Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

ZRK DOM wygrał starcie spółek PLK o kontrakt za 70 milionów na linii Poznań – Szczecin

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
ZRK DOM wygrał starcie spółek PLK o kontrakt za 70 milionów na linii Poznań – Szczecin
Fot. PKP PLK
Trzy spółki należące do PLK chciały przeprowadzić roboty wyprzedzające na odcinku Słonice – Szczecin Dąbie przed właściwą modernizacją linii E59 pomiędzy Szczecinem a Poznaniem. Zarządca infrastruktury wybrał ofertę poznańskiego ZRK DOM.

Modernizacja linii Poznań – Szczecin to jeden z pierwszych projektów, które PLK zgłosiła do realizacji w ramach programu  "Łącząc Europę" (CEF). Niesie on za sobą duże ryzyko, ponieważ projekty z I i II naboru CEF muszą być gotowe w 2020 roku (pisaliśmy o tym tutaj). Tymczasem przetargu na wykonanie prac wciąż nie ma. Do tego przetarg na projekt modernizacji trwał rok – PLK musiała unieważnić wybór projektanta części prac i dokonała ponownego wyboru dopiero w lutym 2016 roku. W międzyczasie modernizacja środkowego fragmentu linii E59 Poznań Główny – Szczecin została przesunięta do listy rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego.

Zarząd PLK zdaje sobie sprawę z zagrożenia, jakie niesie projekt. – Dlatego spółki własne PLK przeprowadzą roboty wyprzedzające – mówi prezes PLK Ireneusz Merchel. Dlatego w marcu PLK ogłosiła postępowania na zakup materiałów potrzebnych do ich realizacji. Teraz zarządca infrastruktury rozstrzygnął postępowanie negocjacyjne na realizację inwestycji.

Do negocjacji podeszły trzy z czterech spółek wykonawczych z grupy PLK – Dolkom, ZRK DOM oraz PPM-T. Oferta tego ostatniego przedsiębiorstwa została odrzucona, a w pojedynku na cenę realizacji ZRK DOM pokonał Dolkom i zrealizuje prace za 69 379 447,07 złotych. Czy realizacja robót wyprzedzających nie spowoduje, że dany tor będzie zdejmowany i naprawiany dwukrotnie? – Nie będzie robót straconych. Prace będą wykonywane tylko tam, gdzie nie będą potrzebne prace w podtorzu – zapewnił Włodzimierz Żmuda, członek zarządu PLK ds. przygotowania inwestycji. 

Prezes Ireneusz Merchel zapowiada  dalsze wzmacnianie spółek z grupy PLK. Chodzi jednak także o budowę potencjału na okres po 2023 roku, kiedy zmodernizowane linie trzeba będzie utrzymać w dobrym stanie. – Wkrótce spółki zależne przystąpią do zakupu maszyn – zapowiada prezes PKP Polskie Linie Kolejowe.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5