NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Prezes SKM Warszawa: Przygotowujemy się do zakupu nowych pociągów

| Martyn Janduła 23.03.2017 121

Prezes SKM Warszawa: Przygotowujemy się do zakupu nowych pociągów
fot. Martyn Janduła
Aglomeracja warszawska w najbliższym czasie stanie się wielkim placem budowy. Pasażerowie niewątpliwie nie będą mieli łatwo, a to za sprawą planów PKP PLK, które chcą wyremontować linię obwodową, grodziską, linie do Radomia i średnicową oraz dworzec Warszawa Zachodnia. Jak w tym czasie odnajdzie się SKM Warszawa? Pytamy o to Krystynę Pękałę, prezes warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej.
Martyn Janduła, "Rynek Kolejowy": Zamknięto już linię obwodową, a na horyzoncie jest zamknięcie linii nr 447 do Grodziska Mazowieckiego. Jak trudny będzie to czas dla SKM Warszawa?

Krystyna Pękała, prezes SKM Warszawa: Myślę, że to będzie trudny czas również dla naszych pasażerów. Od 12 marca tego roku do około 15 marca 2018 r. trwać będzie zawieszenie kursowania linii S9 na odcinku Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia (peron 8) spowodowane kompleksową modernizacją linii nr 20 na tym odcinku. W ramach remontu zostaną zmodernizowane perony i dojścia do nich, wiadukty nad ulicami, zostaną wybudowane dwa nowe przystanki Warszawa Koło i Warszawa Powązki. Obecny przystanek Warszawa Koło zmieni nazwę na Warszawa Młynów, a obecny Warszawa Kasprzaka na Warszawa Wola. Od 4 maja do 2 września nastąpi zmiana w rozkładzie jazdy pociągów linii S1, a od 2 września na okres 12-15 miesięcy nastąpi całkowite zawieszenie kursowania pociągów linii S1 na odcinku Warszawa Zachodnia – Pruszków z powodu kompleksowej modernizacji linii kolejowej 447 Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki. Trudny rok 2017 zaowocuje jednak zdecydowanie lepszą ofertą dla naszych pasażerów w latach następnych.

Jak będzie w takim razie wyglądało wykorzystanie obecnego taboru na czas remontów?

Pod koniec 2016 roku dysponowaliśmy 32 pojazdami. Wśród tych pojazdów było 6 pojazdów 14WE zakupionych w 2005 roku i sprzedanych w roku 2016 spółce Industrial Division. Zgodnie z umową 4 pojazdy zostały przekazane na początku roku 2017, dwa ostatnie przekażemy tej spółce na początku roku 2018. Zatem w chwili obecnej dysponujemy już tylko 28 pojazdami, a więc nie będziemy posiadać zbyt dużej liczby taboru w stosunku do realizowanych przewozów.

Jak SKM Warszawa uzupełni tabor w przyszłości?

Jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na zakup nowego taboru. Docelowo chcemy kupić 21 pojazdów zarówno 4- jak i 5-członowych, z myślą o obsłudze dodatkowych kierunków i wzmocnieniu obecnej oferty przewozowej. Realizacja projektu jeszcze w tej perspektywie unijnej zależy od wielu czynników, ale jesteśmy przygotowani, by występować w konkursie o środki na zakup nowego taboru. Rok 2017 chcemy wykorzystać na przygotowania do realizacji zwiększonej pracy przewozowej w przyszłości.

Kiedy możliwe byłoby otwarcie linii do Piaseczna?

Jest to uzależnione od remontów, układu torowego na stacji Warszawa Zachodnia. Przewidywany czas uruchomienia przewozów to rok 2020.

Na jakim etapie jest otwarcie nowej bazy utrzymaniowej SKM?

W okresie styczeń–luty tego roku prowadzone były rozruchy i próby zainstalowanych urządzeń i wyposażenia, dokonano także odbiorów częściowych, usuwano usterki. 2 marca br. Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał pozwolenie na użytkowanie zmodernizowanego obiektu. Końcowy odbiór i przyjęcie do użytkowania planowany jest na 20-24 marca 2017. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, 27 marca mamy zamiar dokonać oficjalnego otwarcia zaplecza technicznego na Szczęśliwicach.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS