NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ZRK DOM wygrał starcie spółek PLK o kontrakt za 70 milionów na linii Poznań – Szczecin

| Jakub Madrjas 27.04.2017 1,6k

ZRK DOM wygrał starcie spółek PLK o kontrakt za 70 milionów na linii Poznań – Szczecin
Fot. PKP PLK
Trzy spółki należące do PLK chciały przeprowadzić roboty wyprzedzające na odcinku Słonice – Szczecin Dąbie przed właściwą modernizacją linii E59 pomiędzy Szczecinem a Poznaniem. Zarządca infrastruktury wybrał ofertę poznańskiego ZRK DOM.
Modernizacja linii Poznań – Szczecin to jeden z pierwszych projektów, które PLK zgłosiła do realizacji w ramach programu  "Łącząc Europę" (CEF). Niesie on za sobą duże ryzyko, ponieważ projekty z I i II naboru CEF muszą być gotowe w 2020 roku (pisaliśmy o tym tutaj). Tymczasem przetargu na wykonanie prac wciąż nie ma. Do tego przetarg na projekt modernizacji trwał rok – PLK musiała unieważnić wybór projektanta części prac i dokonała ponownego wyboru dopiero w lutym 2016 roku. W międzyczasie modernizacja środkowego fragmentu linii E59 Poznań Główny – Szczecin została przesunięta do listy rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego.

Zarząd PLK zdaje sobie sprawę z zagrożenia, jakie niesie projekt. – Dlatego spółki własne PLK przeprowadzą roboty wyprzedzające – mówi prezes PLK Ireneusz Merchel. Dlatego w marcu PLK ogłosiła postępowania na zakup materiałów potrzebnych do ich realizacji. Teraz zarządca infrastruktury rozstrzygnął postępowanie negocjacyjne na realizację inwestycji.

Do negocjacji podeszły trzy z czterech spółek wykonawczych z grupy PLK – Dolkom, ZRK DOM oraz PPM-T. Oferta tego ostatniego przedsiębiorstwa została odrzucona, a w pojedynku na cenę realizacji ZRK DOM pokonał Dolkom i zrealizuje prace za 69 379 447,07 złotych. Czy realizacja robót wyprzedzających nie spowoduje, że dany tor będzie zdejmowany i naprawiany dwukrotnie? – Nie będzie robót straconych. Prace będą wykonywane tylko tam, gdzie nie będą potrzebne prace w podtorzu – zapewnił Włodzimierz Żmuda, członek zarządu PLK ds. przygotowania inwestycji. 

Prezes Ireneusz Merchel zapowiada  dalsze wzmacnianie spółek z grupy PLK. Chodzi jednak także o budowę potencjału na okres po 2023 roku, kiedy zmodernizowane linie trzeba będzie utrzymać w dobrym stanie. – Wkrótce spółki zależne przystąpią do zakupu maszyn – zapowiada prezes PKP Polskie Linie Kolejowe.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szczecin (522)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szczecin (522)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5