Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ruszy projektowanie modernizacji linii Poznań – Szczecin. Dwa lata i 50 milionów zł

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-02-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ruszy projektowanie modernizacji linii Poznań – Szczecin. Dwa lata i 50 milionów zł
Zarządca infrastruktury PKP PLK wystartował z długo oczekiwanym projektem modernizacji połączenia Poznań – Szczecin. Przygotowania do inwestycji potrwają ponad dwa lata. To jeden z najważniejszych przetargów PKP PLK w ostatnich miesiącach.

Przy modernizacji linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie PKP Polskie Linie Kolejowe odchodzą od stosowanego w ostatnich latach systemu „projektuj i buduj”. Jego stosowanie przyśpiesza proces inwestycyjny, co było ważne z powodu opóźnionego startu projektów w perspektywie finansowej 2007–2013, ale podnosi ryzyko inwestycyjne. Na linii E59 najpierw wykonane zostaną prace projektowe.

Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji administracyjnych właśnie wystartował. Zamówienie podzielone jest na trzy części, obejmujące odcinki od Poznania do Wronek, następnie do Dobiegniewa, a ostatni – do stacji Szczecin Dąbie.

Prędkość do 160 km/h

Odcinek E59 Poznań Główny – Szczecin Dąbie to linia magistralna, zelektryfikowana, pasażersko-towarowa, dwutorowa. Zły stan techniczny linii powoduje konieczność modernizacji połączenia. Obecnie maksymalna prędkość rozkładowa pociągów pasażerskich na linii E59 wynosi 140 km/h, jednak w wielu przypadkach konieczne było zastosowanie ograniczeń prędkości.

Modernizacja przewiduje zwiększenie prędkości do 160 km/h na odcinkach Poznań POD (Jeżyce) – Wronki oraz Dobiegniew – Szczecin Dąbie i przywrócenie pierwotnych parametrów linii, tj. prędkości 120- 130 km/h na odcinku leżącym na obszarze Puszczy Noteckiej i Puszczy Drawskiej: oraz na odcinku Wronki – Dobiegniew. Ponadto, odcinek Wronki – Dobiegniew należy zaprojektować w ten sposób, aby pozostawić w przyszłości możliwość podniesienia prędkości do 140-150 km/h.

Bez unijnego dofinansowania, bez dominacji ceny

Kosztorys inwestorski ustalony został na 50 mln zł, plus 25 mln zł ewentualnych zamówień uzupełniających. Termin realizacji kontraktu będzie wynosić ponad dwa lata – dokładnie 810 dni. Otwarcie ofert nastąpi 13 marca.

Co ważne, przygotowania do modernizacji linii Poznań – Szczecin nie będą dofinansowane ze środków unijnych. Kolejną istotną informacją jest to, że wykonawcy zostaną wybrani na podstawie kryterium ceny i jakości, z czego cena zdecyduje o wyborze tylko w 60% a jakość oferty aż w 40%.

Więcej informacji o przetargu w Monitorze! Zapraszamy do naszego nowego serwisu!

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Ponowna modernizacja E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Przetarg na projekt i...

Infrastruktura

Szczecin: Nowe przęsła i tor na wiadukcie kolejowym

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Ponowna modernizacja E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Przetarg na projekt i...

Infrastruktura

Szczecin: Nowe przęsła i tor na wiadukcie kolejowym

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5