NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

ID potwierdza: Oferujemy Kolejom Śląskim 14WE. Są w modernizacji [aktualizacja]

| Michał Szymajda (na podst. mj) 23.03.2017 68

ID potwierdza: Oferujemy Kolejom Śląskim 14WE. Są w modernizacji [aktualizacja]
14WE w służbie Kolei ŚląskichFot. Patryk Farana, hanys.cal.pl
W przetargu na wynajem 11 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Śląskich w drugiej części zamówienia ofertę, obok Przewozów Regionalnych, złożył także Industrial Division. Sprawdziliśmy co chce pożyczyć KŚ ten nieznany dotąd na rynku przewozów pasażerskich podmiot, będący w istocie poolem taborowym.
Industrial Division chciałby wypożyczyć tabor KŚ na cały 2018 rok w ramach tej części przetargu, która dotyczy leasingu 4 ezt i ewentualnie kolejnych 4 w ramach prawa opcji. Aby wziąć udział w tym przetargu, Industrial Division musiał spełnić kryterium należytej realizacji wynajęcia co najmniej dwóch pojazdów innym podmiotom. Według naszej wiedzy wrocławska spółka spełniła to kryterium dzięki wypożyczaniu licznych lokomotyw, które posiada w swoim taborze.

Co zaoferował Industrial Division?

Dotąd zastanawialiśmy się, jaki tabor chciałby wypożyczyć KŚ Industrial Division. Sprawę rozjaśniła rozmowa „RK” z Krystyną Pękałą, prezes warszawskiej SKM, która przyznała, że ID zakupiło z końcem 2016 roku od kierowanej przez nią spółki elektryczne zespoły trakcyjne 14WE.

– Zgodnie z umową, 4 pojazdy zostały przekazane Industrial Division na początku roku 2017, dwa ostatnie przekażemy tej spółce na początku roku 2018 – powiedziała w obszernej rozmowie z „RK” Krystyna Pękała (cała rozmowa wkrótce na portalu).

Oferta ID droższa

Wygląda jednak na to, że oferta Przewozów Regionalnych okaże się lepsza niż ID i 14WE będą musiały poczekać na swojego nowego użytkownika. O wyborze oferenta decyduje bowiem w 100% zaoferowana cena, a ID zaproponowało cenę wyższą niż Przewozy Regionalne (więcej o wynikach przetargu piszemy tutaj).

W Kolejach Śląskich jeżdżą już dwa 14WE, które w istocie są najbardziej zaawansowaną istniejącą przebudową najpopularniejszych na polskich torach starych jednostek EN57. KŚ użytkują je od 2012 roku po tym jak wyleasingowała je, a potem sprzedała, Szybka Kolej Miejska w Warszawie, która posiadała już wówczas nowy tabor. Dwa posiadane przez KŚ pojazdy przeszły na początku 2017 kolejną modernizację, dzięki czemu miejski tabor otrzymał toalety i lepiej sprawdza się w roli pociągu regionalnego (piszemy o tym tutaj). Łącznie wyprodukowano dziewięć sztuk 14WE.

Aktualizacja: Industrial Division potwierdza zaoferowanie 14WE

Piotr Ignasiak, prezes Industrial Division potwierdza złożenie oferty Kolejom Śląskim obejmującej pojazdy 14WE. Spółka Industrial Division posiada już cztery takie jednostki kupione w SKM Warszawa, a dostawa kolejnych dwóch jest kwestią najbliższego czasu. Mówi o tym również prezes SKM Krystyna Pękała (czytaj tutaj).

Jak zdradził Ignasiak, pojazdy 14WE przechodzą właśnie głęboką naprawę z modernizacją w ZNTK Mińsk Mazowiecki, gdzie niedawno przebudowano również pojazd tego samego typu, należący do KŚ. - Oferujemy pojazdy o wyższym standardzie, niż tradycyjne EN57. Po modernizacji pojazdy zostaną wyposażone m. in. w gniazdka i system informacji pasażerskiej. Pojawią się też toalety - zdradza Ignasiak zastrzegając, że ze szczegółowymi informacjami woli się wstrzymać do czasu rozstrzygnięcia przetargu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS