W sumie siedem ofert wpłynęło na prace projektowe dla ok. 3-kilometrowego odcinka torów Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Zmiany w projekcie mają nie tylko zminimalizować wpływ na przystanek na Retkini, ale także umożliwić mieszkańcom korzystanie z tej ważnej stacji nawet podczas budowy linii kolejowej.
Przetarg dotyczy prac projektowych związanych z budową linii kolejowej nr 85 na odcinku posterunku odgałęźnego Łódź Retkinia oraz przebudowy odcinka linii kolejowej nr 14 do stacji Łódź Lublinek, a opcjonalnie także dalszego fragmentu linii kolejowej nr 85 w kierunku Sieradza. Zmiany w projekcie są wynikiem wsłuchania się w prośby mieszkańców oraz efektywnej współpracy z PKP PLK.
Przeprojektowanie tego odcinka Kolei Dużych Prędkości pozwoli na ograniczenie ingerencji w istniejącą infrastrukturę, a dodatkowo przełoży się na realne oszczędności środków publicznych na etapie realizacji robót budowlanych.
W ramach kontraktu wykonawca będzie zobowiązany do opracowania kompletnej dokumentacji projektowej, uzyskania niezbędnych decyzji administracyjnych, zezwoleń, uzgodnień i opinii, w tym umożliwiających przystąpienie do realizacji robót budowlanych. Umowa przewiduje 28 miesięcy od momentu jej podpisania na realizację ujętych w niej zadań. W postępowaniu przetargowym CPK oceni złożone oferty według kryteriów: 40% – cena za zadania podstawowe, 20% – cena za zadania opcjonalne i 40% za kwalifikacje i doświadczenie zespołu.
W sumie do Spółki CPK wpłynęło siedem ofert od:
- BBF 79 899 563,36 zł
- Dohwa Polska, Dohwa ENGINEERING, Korea National Railways 56 857 846,70 zł
- Egis Poland, Metroprojekt 81 530 932,47 zł
- Multiconsult Polska 58 691 667, 27 zł
- PROMOST Consulting, Warsaw Projekt 58 184 258,72 zł
- SYSTRA 84 496 292,25 zł
- VOESSING Polska 88 520 594,65 zł
* Oferty na opracowanie dokumentacji projektowej wraz ze wsparciem technicznym dla Projektu pn.: „Budowa tunelu dalekobieżnego w Łodzi, w ciągu linii kolejowej nr 85 wraz z włączeniem w linię kolejową nr 14 – odcinek Posterunek odgałęźny Łódź Retkinia” podane zostały w kwotach brutto.Przyjęte założenia projektowe dla odcinka objętego postępowaniem przetargowym zakładają:
- uproszczenie układu torowego planowanego posterunku odgałęźnego Łódź Retkinia, co ograniczy koszty i zajętość terenu pod inwestycję w tym obszarze;
- przesunięcie torów linii kolejowej nr 85 z południowej na północną stronę stacji Łódź Lublinek. Pozwoli to m.in. na uniknięcie kolizji z rozbudową przez PGE Energetyka Kolejowa podstacji trakcyjnej Łódź Lublinek oraz istotnie skróci długości planowanej estakady kolejowej przechodzącej nad drogą ekspresową S14;
- ograniczenie do minimum zakresu ingerencji w elementy przystanku Łódź Retkinia, co umożliwi również korzystanie z niego przez mieszkańców w trakcie prowadzenia robót budowlanych;
- przeniesienie miejsca ewakuacji i ratownictwa z rejonu ulic Maratońskiej i Spartańskiej w sąsiedztwo stacji Łódź Lublinek, wygospodarowując tym samym rezerwę terenową dla ewentualnego, nowego przystanku Łódź Smulsko, który w przyszłości może zwiększyć dostępność kolei dla mieszkańców.