tym bardziej by wyeliminować część potrzeby, lub jego przebudowy.

Proteza zawsze będzie protezą. Sztuczna noga, to nie noga, czy ręka ręką - to proteza.
2014-02-24 15:30:24 Autor: caronen
---.supmeca.fr

caronen
@d3

"KDP - nie będzie bo nie odpowiada głównemu założeniu że najkrótszą trasą między dwoma miastami jest linia prosta"

Takiemu zalozeniu malo ktora trasa odpowiada, czy to drogowa czy kolejowa. Proteza lowicka rowniez nie.

Predkoscia akurat sporo mozna nadrobic - zupelnie realny czas jazdy Warszawa - Lodz wynosilby ok. 45 minut - tyle sie jedzie z Paryza do Reims przy odleglosci 145 km. Czas jazdy po modernizacji, ktora ciagnie sie juz od paru lat i poczynila sporo szkod, to w najlepszym razie 70 minut.

Pomijajac juz osobiste nastawienie do KDP "Y", jest niepokojacy sposob postepowania polegajacym na dyskutowaniu czegos z kazdej strony, robienie studiow takich czy owakich, po czym wyrzuceniu tego wszystkiego do kosza, bo komus pomysl wyskoczyl jak krolik z kapelusza.
2014-02-24 15:53:47 Autor: SzymonKomusinski
---.arcelorlogistics.com
@P.J., @mnb

Abstrah...jac na chwile od wymogow UE co do trasowania korytarzy, to przeciez problem obejscia wezla warszawskiego na ciagu wschod - zachod (w tym newralgicznego poczatku linii nr 1 i 3) zalatwiaja linie nr 11 i 12 (ta ostatnia bedaca de facto wysunieta obwodnica poludniowa Warszawy). Po co w ogle tranzyt na tym ciagu przez stolice?
2014-02-24 15:59:40 Autor: p.
---.customer.m-online.net
@RW.
Robercie, nie siej tu aż takiej demagogii, od "eksperta" wymaga się więcej niż od byle pismaka! P. Andrzej Masel skrytykowałby pomysł tej protezy ale byłby przy tym obiektywny!
Po pierwsze nie wyolbrzymiaj! Trasa Warszawa Zach. - Grodzisk jeszcze długo się nie zapcha! Nawet gdyby owa nieszczęsna proteza powstała, to nikt przecież nie powiedział, że z linii Warszawa-Sochaczew-Łowicz zdjętoby wszystkie pociągi dalekobieżne! Sądzę, że pozostałyby na niej wszystkie pociągi kategorii TLK/IR w relacji do Bydgoszczy, Poznania i Wrocławia (p.Łódź). Sądzę, że kursowałyby tą trasą również pociągi towarowe zdjęte z linii skierniewickiej! I zmieściłoby się na linii sochaczewskiej jeszcze sporo pociągów regionalnych KM!
Gdyby założyć co następuje:
- do Krakowa, Katowic i Wrocławia (przez CMK) pociągi kursują co godzinę = 3 pociągi /godz.
- do Łodzi co pół godziny = 2 pociągi/godz.
- do Częstochowy co godzinę = 1 pociąg/godz.
- do Poznania (ruch EIC zdjęty z linii sochaczewskiej) = 1 pociąg/godz.
to wychodzi raptem 7 pociągów w jednym kierunku na godzinę - odjazdy co 8,5 minuty! To żaden problem, nawet dla kolei polskich, gdzie na CMK przez długie lata pociągi jezdziły za sobą w odstępie 5 minut! A to wszystko i tak przy zawyżonym ruchu, bo o ile do Krakowa godzinny takt może wkrótce wróci, o tyle na pozostałych kierunkach pociągów będzie zdecydowanie mniej niż w powyższych założeniach!

Ja też uważam, że lepiej byłoby wybudować początek KDP, niemniej uważam że możnaby rozważyć dobudowę 2 torów na odcinku Grodzisk (Jaktorów)-Żyrardów-Skierniewice, z jazdą na wprost do Łowicza.
2014-02-24 17:01:56 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
Kiedy cz. 4 ???
2014-02-24 17:30:31 Autor: P.J.
---.free.aero2.net.pl

P.J.
W odpowiedzi na post SzymonKomusinski:
"@P.J., @mnb

Abstrah...jac na chwile od wymogow UE co do trasowania korytarzy, to przeciez problem obejscia wezla warszawskiego na ciagu wschod - zachod (w tym newralgicznego poczatku linii nr 1 i 3) zalatwiaja linie nr 11 i 12 (ta ostatnia bedaca de facto wysunieta obwodnica poludniowa Warszawy). Po co w ogle tranzyt na tym ciagu przez stolice?"
Tak w ogóle to linie nr 11 i 12 stanowią międzynarodowy ciąg CE-20, więc nie wiem o co do końca chodzi z tymi towarowymi w Warszawie...:]
2014-02-24 17:39:06 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
RW
Bardzo ciekawy art. Tka, czy inaczej Y jest potrzebny i ta proteza łowicka an wiele się nie zda, to tak jakby zbudowano protezę na autostradzie A2 z Nieborowa do Dąbia, bo też będzie trochę krócej. Poza tym ten korytarz towarowy nie pozwoli na maksymalnie szybkie wytrasowanie wszystkich pociągów z V max 160 km/h, a tym bardziej 200 km/h jeśli dałoby się taką V max osiągnąć. Dlatego Y być musi.

Mam taką propozycję. Może warto utworzyć stowarzyszenie KDP. Bardzo się przyda takie stowarzyszenie. można jakichś ekspertów zaprosi do współpracy, np.odwołanego niesłusznie ministra Massela. Mogę przesłać ewentualnie na e-maila jakieś info. Pozdrawiam.
2014-02-24 17:44:16 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @p.

Na ten temat wypowiem się w cz. 4 - tu jedynie cytowałem opinie innych, jak widać są dość spójne (co mnie wcale nie dziwi). Bo wyrzucamy sobie do kosza ok 80 mln zł na cztery SW dla całkiem drobnego projektu szybkiej linii, który trzeba ZWYCZAJNIE kontynuować. Co to dla nas - bagaci jesteśmy jak krezusy.

I już szmal w dupie. Co tam jakieś 80 baniek, pikuś, no nie? Bo ktoś sobie wymyślił protezkę - jedynie dla zatkania cyferkami (kwotami) tabelki inwestycji dla KE. To samo dotyczy "Piekielnej" jak i fanaberii Modlin - Płock, poza tym żadna nie ma SW.

Czy rządowi i ministerialni "planiści" mają za idiotów i debili urzędników z UE? Bo takie mam nieodmienne wrażenie. A bez Massela to już w ogóle laickie dzieci we mgle; żenada na maksa. Ja bym się wstydził coś tak kuriozalnego wpisywać do poważnego dokumentu rządowego i unijnego, nawet gdyby mi za to coś ekstra zapłacili. Bo WSTYD ciągnąłby się za mną do końca życia.

To by się nadawało na szafot, gdyby politycy i decydenci ponosili JAKĄKOLWIEK śmierdzącą odpowiedzialność za swoje ZMIENNE i durne decyzje. Na szczęście tu opinia jest gremialnie negatywna i ten szit w tej postaci NIE MA PRAWA PRZEJŚĆ! Mówię nie tylko o protezie i innych liniach, ale w ogóle o dokumencie implementacyjnym w tej żałosnej postaci (bez parametrów docelowych, predkości, określenia rodzaju prac, skorcenia czasów jazdy itp.)

Poczytajcie linki, poczytajcie te analizy - wiem, wiem, wymaga czasu i skupienia, a nie przelecenia (np. uwagi w całości PRO KOLEJ są w pliku pdf pod tekstem z linka na ich stronie, łatwo przeoczyć, a bardzo ciekawe). Nie ja to wymyślam, choć zdanie mam podobne. Tylko mniej dyplomatycznie je wyrażam - to jedyna różnica.

Co do cz. 4 - to będzie za kilka dni (tzn. jak będzie gotowa, sama się nie zrobi, a w drukowanym RK dead line :-)
2014-02-24 17:48:09 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
@kolejowy men - cytat:

"Mam taką propozycję. Może warto utworzyć stowarzyszenie KDP. Bardzo się przyda takie stowarzyszenie. można jakichś ekspertów zaprosi do współpracy, np.odwołanego niesłusznie ministra Massela. Mogę przesłać ewentualnie na e-maila jakieś info. Pozdrawiam."

Też jestem tego samego zdania (info proszę prześlij), a nawet bardzo popieram. Ale nie stowarzyszenie, ale fundacja, co by prezes - czyli ja - nie biedował, hi, hi - o wice nie mówiąc :-) A tak na serio, na wszystko przyjdzie czas, na razie chyba są ważniejsze rzeczy, mimo wszystko. Ale zawsze można coś wstępnie pomyśleć, no nie? :-)
2014-02-24 18:01:28 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Co do równoległego do E 20 ciągu towarowego, to nawet te inwestycje (i tu akurat słusznie) są w dokumencie implementacyjnym 2014-2020 wraz z elektryfikacją Głogów - Leszno - Ostrów i rewitalizacją tych ciągów.

Tylko do tego długa i daleko droga - do 2015 niemożliwe, a wtedy już E 20 ma być 'towarowa"; do 2020 być może, ale pewności nie ma. Poza tym to nam wiele nie daje, a już na pewno nie rozwiązuje kolizji z narastającym ruchem aglo i regio na wyjazdach z Warszawy, Poznania czy nawet Wrocławia. O znaczącym skrócie czasu jazdy - dającym przewagę na A i S - nie mówiąc

Mam nadziejże obecnie do WSZYSTKICH w branży (prócz wyjątkowo opornych na wiedzę) dociera to co piszę "upierdliwie" i "wizjonersko" od jakichś 7 lat. Że czas jazdy pociągiem, jeśli jest taki sam lub podobny do czasu jazdy autem, szybko katrupi przewozy dalekobieżne - nawet na ciągach pseudo 160. Niczego tu nigdy nie odrywałem, bo o tym od dawna wiadomo na Zachodzie - dlatego weszli w KDP.

Dość fajnie ujął to w jednym z wywiadów Nicolas Halamek z Alstomu: "Bez wprowadzenia szybkiej kolei 250 km/h i więcej kolej w Polsce umrze" (coś takiego powiedział i chodziło mu o przewozy dalekobieżne, dla niego to oczywiste, dla naszych polityków - "wichrzenie").

Stąd wydawanie na dłubanie i protezy nie ma sensu (docelowo). - sens ma wejście w KDP, czyli normalną kolej XXI wieku. Przecież to jest tak proste i oczywiste.
2014-02-24 18:36:13 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@RW i Szanowna Redakcja „Rynku Kolejowego”.

Dzięki Wielkie Tobie i Twoim Szefom z „Rynku Kolejowego” za dotrzymanie słowa w imieniu moim, a także bardzo wielu innych użytkowników, ale i moderatorów, będącego obecnie w przebudowie, IC Forum. Przytoczone tutaj cytaty, naturalnie są tylko częścią wielostronicowego dokumentu, jaki został przesłany w ramach w/w konsultacji społecznych. Poruszono bowiem w nim także i inne nowe „dzieła” :D. Za to nie brakuje pochwał za udane, bo tanie i szybkie, rewitalizacje, których efekty będą długo odczuwalne.

***

Bardzo Serdecznie Dziękuje za wszystkie smsy, a zwłaszcza maile :D. Te krytyczne też! Wiem, że bardzo byście chcieli, aby IC Forum zostało reaktywowane, ale to już od jakiegoś czasu graniczy z cudem. Zarówno ja i jak i pozostali Moderatorzy czy w końcu Główny Administrator, dobrze Wam znany Andrzej - mamy bardzo mało czasu. Nasze życie zawodowe, no i prywatne wjechało na… tory zasadnicze główne, do tego szybkie, myślę, że kumacie :D. Być może w przyszłości, ktoś młodszy ten temat pociągnie.

Jeszcze raz Dziękuje Wam Bardzo za wszystkie uwagi!

Mathew :D

Moderator Portalu Kolejowego IC Forum,
Dział Infrastruktura Kolejowa
www.icforum.pl

***
2014-02-24 18:39:13 Autor: MichałM
---.dynamic.chello.pl
@RW

Czy mi się tylko wydaje czy tym artykułem i analizami chcesz powiedzieć, że złożysz (złożycie?) wizytę Pani Bieńkowskiej?
2014-02-24 18:47:52 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
sierpień/wrzesień 2009:
"Robert Wyszyński

KDP – nie mamy wyboru
(...)
Jak wiadomo, aby pociąg na podobnej trasie był konkurencyjny do samochodu, powinien pokonywać odcinek z V średnią o najmniej 30% większą, czyli 130-140 km/h. Po skończeniu w Polsce budowy sieci autostrad i dróg ekspresowych modernizacje linii kolejowych do V = 160 km/h okażą się nieefektywne i takie parametry nie przyciągną nowych pasażerów.
Jeżeli nie zbudujemy sieci KDP w Polsce, to przewozy pasażerskie koleją pozostaną marginalnym „socjalistycznym” reliktem po starej epoce – w żadnej mierze nie przystającym do wyzwań i potrzeb XXI wieku."

Szacunek dla Pana, za otwieranie ludziom oczu od kilku dobrych lat. Niestety, zanim dotrze to do przeciwników, będzie za późno (o ile już nie jest). Jednak mam pewne "ale" - KDP Y tak, ale w wariancie z obwodnicą Łodzi, ewentualny zjazd do Łodzi do dobudowania później. Dopracowanie wejścia Y do Poznania Głównego, tak by nie trzeba było zmieniać czoła dla pociągów do Berlina.

Koronny argument przeciwników KDP Y - "najpierw klasyka, potem HS", jest błędny, bo moRderna klasyki już ma miejsce i nikt nie ma zamiaru jej ograniczać kosztem HS... Wystarczy tylko porównać koszty moRdern do nakładów na nasz zalążek HS, czyli CMK. To co poszło/idzie na CMK, to jakieś śmieszne kwoty w porównaniu z moRdernami.

Jeszcze raz szacunek dla Pana za propagowanie szybkiej kolei od kilku lat.
2014-02-24 18:58:29 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Czemu najpierw obwodnica Łodzi, a później zjazd na Łódź? Bo trochę dłużej? Bo przez Łódź? Bo trzeba budować tunel pod Łodzią?

Obwodnica - tak, ale po wybudowaniu całego Y przez Łódź z tunelem pod miastem.
2014-02-24 19:20:25 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @Małpolanin


Dzieki!

Aleś mi przypomniał jakieś kombatanckie teksty :-) Jednak to dowód na to że nie ściemniam, choć jeszcze wtedy dowodów NAMACALNYCH nie miałem, bo mieć nie mogłem (prócz opinii i analiz z tzw. Zachodu).

Teraz już nie tylko mam ja, ale WSZYSCY. W postaci dramatu na E 30 (kontra A-4), spadków, może nie dramatycznych, ale zawsze - na E 20 (kontra E 20 Wawa - Poznań - Berlin) itd.

Niedługo poćwiczymy zagadnienie typu: S-8 kontra galaktyczne dziobaki, no i wtedy się zacznie jakaś konkurencja - bez skazywania na zagładę kolei! Wreszcie! :-) A dopracowana CMK na relacjach katowickiej i krakowskiej pokaże swoje dziobacze możliwości, już za 2 lata - na tej akurat relacji blachosmrodziarstwo i busiarstwo może się schoooować na dłuuuuugie lata!

******

A dlaczego może się schować - ktoś spyta? A dlatego ŻE TO BĘDZIE KOLEJ o parametrach KDP, kuźwa mać. Z V średnią 140-150 km/h i o V maks. 200-230 km/h - jedyna tego typu w Polsce. To TAKIE PROSTE że aż strach...
2014-02-24 19:22:30 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @ Bozia

Jedno i drugie jest potrzebne. Kwestia - co zrobić najpierw, a co potem? Biorąc pod uwagą JUŻ ROZPOCZĘTE INWESTYCJE (dworzec z sekcją KDP + tunel średnicowy) - i tu się pewnie niektórym narażę, ale trudno - chyba robiłbym najpierw z wjazdem do Łodzi, a potem obwodnicę.
2014-02-24 19:47:17 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Robert Wyszynski:
"Do @ Bozia

Jedno i drugie jest potrzebne. Kwestia - co zrobić najpierw, a co potem? Biorąc pod uwagą JUŻ ROZPOCZĘTE INWESTYCJE (dworzec z sekcją KDP + tunel średnicowy) - i tu się pewnie niektórym narażę, ale trudno - chyba robiłbym najpierw z wjazdem do Łodzi, a potem obwodnicę."
Jak najbardziej, jedno i drugie jest potrzebne, lecz jedno (najpierw zjazd na Łódź i tunel KDP), nie wyklucza drugiego (budowę obwodnicy), ale na odwrót (budowa obwodnicy, a p później zjazd na Łódź + tunel KDP) już tak. Nie oszukujmy się, gdyby najpierw powstała obwodnica, to nie powstałby zjazd na Łódź - zasłaniano by się kosztami (na pewno nie małymi), oraz znanymi i już znudzonymi argumentami - Łódź, bieda, brak potoków itp, itp...
2014-02-24 19:58:35 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post Bozia:
"Czemu najpierw obwodnica Łodzi, a później zjazd na Łódź? Bo trochę dłużej? Bo przez Łódź? Bo trzeba budować tunel pod Łodzią?

Obwodnica - tak, ale po wybudowaniu całego Y przez Łódź z tunelem pod miastem."
Moim zdaniem
pierw dworzec i tunele.
Pod Niciarnianą pierwszy konflikt. Weź teraz niespodzianki jakie będą w trakcie przekopów tunelów.
Geodeci już pokazali i to w otwartym terenie. A tu pod miastem, gdzie niewiadomo jak i co i gdzie przecina się z czym (energetyka, kanalizacja, stara zabudowa i nasze bajorka i rzeczki).
Dopiero linie dojazdowe.
Obwodnica pierwsza, gdyż Ł. Fabrycznej dalej opóźnienie rośnie, jak dzisiaj podaje Zdanowska o 7 miesięcy, więc nawet gdzie będą wyloty, a aglomeracyjna idzie pełną parą, gdzie KDP całkowicie w tyle i czy wogóle ... .
2014-02-24 20:10:17 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post pispupil.:
"Moim zdaniem
pierw dworzec i tunele.
Pod Niciarnianą pierwszy konflikt. Weź teraz niespodzianki jakie będą w trakcie przekopów tunelów.
Geodeci już pokazali i to w otwartym terenie. A tu pod miastem, gdzie niewiadomo jak i co i gdzie przecina się z czym (energetyka, kanalizacja, stara zabudowa i nasze bajorka i rzeczki).
Dopiero linie dojazdowe.
Obwodnica pierwsza, gdyż Ł. Fabrycznej dalej opóźnienie rośnie, jak dzisiaj podaje Zdanowska o 7 miesięcy, więc nawet gdzie będą wyloty, a aglomeracyjna idzie pełną parą, gdzie KDP całkowicie w tyle i czy wogóle ... ."
To co podałeś, to nie są argumenty, za budowaniem najpierw obwodnicy. Wystarczy dobre studium i analizy, aby uniknąć wpadek jak na Niciarnianej. 7 miesięczne przesłonięcie dworca Fabrycznego jest jak najbardziej potrzebne, uzasadnione, a prawdopodobnie nie zagraża w ewentualnym pozyskaniu i rozliczeniu dotacji z UE.
2014-02-24 21:02:22 Autor: sb
---.dynamic.chello.pl
Pamiętajcie, że jadąc pociągiem płacimy za bilet, obecnie IR nawet już od 1 zł, a w przyszłości EIC od 49zł. Jadąc autostradą - kupujemy auto, płacimy podatki, ubezpieczenie, kupujemy paliwo - w nim akcyza, opłata drogowa i na autostradzie płacimy za przejazd. Ile płacimy za przejazd autostradą pn-pd, wsch-zach 1zł?, 49zł?, więcej...
2014-02-24 21:12:10 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post sb:
"Pamiętajcie, że jadąc pociągiem płacimy za bilet, obecnie IR nawet już od 1 zł, a w przyszłości EIC od 49zł. Jadąc autostradą - kupujemy auto, płacimy podatki, ubezpieczenie, kupujemy paliwo - w nim akcyza, opłata drogowa i na autostradzie płacimy za przejazd. Ile płacimy za przejazd autostradą pn-pd, wsch-zach 1zł?, 49zł?, więcej..."
Takie gdybanie jak to będzie... Wkrótce może dojść sytuacji, że autostrady będą darmowe.
2014-02-24 21:45:45 Autor: M
---.warszawa.vectranet.pl
Ach, mydlenie oczu KDPem... A tymczasem nie ma jak wyjechać z Warszawy składem towarowym, wozić codziennie pasażerów z Błonia i Ożarowa, a nie okazjonalnych pasażerów do Poznania czy Wrocławia. Czyli - odkorkować wjazd. Dziś pociągi regionalne stoją tracąc codziennie setki minut na przepuszczaniu dalekobieżnych. Nie ma możliwości poprowadzić planowanej przez ZTM linii SKM do Błonia. A to są problemy, na które całkiem ekonomicznie sensowne rozwiązanie przynosi linia Jaktorów - Niedźwiada.
"Jedynka" się o tyle nie zapcha, że ruch na nią determinuje odcinek Centralna - Zachodnia. Wjazdy towarowe linią nr 19 mają znaczenie marginalne, bo przy "odblokowaniu" linii nr 3 z WGT można jechać liniami nr 3 i 11.
A tak to jest, jak się wylewa morze łez nie przeczytawszy wstępnego studium wykonalności.
Nie przeczę - ładny wyjazd z Warszawy na zachód by się przydał i mógłby to być wyjazd "po kadepie". Tyle że zaplanowana przez hurraoptymistów wersja z wielokilometrowymi tunelami jest tak horrendalnie droga, że z ekonomicznego punktu widzenia lepiej przyzwyczaić się do myśli, że nie powstanie. Alternatywą jest wyjazd "po powierzchni", oznaczający przeprucie odcinka WWZ - WGT - Gołąbki, ale bardziej sensowny. Może nawet z parametrami "kadepowymi", tylko z zasilaniem 3 kV. Problem jest wówczas jednak w wejściu na linię nr 11 pod Łowiczem - nie dość, że wjeżdża się w "Naturę 2000", to jeszcze wjazd na "11" wychodzi ostrym łukiem, a przez Łowicz się z sensowną prędkością nie pojedzie.
Pewną opcją łączącą te warianty jest poprowadzenie wyjazdu z Warszawy "po kadepie" do mniej więcej okolic miejscowości Wiskitki (biedne te Wiskitki, mają mieć autostrady i kolej i nic z tego nie mają oprócz pocięcia okolicy ekranami), a tam zjazd na trasę Jaktorów - Niedźwiada do Niedźwiady (z pominięciem Łowicza). Minusem takiego rozwiązania jest spora długość nowego odcinka, co się przekłada na koszty.
2014-02-24 22:44:29 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
M - cytat:

"A tak to jest, jak się wylewa morze łez nie przeczytawszy wstępnego studium wykonalności."

A Ty przeczytawszy? No to zdradź, co tam jest takiego fajnego. A tak poza tym to może jednak wsw przeczytawszy? :-) Ludzkim językiem: nie twierdź niczego, jeśli NIE WIESZ.
2014-02-24 23:13:50 Autor: Wobert Ryszyński
---.dynamic.chello.pl
"To jest najważniejsza linia kolejowa do wybudowania w Polsce. Dla wszystkich Polaków, ale i dla innych Europejczyków.” - teraz jeszcze koniecznie trzeba dodać: dla bohaterskich Ukraińców jest to jedyna droga do Europy :)

Wszystkie te analizy nie mają żadnego sensu bez podania, jakie by były ceny biletów. I to jak w PolskimBusie, ile i za ile promocyjne, ile zwykłe w dniu wyjazdu.
2014-02-24 23:39:01 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
@Wobert Ryszyński

No popatrz pan, a autostrady i eski buduje się bez analizowania cen biletów.
2014-02-24 23:45:08 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
Robert Wyszyński
To widzę, że nie jestem osamotniony w pomyśle:). Może być fundacja w takim układzie;). Podaję e-malia jak coś: geokrzysztof@tlen.pl. Pozdrawiam.
2014-02-25 01:08:22 Autor: Alek
---.home.cgocable.net
Brutalna prawda brzmi tak: ygrek to pieniadze podatnikow wyrzucone w bloto. Ygrek jest zupelnie niepotrzebny i dobrze, ze dano sobie z nim spokoj. Nie odgrzewajmy wiecej tego kotleta, bo juz smierdzi i lepiej go calkiem wyrzucic.
2014-02-25 08:51:22 Autor: gosc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Małopolanin

Wytłumacz mi swoją logikę, budujemy linie KDP łączącą Warszawę z Poznaniem i Wrocławiem. Idącą tuż przy większej od Poznania i Wrocławia Łodzi, ale nie robimy do niej zjazdów, tylko ją omijamy? Czy ty w PKP pracujesz? To nie ma najmniejszego sensu. Obwodnica Łodzi, tak, ale jak będą potoki na nią. Na początek linia przez Łódź, bo nawet studium wykazało, ze tam będzie najwięcej pasażerów. I jak w tym kraju na kolei może być normalnie
2014-02-25 08:53:37 Autor: gosc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Alek

Za to stadion narodowy, olimpiada w Krakowie, ekspresówki w rodzaju S6 czy S19 to już pieniądze w błoto nie są wyrzucane. Nie mówiąc o dziesiątkach miliardów rocznie wyrzucanych w błoto na przywileje emerytalne.

Jeśli już coś jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto, to dotowanie obecnej kolei, która zamiast Y woli budować za 2 mld twory w postaci takiej protezy jaktorowskiej.
2014-02-25 08:55:35 Autor: gosc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@M

Skoro proteza ma rozwiązywać przede wszystkim problemy lokalne to niech samorząd warsiawski czy mazowiecki ją sobie buduje. Tak jest gdzie indziej i czas najwyższy by warsiawa przestała być świętą krową
2014-02-25 08:55:42 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post Bozia:
"To co podałeś, to nie są argumenty, za budowaniem najpierw obwodnicy. Wystarczy dobre studium i analizy, aby uniknąć wpadek jak na Niciarnianej. 7 miesięczne przesłonięcie dworca Fabrycznego jest jak najbardziej potrzebne, uzasadnione, a prawdopodobnie nie zagraża w ewentualnym pozyskaniu i rozliczeniu dotacji z UE."
Tak. To nie argumenty
Sam stawiasz "ale" - dobre studium i analizy.
Pozostaje to "ale". A tam była goła przestrzeń, tu jak to w Łodzi jest enigma.
Niby nic a problem był, na miarę międzynarodową. Cmentarz żydowski na trasie północ - południe linii tramwajowej.

Nawet archiwa nie mają planów architektóry łódzkiej. Łódzcy geodeci pokazali całkowitą plamę. A niespodzianek będzie, a rzeczki mają nowe swoje koryta. To nie niewiedza, a nieprzewidziane regionu i tu wylot z tunelu może o "metr" w bok.

Tunel KDP bardziej potrzebny jest, niż obwodnicy. Ominięcie jednoszlakówki na Chojny i gardziel przed ŁKO. Nawet kosztem aglomeracyjnej (dojazdu do Lublinka i zmiana kierunku). Pod byłymi zakładami Marchlewskiego (jak planowane) tam tym bardziej nasza enigma i nasza rz. Łódka z jej dopływami. Marchlewski miał własne źródła, elektrownię ac 220 / 120 / 60 V

Dzisiejsza wypowiedź Grabarczyka do Bieńkowskiej w sprawie Y i tej protezy.

Jednak brak nam czarodziejskiej różdżki, by choć zmienić w umysłach rządowych nastawienie do całej PKP. Pozostaje nam realność i "mądre" pomysły. Czyli z roku na rok unicestwianie
2014-02-25 09:09:32 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post pispupil.:
"Tak. To nie argumenty
Sam stawiasz "ale" - dobre studium i analizy.
Pozostaje to "ale". A tam była goła przestrzeń, tu jak to w Łodzi jest enigma.
Niby nic a problem był, na miarę międzynarodową. Cmentarz żydowski na trasie północ - południe linii tramwajowej.

Nawet archiwa nie mają planów architektóry łódzkiej. Łódzcy geodeci pokazali całkowitą plamę. A niespodzianek będzie, a rzeczki mają nowe swoje koryta. To nie niewiedza, a nieprzewidziane regionu i tu wylot z tunelu może o "metr" w bok.

Tunel KDP bardziej potrzebny jest, niż obwodnicy. Ominięcie jednoszlakówki na Chojny i gardziel przed ŁKO. Nawet kosztem aglomeracyjnej (dojazdu do Lublinka i zmiana kierunku). Pod byłymi zakładami Marchlewskiego (jak planowane) tam tym bardziej nasza enigma i nasza rz. Łódka z jej dopływami. Marchlewski miał własne źródła, elektrownię ac 220 / 120 / 60 V

Dzisiejsza wypowiedź Grabarczyka do Bieńkowskiej w sprawie Y i tej protezy.

Jednak brak nam czarodziejskiej różdżki, by choć zmienić w umysłach rządowych nastawienie do całej PKP. Pozostaje nam realność i "mądre" pomysły. Czyli z roku na rok unicestwianie"
arhtektury - oczywiście, sorry
2014-02-25 09:47:44 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Wobert Ryszyński:
No to czekam na analizę wydania 3,5 miliarda na 17 km odcinek Lubień-Rabka. Pi...ić każdy umie.
2014-02-25 09:57:15 Autor: Wobert Ryszyński
---.dynamic.chello.pl
Lubień-Rabka to wiadomo że bez sensu, żadnych korzyści gospodarczych, przeniesienie korka kawałek dalej i pseudo-rozwój dla warszawki. Ale nie zmienia to faktu że z koleją sytuacja wygląda bardzo słabo. Nie pieniądze są problemem, ale chory system dotacji w warunkach monopolu. Przewozy są żenująco niskie i przy ogromnej wrażliwości cenowej przeciętnego klienta będzie tylko gorzej w obecnym systemie.

Też mogę napisać że kolej ma ogromne perspektywy ale musi to być maglev albo tunele z Warszawy do Krakowa, Katowic, Wrocławia i Gdańska, by śnieg nie przeszkadzał i lód na drutach, i jest to warte każdych pieniędzy! Podziemna Włoszczowa Północ jest tym co uzdrowi ten pogrążony w stagnacji region.
2014-02-25 10:22:07 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@up:
No i zjechaliśmy z tematu infrastruktura do tematu przewozy.

Przewozów nie będzie bez infrastruktury. Reszta to kwestia uregulowań prawnych.
2014-02-25 10:34:19 Autor: Wobert Ryszyński
---.dynamic.chello.pl
Na tej zasadzie można się właśnie nakręcać w nieskończoność: jest Y ale przewozów nie będzie bez maglevu. Kolej jest sama sobie winna - przez politykę zwijania się doprowadziła do tego że nikogo jej potrzeby nie interesują. Gdyby przewozy były duże i rosły (do zrobienia bez trudu i teraz, jako że głównym hamulcem są kwestie oferty i cen biletów) to by było znacznie większe parcie na rozwój.

A skoro niektórym wygodnie się zamknąć w hajspidowej wieży z kości słoniowej, to niech się nie dziwią że te rozważania to bardziej fantastyka niż realne analizy.
2014-02-25 11:13:57 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
gosc
Dokładnie albo S69 z 3 tunelami i 663 metrowym wiaduktem, a linia kolejowa do Zwardonia leży i kwiczy. A tam jest dobre połączenie do Żiliny, czy Bratysławy, a także w Żilinie można się przesiąść do Popradu, gdzie jest baza wypadowa w Tatry. Pozdrawiam.
2014-02-25 11:29:08 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
.Piotr
Czasem też zależy od chęci przewoźnika. Do Zielonej Góry tory wyremontowane są, a PKP IC nie chce zbyt wiele pociągów uruchamiać i w ciągu dnia jest wielka dziura w połączeniach. Trzeba dojechać Regio do Poznania i dalej się martwić i jeszcze 2 rodzaje biletów. Wielu ludzi tego nie lubi. Poza tym jak nie ma bezpośredniego połączenia to gro osób mówi kolei do widzenia i jedzie busem, autobusem, bądź autem ze znajomymi w kilka osób. Poza tym ważna jest też cena. Pozdrawiam.
2014-02-25 12:10:39 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
Dobry artykuł,

Nareszcie ktoś bierze się za chłodną analizę rzeczywistości kolejowej w Polsce,
bez orgiastycznych zachwytów nad "igrekami",

trzeba sobie jasno odpowiedzieć na pytanie - jakie prędkości będą optymalne dla zapewnienia jak największej liczy dużych ośrodków administracyjnych w PL?
czy 200, 250, 300 czy 350 km/h?
i czym i po czym pojedziemy z takimi prędkościami?

wreszcie pojawił się wątek przepustowości linii kolejowych,
czy E 20 / CE 20 nie jest w stanie pomieścić całego ruchu zarówno pasażerskiego jak i towarowego?
swego czasu miałem okazję pobyć przez kilka dni w sąsiedztwie linii nr 3 za Poznaniem,
i nie stwierdziłem tak wielkiego ruchu który mógłby korkować linię,
natomiast nie wiem czy DB poradziło sobie ze stacją Frankfurt Oderbruecke, która jest wąskim gardłem na tym ciągu,

ponadto - czym pojedziemy?
czy tymi kilkoma kosztownymi zabawkami Pseudolino plus kilkadziesiąt wagonów z kilkoma husarzami?

drugie ponadto - kiedy transportem kolejowym zajmą się ludzie z odpowiednimi kwalifikacjami a nie zegarmistrze i bankomaty?
2014-02-25 12:33:46 Autor: Jack1
---.160.172.70
Przedłużenie o 7 miesięcy budowy Dworca Fabrycznego nie wynika tylko z konfliktu budowy wiaduktu ul. Niciarnianej. Większym problemem okazuje się budowa tunelu pod wiaduktem !!! ul. Kopcińskiego. Po po komu taka budowla, skoro pozom "0" nie będzie używany ( pozom +1 ulica Kopcińskiego, poziom -1 lina kolejowa )?
2014-02-25 12:55:18 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@kolejowy men:
Zielona jest modelowym przykładem efektów "działania" chorego systemu dotacji stworzonego przez polityków.
2014-02-25 12:57:35 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Wobert:
Przewozy to także towary. A może, dla gospodarki i dla PLK, przede wszystkim. A one nie będą rosły w takich porąbanych warunkach narzuconych przez prawo.
2014-02-25 13:36:25 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post pispupil.:
"Tak. To nie argumenty
Sam stawiasz "ale" - dobre studium i analizy.
Pozostaje to "ale". A tam była goła przestrzeń, tu jak to w Łodzi jest enigma.
Niby nic a problem był, na miarę międzynarodową. Cmentarz żydowski na trasie północ - południe linii tramwajowej.

Nawet archiwa nie mają planów architektóry łódzkiej. Łódzcy geodeci pokazali całkowitą plamę. A niespodzianek będzie, a rzeczki mają nowe swoje koryta. To nie niewiedza, a nieprzewidziane regionu i tu wylot z tunelu może o "metr" w bok.

Tunel KDP bardziej potrzebny jest, niż obwodnicy. Ominięcie jednoszlakówki na Chojny i gardziel przed ŁKO. Nawet kosztem aglomeracyjnej (dojazdu do Lublinka i zmiana kierunku). Pod byłymi zakładami Marchlewskiego (jak planowane) tam tym bardziej nasza enigma i nasza rz. Łódka z jej dopływami. Marchlewski miał własne źródła, elektrownię ac 220 / 120 / 60 V

Dzisiejsza wypowiedź Grabarczyka do Bieńkowskiej w sprawie Y i tej protezy.

Jednak brak nam czarodziejskiej różdżki, by choć zmienić w umysłach rządowych nastawienie do całej PKP. Pozostaje nam realność i "mądre" pomysły. Czyli z roku na rok unicestwianie"
Szukasz na siłę powodów przeciwko tunelowi. Dla Fabrycznego i Niciarnianej te wszystkie wpadki są spowodowane tym, że wszystkie analizy i studia były robione na odwal się.

Baa... Pytanie, czy one w ogóle są! Nigdzie ich nie można znaleźć, więc albo nie były wykonywane, albo to kolejny TOP SECRET w wykonaniu PLK.
2014-02-25 13:36:30 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post pispupil.:
"Tak. To nie argumenty
Sam stawiasz "ale" - dobre studium i analizy.
Pozostaje to "ale". A tam była goła przestrzeń, tu jak to w Łodzi jest enigma.
Niby nic a problem był, na miarę międzynarodową. Cmentarz żydowski na trasie północ - południe linii tramwajowej.

Nawet archiwa nie mają planów architektóry łódzkiej. Łódzcy geodeci pokazali całkowitą plamę. A niespodzianek będzie, a rzeczki mają nowe swoje koryta. To nie niewiedza, a nieprzewidziane regionu i tu wylot z tunelu może o "metr" w bok.

Tunel KDP bardziej potrzebny jest, niż obwodnicy. Ominięcie jednoszlakówki na Chojny i gardziel przed ŁKO. Nawet kosztem aglomeracyjnej (dojazdu do Lublinka i zmiana kierunku). Pod byłymi zakładami Marchlewskiego (jak planowane) tam tym bardziej nasza enigma i nasza rz. Łódka z jej dopływami. Marchlewski miał własne źródła, elektrownię ac 220 / 120 / 60 V

Dzisiejsza wypowiedź Grabarczyka do Bieńkowskiej w sprawie Y i tej protezy.

Jednak brak nam czarodziejskiej różdżki, by choć zmienić w umysłach rządowych nastawienie do całej PKP. Pozostaje nam realność i "mądre" pomysły. Czyli z roku na rok unicestwianie"
Szukasz na siłę powodów przeciwko tunelowi. Dla Fabrycznego i Niciarnianej te wszystkie wpadki są spowodowane tym, że wszystkie analizy i studia były robione na odwal się.

Baa... Pytanie, czy one w ogóle są! Nigdzie ich nie można znaleźć, więc albo nie były wykonywane, albo to kolejny TOP SECRET w wykonaniu PLK.
2014-02-25 13:36:37 Autor: Wobert Ryszyński
---.dynamic.chello.pl
Towary to już zupełnie inna sytuacja, jednak na tym rynku sytuacja jest zdrowsza. Problem jest z transportem intermodalnym, drobnicą itd - ale i tak jest konkurencja jakby mniej udawana, i większe inwestycje z zewnątrz.
2014-02-25 13:38:48 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post Jack1:
"Przedłużenie o 7 miesięcy budowy Dworca Fabrycznego nie wynika tylko z konfliktu budowy wiaduktu ul. Niciarnianej. Większym problemem okazuje się budowa tunelu pod wiaduktem !!! ul. Kopcińskiego. Po po komu taka budowla, skoro pozom "0" nie będzie używany ( pozom +1 ulica Kopcińskiego, poziom -1 lina kolejowa )?"
System naczyń połączonych. Jedno ciągnie za sobą drugie.
Inny wiadukt przy Kopciskiego (tak newralgiczny dla miasta), to efekt innej organizacji przy Niciarnianej.
A budowa ma być wg planów, bo dotacja? chociaż i tu ma to być zalatwienie ze strony rządowej i PKP + miasto
2014-02-25 13:45:35 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Jack1:
"Przedłużenie o 7 miesięcy budowy Dworca Fabrycznego nie wynika tylko z konfliktu budowy wiaduktu ul. Niciarnianej. Większym problemem okazuje się budowa tunelu pod wiaduktem !!! ul. Kopcińskiego. Po po komu taka budowla, skoro pozom "0" nie będzie używany ( pozom +1 ulica Kopcińskiego, poziom -1 lina kolejowa )?"
Konflikt na Niciarnianej, wytworzył problem na Kopcińskiego, który zresztą technicznie już rozwiązali (doprojektowali podpory), a reszta to bzdura z GW. Poszukaj wyjaśnień na SSC.
2014-02-25 13:46:43 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post Bozia:
"Szukasz na siłę powodów przeciwko tunelowi. Dla Fabrycznego i Niciarnianej te wszystkie wpadki są spowodowane tym, że wszystkie analizy i studia były robione na odwal się.

Baa... Pytanie, czy one w ogóle są! Nigdzie ich nie można znaleźć, więc albo nie były wykonywane, albo to kolejny TOP SECRET w wykonaniu PLK."
Nie szukam sprzeciwu przeciw tunelowi (obu).
Łodzi potrzeba jest schowania wielu właśnie takich szybkich sieci transportu pod ziemię, to jest i bezpiczeństwo i szybkość i bezkolizyjność. (szkoda, że nie sieć dróg)
Tylko to co u nas jest naganne. Urbanistyka, robota na odwal się. Więc i czas, opóźnienia.
2014-02-25 14:22:43 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post pispupil.:
"Nie szukam sprzeciwu przeciw tunelowi (obu).
Łodzi potrzeba jest schowania wielu właśnie takich szybkich sieci transportu pod ziemię, to jest i bezpiczeństwo i szybkość i bezkolizyjność. (szkoda, że nie sieć dróg)
Tylko to co u nas jest naganne. Urbanistyka, robota na odwal się. Więc i czas, opóźnienia."
Może to jest po prostu taka "kolej" rzeczy? Jest w Polsce jakaś duża inwestycja, wykonalna bezproblemowo? Metro problemy, autostrady (wiadukt Mszanie i kilka innych) również, duże modernizacje kolejowe - to samo.

Trzeba brać poprawkę, że tunel pod Łodzią może trafić na niespodzianki, ale nie jest to powód do nie realizacji tej inwestycji. Trzeba być konsekwentnym...
2014-02-25 14:34:14 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post Bozia:
"Może to jest po prostu taka "kolej" rzeczy? Jest w Polsce jakaś duża inwestycja, wykonalna bezproblemowo? Metro problemy, autostrady (wiadukt Mszanie i kilka innych) również, duże modernizacje kolejowe - to samo.

Trzeba brać poprawkę, że tunel pod Łodzią może trafić na niespodzianki, ale nie jest to powód do nie realizacji tej inwestycji. Trzeba być konsekwentnym..."
Wyjątek, potwierdza regółę.
Mam raczej optymizm.
Po pracy na PKP, chciałbym wejść na poziom zero, do dyspozytury. Tam gdzie i pracownicy są w jednym miejscu, a nie porozrucani po całym mieście. Podobnie jak było na starej Ł. F.

Ale nęka mnie współczesność obecna z "facurami"
2014-02-25 15:32:51 Autor: łłodzianinn
---.172.252.133
Kolizjogene są odcinki schodzenia pod ziemię, czyli między ul. Niciarnianą a Kopcińskiego, analogicznie na zachodzie w stronę LK 15 i 14. Tunel idący głęboko (20-16 m) pod Śródmieściem, czego najbardziej obawiają się niektórzy laicy, nie będzie miał groźnych z punktu widzenia prowadzenia budowy kolizji. A pisanie o kolizji z idącą tuż pod ziemią Łódką (przecież to jest rzeka, która biegła nawierzchni, a miejscami nadal ma takie koryto) jest śmieszne.

I oczywiście, że najpierw przejście KDP przez Łódź. Zresztą wątpię, by obwodnica docelowo okazała się potrzebna. W tunelu KDP będzie 160 km/h. Mamy zwolnienie do 160 km/h na odcinku kilku-kilkunastu km lub jazdę z pełną prędkością na okrągło. Wychodzi mniej więcej na to samo.
2014-02-25 15:47:13 Autor: Robert Wyszynski
---.ip.netia.com.pl
Łodzianin

Zaraz, zaraz, w którym tunelu, bo analizowano dwa: dla regio i aglo miało być 100 km/h, a dla tunelu KDP - 160 km/h

To wobec tego czy mają być budowane dwa czy jeden, a jeśli to w jakiej wersji/opcji parametrycznej/geometrycznej? Może jakieś linki, mapki?
2014-02-25 16:07:51 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post łłodzianinn:
"Kolizjogene są odcinki schodzenia pod ziemię, czyli między ul. Niciarnianą a Kopcińskiego, analogicznie na zachodzie w stronę LK 15 i 14. Tunel idący głęboko (20-16 m) pod Śródmieściem, czego najbardziej obawiają się niektórzy laicy, nie będzie miał groźnych z punktu widzenia prowadzenia budowy kolizji. A pisanie o kolizji z idącą tuż pod ziemią Łódką (przecież to jest rzeka, która biegła nawierzchni, a miejscami nadal ma takie koryto) jest śmieszne.

I oczywiście, że najpierw przejście KDP przez Łódź. Zresztą wątpię, by obwodnica docelowo okazała się potrzebna. W tunelu KDP będzie 160 km/h. Mamy zwolnienie do 160 km/h na odcinku kilku-kilkunastu km lub jazdę z pełną prędkością na okrągło. Wychodzi mniej więcej na to samo."
Nie kazdy jest geodetą czy urbanistą.
Pokaz tych ludzi już ukazał swoje, więc kto tu laik?

Łódka, część nad część pod, jak przy Włókniarzy. zreszta my laicy.
Pożyjemy, zobaczymy. Pewnie każde koryto podziemnych cieków jest wam znane, jak i znajomość calej urbanistyki i pod ziemią też, MANUFAKTURĄ, jak ten żydowski cmentarz. Dobrze, że oni nie wystąpili jak niektórzy z naszych.

Pożyjemy, zobaczymy
2014-02-25 19:38:17 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post Robert Wyszynski:
"Łodzianin

Zaraz, zaraz, w którym tunelu, bo analizowano dwa: dla regio i aglo miało być 100 km/h, a dla tunelu KDP - 160 km/h

To wobec tego czy mają być budowane dwa czy jeden, a jeśli to w jakiej wersji/opcji parametrycznej/geometrycznej? Może jakieś linki, mapki?"
Nie chciałem zrobić zadymy
Byłem pracownikiem DBOŚiWSŁ
To UMŁ wydział wodkan
Wiem za co płaciliśmy a co otrzymywaliśmy
tzw "ekspertyzy" a co mieliśmy na gruncie
No chyba tylko w Łodzi nikt nie wie na czym robi
2014-02-25 19:58:08 Autor: łłodzianinn
---.172.252.133
RW: Tak, 160 km/h w tunelu KDP, który ma biec prosto na zachodni południowy zachód w stronę linii sieradzkiej na Retkini, gdzie wyjdzie na powierzchnię. Ten tunel ma powstać w ramach budowy KDP, a tymczasem, do ok. 2020 roku, powstanie tunel "konwencjonalny", "aglomeracyjny", "śródmiejski", z przystankami pośrednimi, z "meandrem" na północny zachód, z włączeniem w linię Łódź Kaliska - Łódź Żabieniec w obu kierunkach, z prędkością 100 km/h. Polecam wątek: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1483922

pispupil: Więc nie każdy się wypowiada, a przynajmniej nie każdy pisze bolące umysł bzdury. Na głębokości 16-20 m nie ma żadnych cmentarzy ani rzek. Przypominam, że będziemy budować tarczą TBM.
2014-02-25 20:46:37 Autor: Robert Wyszynski
---.ip.netia.com.pl
łłodzianin

Dzięki - no, ogólnie to sie zgadza z tym co wiem.

Ale... Mnie chodzi o to że właśnie tunel średnicowy pomieściłby ruch KDP - przynajmniej na początku (tzn. od roku np. 2030), vide NOWY tunel w Lipsku, gdzie jeździ wszystko (od regionalek od ICE). Nie trzeba do tego budować drugiego podziemnego węża, który będzie prawdopodobnie droższy/dłuższy, choć kto wie, bo bez przystanków. Składy KDP mogą jechać średnicowym z V 100 km/h do Kaliskiej, a za Kaliską (przelot) wydzielałaby się linia KDP, podobnie jak w wersji z tunelem, co dałoby spore oszczędności, a strata czasowa rzędu 2-3 minut maks.

Zamiast drugiego tunelu trzeba budować obwodnicę, być może nie od razu. NIKT nie zgodzi się kosztowną budowę drugiego odrębnego tunelu KDP dla tej ilości pociągów, jaką planuje wsw oraz zasadnicze SW. To byłby bezsens i nonsens.

Stąd budowę jednego tunelu od początku uważam za zasadne, ale drugiego - absolutnie nie! Bo to byłby właśnie "łódzki kosmodrom" :-)
2014-02-25 20:49:14 Autor: Robert Wyszynski
---.ip.netia.com.pl
Dodam że ten hiper nowy tunel śródmiejski w Lipsku jest na ... 80 km/h. Bo obsługuje głównie aglo i regio. Ale jeżdżą nim TAKŻE dalekobieżne składy ICE, bez postoju na przystankach - nikomu z tego powodu korona nie spada z głowy.
2014-02-25 22:16:30 Autor: RuruMaHobi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Robercie Wyszyński!

Pisanie o Y-greku i protezie łowickiej nie może zakończyć się wraz z czwartą częścią tego cyklu artykułów.

Może warto spróbować zrobić wywiad na ten temat z A. Masselem?
2014-02-25 23:37:18 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Robert Wyszynski:
"łłodzianin

Dzięki - no, ogólnie to sie zgadza z tym co wiem.

Ale... Mnie chodzi o to że właśnie tunel średnicowy pomieściłby ruch KDP - przynajmniej na początku (tzn. od roku np. 2030), vide NOWY tunel w Lipsku, gdzie jeździ wszystko (od regionalek od ICE). Nie trzeba do tego budować drugiego podziemnego węża, który będzie prawdopodobnie droższy/dłuższy, choć kto wie, bo bez przystanków. Składy KDP mogą jechać średnicowym z V 100 km/h do Kaliskiej, a za Kaliską (przelot) wydzielałaby się linia KDP, podobnie jak w wersji z tunelem, co dałoby spore oszczędności, a strata czasowa rzędu 2-3 minut maks.

Zamiast drugiego tunelu trzeba budować obwodnicę, być może nie od razu. NIKT nie zgodzi się kosztowną budowę drugiego odrębnego tunelu KDP dla tej ilości pociągów, jaką planuje wsw oraz zasadnicze SW. To byłby bezsens i nonsens.

Stąd budowę jednego tunelu od początku uważam za zasadne, ale drugiego - absolutnie nie! Bo to byłby właśnie "łódzki kosmodrom" :-)"
Gdyby ruch KDP w Łodzi miał się odbywać po tunelu konwencjonalnym, to jego zachodni koniec musi być kontynuacją przebieg linii dużej prędkości.

Czyli:

KDP - Łódź Fabryczna - Tunel - kontynuacja KDP (+ obwodnica dla części tranzytu), a nie KDP - Łódź Fabryczna - Tunel - Łódź Kaliska - Retkinia - ponowne wejście w KDP.

W drugim wariancie praktycznie eliminujemy Łódź z systemu KDP, z powodu wydłużonego czasu przejazdu. (zbyt duży zawijas przez miasto)
2014-02-26 10:30:37 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post łłodzianinn:
"RW: Tak, 160 km/h w tunelu KDP, który ma biec prosto na zachodni południowy zachód w stronę linii sieradzkiej na Retkini, gdzie wyjdzie na powierzchnię. Ten tunel ma powstać w ramach budowy KDP, a tymczasem, do ok. 2020 roku, powstanie tunel "konwencjonalny", "aglomeracyjny", "śródmiejski", z przystankami pośrednimi, z "meandrem" na północny zachód, z włączeniem w linię Łódź Kaliska - Łódź Żabieniec w obu kierunkach, z prędkością 100 km/h. Polecam wątek: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1483922

pispupil: Więc nie każdy się wypowiada, a przynajmniej nie każdy pisze bolące umysł bzdury. Na głębokości 16-20 m nie ma żadnych cmentarzy ani rzek. Przypominam, że będziemy budować tarczą TBM."
Tak.
Głębokość.
Jednak naruszając pod, też ma swój wpływ na wierzch.
Swoje przeżyłem.
Obym się mylił.
I pewnie tak, gdyż tarcza za sobą pozostawia utwardzenie zbrojone.
Pożyjemy
2014-02-26 11:37:01 Autor: zyczliwy
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post Jack1:
"Przedłużenie o 7 miesięcy budowy Dworca Fabrycznego nie wynika tylko z konfliktu budowy wiaduktu ul. Niciarnianej. Większym problemem okazuje się budowa tunelu pod wiaduktem !!! ul. Kopcińskiego. Po po komu taka budowla, skoro pozom "0" nie będzie używany ( pozom +1 ulica Kopcińskiego, poziom -1 lina kolejowa )?"
Poziom zerowy mógłby się przydać do przejścia pomiędzy przystankami komunikacji miejskiej zlokalizowanych na poziomie wiaduktu. Z takiej platformy na poziomie zero łatwo zrobić zejście na peron(y) przystanku kolejowego na poziomie -1.
2014-02-26 12:03:50 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@ Bozia
Czyli:

KDP - Łódź Fabryczna - Tunel - kontynuacja KDP (+ obwodnica dla części tranzytu), a nie KDP - Łódź Fabryczna - Tunel - Łódź Kaliska - Retkinia - ponowne wejście w KDP.
W drugim wariancie praktycznie eliminujemy Łódź z systemu KDP, z powodu wydłużonego czasu przejazdu. (zbyt duży zawijas przez miasto)
-------------------------
KDP wystarczy jeden postój w Łodzi, na dworcu Fabrycznym. Z tunelu można wprowadzić wyjście na wprost omijające zawijasy o których piszesz. Czyli oczywiście opcja 1.
Mnie raczej niepokoi pomysł rzekomo bezkolizyjnego wjazdu z tunelu na Kaliską. Rzekomo, bo na Kaliskiej należy się spodziewać przecięcia dwóch głównych linii aglo: pierwsza ...tunel-Kaliska-Retkinia... i drugiej ...Żabieniec-Kaliska-Chojny... W projektowanej konfiguracji podejścia dochodziłoby do kolizji obu tych linii. Jadąc od północy byłoby: tunel-żabiebiec-żabieniec-tunel a od południa retkinia-retkinia-chojny-chojny. Pociągi retkinia-tunel dwukrotnie przecinałyby trasę pociągów Chojny-Żabieniec i z powrotem. To błąd, zresztą niejeden.
2014-02-26 18:40:55 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
Ta ogromna panika przed "proteza Jaktorowska" że zaszkodzi ona budowie KaDePe, że "igrek" wtedy nie powstanie itd. itp. świadczy tylko o tym, że ten projekt "igrek" w lansowanej formie i przebiegu od samego poczatku był i jest nieefektywnym i nie ekononomicznym gniotem. Potwierdzaja to nawet sami pomysłodawcy swoimi pełnymi obawy wypowiedziami.

Wbrew temu co prawi najbardziej oświecony na tym forum Robert Wyszyński "Y" to polityczny gniot bez żadnego uzasadnienia ekonomicznego. Jeżeli było by inaczej to koncepcja KaDePe "Y" obroniłaby się bez problemu i żadna "proteza jaktorowska" nie zagroziłaby jej powstaniu.

Król jest nagi panowie i panie :)
2014-02-27 14:23:05 Autor: sporadyczny pasażer
---.46.186.19
W Polsce to kolei trzeba bronić przed kolejarzami - od lat firmy kolejowe, w których, poza bankowcami, pracują kolejarze, rozwalają koleje konsekwentnie. Nie wiem czy Y to absolutnie najlepszy pomysł, ale jest to pmysł z dzisiejszego świata. Tym samym jest dobry, a na pewno lepszy od wymyślanych ad hoc protez.
Przy okazji, to żyjąc w naszym pięknym kraju, w pięknym mieście Łódź, już wiele lat jakoś nie wierzę, by dobre pomysły "broniły się same".
Będąc tylko sporadycznym pasażerem proszę byście budowali rzeczy nowoczesne i dbali by stare nadawały się do użytku.
Swoją drogą to jako zupełnie przyjazne odbieram koleje włoskie i miło byłoby gdybyśmy mieli podobne u nas, nad Wartą, Odrą, Narwią, Bugiem i Nerem :)
2014-02-28 03:02:14 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Jakub:
"Ta ogromna panika przed "proteza Jaktorowska" że zaszkodzi ona budowie KaDePe, że "igrek" wtedy nie powstanie itd. itp. świadczy tylko o tym, że ten projekt "igrek" w lansowanej formie i przebiegu od samego poczatku był i jest nieefektywnym i nie ekononomicznym gniotem. Potwierdzaja to nawet sami pomysłodawcy swoimi pełnymi obawy wypowiedziami.

Wbrew temu co prawi najbardziej oświecony na tym forum Robert Wyszyński "Y" to polityczny gniot bez żadnego uzasadnienia ekonomicznego. Jeżeli było by inaczej to koncepcja KaDePe "Y" obroniłaby się bez problemu i żadna "proteza jaktorowska" nie zagroziłaby jej powstaniu.

Król jest nagi panowie i panie :)"
Decyzje polityczne są silniejsze od ekonomicznej i społecznej potrzeby i przekonujemy się tego od wielu lat... Może jesteś psem Tuska, bo się nawet zgadzasz.
2014-03-05 20:44:49 Autor: L.m
---.172.252.160
Dobre wieści z gabinetu Prezydent Łodzi! Nie będzie protezy jaktorowskiej, Minister Bieńkowska zapowiedziała wykreślenie :)
2014-03-06 09:30:10 Autor: mPKPe
---.tktelekom.pl
Na szczęście seans z tym marnym filmem się skończył i mam nadzieję, że nie będzie drugiej części tylko już właściwy film z KDP w roli głównej.

ps. Trzeba chyba oddać szacunek Panu Marszałkowi Grabarczykowi w tej kwestii.
2014-03-06 20:12:21 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @mPKPe

Ja tam od zawsze miałem - i mam - szacun do Grabarczyka za lansowanie projektu KDP. Nie miałem za zgodę na arcy debilne usramorządowienie, katrupiące nam kolej (pasażerską) do dziś i końca nie widać - a to są DWIE różne rzeczy.

Cieszę się że proteza łowicka została wspólnym wysiłkiem i lobbingiem wyrąbana w kosmos daleki. Czasem politycy jednak się do czegoś przydają.
2014-05-02 15:57:54 Autor: autor.
---.echostar.pl
Kiedyś za PRL budowano wszystko w kierunku Katowic drogę szybkiego ruchu CMK itp. Teraz jest wariant łódzki ok ja jako Poznaniak, budujcie sobie beznadziejne Y którymi mało kto pojedzie bo będzie drogi my Poznaniacy damy sobie radę zresztą jak zawsze bliżej nam do Berlina niż do Azji licząc od Strzałkowa gdzie leży Warszawa.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5