NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Żmijan: nerwy przy sprawie Pendolino są złym doradcą

| pr, Rynek Kolejowy 28.05.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-05-28 16:59:23 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Kiepskie sondaże zrobiły swoje.
Beton (nie całkiem kolejowy) pomału kruszeje
PO próbuje ratować resztki swojego wizerunku.
Rozporządzenia kolejowe - bardzo dobrze.
Długo się przebijały.
Fundusz Kolejowy - jeszcze lepiej.
Ale żeby komuś dać trzeba komuś zabrać.
Czy ktoś wie konkretnie na co szły pieniądze
z akcyzy paliwowej obecnie przeznaczone na
fundusz kolejowy?
2014-05-28 18:05:30 Autor: Rumcajs
---.dynamic.gprs.plus.pl
Cała ta sprawa z Pendolino pokazuje jak wspaniale układa się współpraca między spółkami kolejowymi pod wyjątkowo sprawnym zarządzaniem uczniów Balcerowicza.
2014-05-28 18:58:11 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
"(...) Nie sposób nie zauważyć jednak, że w momencie gdy sporządzano dokumentację przetargową, wiadomo było jaki jest stan infrastruktury PKP PLK i że może być problem z testami, które pozwoliłyby dopuścić pociągi, do kursowania z prędkością 250 km/godz. Pociągi te mają być poza tym kompatybilne z systemem ERTMS poziom 2 (...)".

A Prezes PLK, Paszkwil wciąż milczy! Nikt go nie pytał, to milczy :D A co będzie tam przedstawiał harmonogram wdrożenia poszczególnych systemów dla danych prędkości, po co? :D

A Prezes PKP S.A., Shrek, odezwał się, ale z wielkim opóźnieniem, na szczęście podliczył kasę, popatrzył w papiery, no i spuścił z tonu. Niestety jego z-ca Ciżkiewicz zachował się jak skończony i do tego głupi cham. Takiego nadętego bufona nie widziałem od czasu Wrzoska. Szczyt arogancji i braku jakiegokolwiek obycia z dużym, nawet średnim biznesem. Dno! Bardzo, ale to bardzo poważnie zaatakował ALSTOM, zarzucał takie rzeczy, przed którymi w Arabii Saudyjskiej czy Chinach już by dawno nie zył!!!

A Prezes PKP IC, Celejewski... Boże coś Polskę... Oferma, dziecko, to go przerosło. Głupoty opowiada, widać, że się boi, wciąż :D. Jak to szło, daje sobie m-c?! Chopie, a właściwie dzieciaku - masz czas do grudnia. Ucz się szybko, synu, bo Korwin Mikke już szykuje rózgi! Dobrze, że nie będzie już machał szabelką, spuścił z tonu

A Wicepremier i Min. Gospodarki z PSL Piechociński, poległ na całej linii. Ośmieszył się, skompromitował, stracił wszelkie poparcie i fanów w całej branży kolejowej, może poza chłopakami z PESY. Wieśniackie poglądy rodem z 1924 roku. Bojaźń i brak ryzyka, zero innowacyjności, kreatywności, odwagi. Urzędas przyd...as.

A Premier Tusk, Ryży i Wicepremier i Min MIR z PO, Blondi, Królowa Śniegu, cóż, podobnie jak Sherk, także umieją liczyć i podwinęli ogonki.

A Wiceminister MIR Klepacki... pojechał do Bydgoszczy :D. Co będzie się wypowiadał o jakimś tam włoskim badziewiu!? Eee... tam nie godzi się. Unikat i leser jak Paszkwil z PLK :D. Luz, chłopaki. Pełen luz.

***
Co tu więcej pisać.
Przetarg, umowa, brak jej przeczytania(!), ale relacje pomiędzy MIR, PKP IC, PLK, UTK - same, tu w Polsce, bez ALSTOMU są skandaliczne! To pokazuje jak cała ta ferajna z góry traktuje kolei, rząd w szczególności... Jednak dzisiejsza zapowiedź zmian w przepisach sterowania i prędkości, pracy maszynistów, większych i stałych środków do FK, wreszcie wykazuje jakoś dobrą wolę polityczną. Oby!

I tak o to grupa chamów i krzykaczy, panikarzy drugiego garnituru nasmrodziła, wyrządziła dużo zła... Polsce(!) a nie tylko kolei! Winni błędów w przetargach i umowie są kryci, śpią spokojnie :D. A góra, czyli bankomaty i władza państwa milczy, potem liczy, gada z UTK, IK, a dopiero później do ALSTOMu podaje dłoń.

Jak my mamy być traktowani poważnie przez dużych zagranicznych inwestorów?
Więcej kultury!
2014-05-28 19:03:08 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Cieszę się bardzo że nawet przewodniczący Komisji Infrastruktury, wiodącej (na razie) siły politycznej, dostrzega to, o czym pisałem na blogu KDP, czyli na tutejszym portalu RK.

Zdaje sobie sprawę że większość posłów zajmujących się infrą (kolejową) czy zarząd PKP Intercity nie czyta bloga czy portalu RK - choć jakaś mniejszość zapewne czasem czyta - ale niczego nie odkrywam, ani nie odkrywałem.

WOJNA - rujnuje. ZGODA - buduje (w dużym skrócie).

Wojownicza postawa PKP Intercity wymaga KOREKTY - mimo wpłaconej kwoty - myślę że zaczyna to docierać do świadomości decydentów. Pytanie: co z tym zrobią?

PS. Teraz będzie mały szoking (dla tych co mnie znają, ale NIE tylko z forum czy drukowanego RK). Jeśli Pendo wyjedzie w grudniu i z V 200 km/h na części CMK, to się __zastanowię__... czy na Was nie zagłosować. Niezorientowanych informuję że od dawna nie głosuję, bo nie ma na kogo (różne nazwy; jeden pic i ściema), a PO oszukało zarówno mnie jak i duże grono wyborców, bezczelnie na razie katrupiąc projekt KDP, kosztem rozbudowy sieci nowych dróg za 150 mld zł do roku 2022.

On wróci, tak czy inaczej, poza tym prace są prowadzone - np. SW dla węzłów KDP.
2014-05-28 19:09:56 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @Mathew

Ja rozumiem nerwy - sam czasem miewam mocną k... cę po wypowiedziach pewnych polityków czy prezesów/członków zarządów, ale proszę... bez przesady. Po co wyzywanie od "chamów", wystarczy nazwać po imieniu - np. IGNORANT, DYLETANT :-)

Ktokolwiek, jakkolwiek - bo NIE wszyscy, to pewne.

PS. Poza tym... jak słychać, pewne dobre info (czy zwiastuny) się pojawiają. Być może ten impas był potrzebny dla przełamania; może..., zobaczymy...
2014-05-28 19:16:57 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
To niewiele trzeba by cie zachęcić do głosowania na Partię miłości i postępu. Zresztą to było do przewidzenia. Ile metrów ma mieć ten fragment na 200km/h? To, że przegoniono już ileś tysięcy pasażerów z torów na drogi to ciebie oczywiście nie interesuje. Ważne że parę kołnierzyków i POlityków pojedzie pasionym składem kilka minut krócej niż zwykle. Plebs, dla którego ceny TLK są za drogie, niech jeżdżą tanimi busami... pies z nimi, co nie?

Zdradzę ci tajemnicę.
Lepiej nie głosuj na PO. Oni robią coś pożytecznego tylko wtedy, kiedy mają małą przewagę liczebną. Obecne wyniki trochę ich przestraszyły. Ale jeśli w przyszłych wyborach znowu będą mieli w sejmie dużą przewagę, to ich rozbezczelni jeszcze bardziej, Bercik.
2014-05-28 19:19:33 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
A to, że PO jest przestraszona, daje niemal gwarancję że pendolino pojedzie przed wyborami. I różni ludzie przekonani o własnej nieomylności dadzą się na to złapać i zapewnią ciągłość władzy.
2014-05-28 19:20:04 Autor: fram
---.dynamic.chello.pl
A ja nie wieze w poprawe mentalnosci bankomatow, ktora pokazali w aferze pendolino. To negocjatorzy rodem z bankowych dzialow ds kart kredytowych gdzie defacto negocjacji nie ma. Bierzesz albo sp...dalaj.
2014-05-28 19:34:34 Autor: Driver
---.centertel.pl
Owszem Pendolino pojedzie, prędzej czy później ale tylko 160 km/h bo narazie tylko tyle może jeździć w Polsce. PO będzie chciało pokazać, że coś robi...
2014-05-28 19:46:05 Autor: Prqs
---.168.207.37
W odpowiedzi na post Driver:
"Owszem Pendolino pojedzie, prędzej czy później ale tylko 160 km/h bo narazie tylko tyle może jeździć w Polsce. PO będzie chciało pokazać, że coś robi..."
Kolejny, który nasłuchał się pseudoekspertów Biegi i Trammera? Obecnie NIE może jeździć NAWET 160 km/h. I nic nie wskazuje na to, aby ewentualne dopuszczenie miało być robione na 160 km/h, bo na 200 km/h warunki i możliwości są.
2014-05-28 19:51:57 Autor: Pendolinek
---.97.198.128
@mathewicforum

Pojechałeś ostro.
Ale w zasadzie nie dziwię się Tobie.

Nie ma świętych krów w tym kolejowym cyrku.
Ja do tej plejady nazwisk dorzuciłbym kilka - ale bez sensu.
Wiadomo o co biega.

A jak to było kiedyś w pewnym z kabaretów - "znam bardziej dosadne określenia, bo jak nie chamy i prostaki - to sabotażyści i dywersanci - innego wyjścia nie ma"

Nadejdzie Korwin - powsadza wszystkich do ciupy, ogłosi monarchię i po krzyku.
2014-05-28 20:01:23 Autor: Robertoid
---.dynamic.chello.pl
Śmieszne to. Robercik swym LEDoidalnym komentarzem objawił jak mało zna się na konkretnych sprawach technicznych. Ale politykować to umie, rasowy polityk, jak Kurski czy inny Palikot zdradza co zamierza a czego nie! Dlaczego nie w europarlamencie? My, fanklub Robertoidalny, domagamy się refleksji nad tematem: dlaczego ciemny lud nie będzie jeździł Galaktycznymi Dziobakami? (podpowiedź - ceny biletów!)
2014-05-28 20:13:13 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Pendolinek - cytat:

"Nadejdzie Korwin - powsadza wszystkich do ciupy, ogłosi monarchię i po krzyku."

*******

I po kolei!

I pomyśleć że kiedyś nawet uważnie śledziłem jego poglądy, w pewnym sensie i jakiejś części słuszne, choć drastyczne dla tego systemu (każdy się uczy całe życie i zmienia poglądy - to dobrze). Ale z koleją przegiął - na amen.

*******

Do @szczur

O, widać, ruszyło :-) Od __zastanowienia__ do ewentualnego zagłosowania droga DALEKA. Ale na marginesie - to niby na kogo? No!? Hiper złodziejskie rządy lewicy i terror PIS DOBRZE pamiętam - tak mam. Na poziomie lokalnym - też!

PS. Tak czy inaczej, wybory "dla mas" są POTRZEBNE! To znaczy zbliżanie się wyborów, bo potem wiadomo... Co by to było, gdyby wyborów (różnych) co jakiś czas nie było? Wzmagają aktywność i dają jakieś efekty - tak czy inaczej :-)
2014-05-28 20:14:53 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @Robertoid

Zawsze w takim przypadku wołam i proszę o OŚWIECENIE - chętnie słucham ekspertów, wiedzą to Ci, którzy czytają papierowy RK. Ty nie czytasz - to pewne.
2014-05-28 20:24:43 Autor: peron7
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ależ jasne że Pendolino pojedzie,przez Czechy,Austrię,do Włoch,do Savigliano na przemalowanie i eksploatację przez normalną,sprawną,szybką,i czystą kolej gdzieś w...?
2014-05-29 00:08:43 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@szczur: Pociągi w szczególności, nonPendolino zaś w szczególności nie są dla plebsu. Dla plebsu są samochody i autobusy, pociągi są dla "lepszych", nonPendolino ma wozić "biznesmenów".

@mathewicforum: Winni błędów w przetargach i umowie zostali wskazani: to PIS i jego sługusy… Ale cieszy słaby wynik wyborczy Partii Oszołomów, bo zmusza rządzących to podjęcia działań pijarowych. I akurat nonPendolino jest tu wdzięcznym obiektem takich działań.

@Robertoid: Zdziwisz się ceną biletów na nonpendolino, przynajmniej w początkowym okresie :-)

@Driver: Założę się, że nonpendolino pojedzie 200km/h, może nawet uda się w ruchu planowym jakiś szybszy odcinek uruchomić? Taka jest potrzeba POlityczna…

@Robert Wyszyński: W złodziejstwie i "terrorze" nikt i nic dłuuugo nie przebije partii miłości. Jako osoba mająca ze względu na pełnione obowiązki odpowiednie certyfikaty ABW i dostęp do informacji uznawanych za "tajemnicę państwową" mogę dać Ci na to słowo. Mógłbyś się zdziwić widząc nie tylko łapówkarstwo obecnej ekipy, ale też niektóre zakupy rządu. W każdym razie ACTA to mały pryszcz… ;-)
2014-05-29 00:48:16 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@RW:

OK, przesadziłem, ale jaki szczyl jak Ciżkiewicz ma prawo do oskarżania ALSTOMu o problemy w... produkcji?! To absolutnie niedopuszczalne i szalenie nieodpowiedzialne zachowania biznesowe.

Jak gadał o nieruchomościach to w sumie dało się go posłuchać o remontach dworców, planach sprzedaży, niech będzie, że ma jakiś pomysł. No, ale sorki, o ile Celejewski może i czytał umowę, choć też głupoty gadał, bo przepisów nie zna, to jednak początkowy głos "PKP Spółki Matki - S.A." i jego wiceprezesa był czymś co w ogóle nie powinno mieć miejsca. To ma być manager? Przeprosił by i wziął się za remont dworca w takiej Dąbrowie Górniczej.

***
Nie chodzi o amatorów, miernoty czy populizm PO i PiS. Chodzi mi o bankomaty. To mieli być managerowie, a nie chamy. Umieją liczyć kasę, zgoda. No, ale przeprosić nie umieją! Nie znają a sądzą równo wszystkich! Jak mają to przeprosić, kiedy nie mają świadomości jaką krzywdę wizerunkową uczynili Polsce, całej naszej kolei, otoczeniu dużego biznesu, no i ALSTOMowi, który obok mnie ma fabrykę w Chorzowie, tramwajów. Dobrze, że to nie USA, bo gość by już miał kontakt z sędzią za takie wypowiedzi. Dlatego polecam remont dworca w DG. Szpachelka, kask, betoniarka, piach, woda, cement i jadymy!
2014-05-29 01:31:32 Autor: pasażer.
---.dynamic.chello.pl
Z rozbawieniem patrze na niektore komentarze.
Wydaje sie , iz nawet najbardziej zatwardziali zwolennicy polityki milosci i nowoczesnosci partii tuska, otwieraja powoli oczy i zauwazyli, iz to droga donikad.
Teraz wierza w korwina, utopijnego liberala.
Jestem ciekaw kiedy zauwaza, iz rzady korwina oznaczają dla kolei koniec.
W utopii liberalnej nie ma miejsca na społeczność jest tylko jednostka.
Najbardziej bawi mnie jednak to, iz ci komentatorzy predzej czy pozniej beda musieli zauwazyc, iz jedyna opcja dla polskiej kolei w polskich realiach pozostanie dla nich ten zly, straszny, znienawidzony, jak im kaza myslec polskojezyczne, mainstreamowe media, Jaroslaw.
Wspolczuje Wam szoku mentalnego jaki bedziecie musieli przejsc...
2014-05-29 08:40:49 Autor: wesalane
---.free.aero2.net.pl
Trochę odbiegając od tematu ... Nie ma co się dziwić, że przewozy spadają a z Pendolino są problemy. Wystarczy sobie popatrzeć na wyniki z Monitora B i policzyć proste wskaźniki - jak na dłoni widać, że płynności finansowej w tej spółce nie ma co najmniej od czasu przejęcia pospiesznych od PR. Nie ma też się co dziwić, że kasują połączenia które generują więcej kosztów niż przychodów. To czysta logika zarządzania finansami. Poza tym ... Jeśli mielibyście w umowie premie np. 50k PLN za zoptymalizowanie wskaźników finansowych i ukręcenie zysku to logiczne jest, że zaczynacie od cięcia wszystkiego co przynosi choćby 0,01 PLN straty.
...
Do tematu wracając - Jeśli ktoś wieży w piękne pieśni o tym co przyniesie Pendolino prezentowane przez cały wachlarz ludzi z niesławnym RW na czele to może się przeliczyć. Natomiast osoba, która wie jak sprawa wygląda od tzw. kuchni ... Nie snuje czarnych wizji itp. Dla niej to po prostu zwykły pociąg - coś na poziomie piętrowych wagonów Bombardiera dla KM tylko, że zespolony, no i może pojedzie te 200 czy 250 na jakimś odcinku. Ale, że to polityczna sprawa to ... wciska się nam pieśni jakby to był co najmniej diament oprawiony w czarne perły.
2014-05-29 08:55:20 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@pasażer.

Niestety właśnie tego, że okolice Jarosława będą dobre dla kolei w Polsce nie jestem pewien.
Co może zaskakiwać gdyż kto wie co tu piszę orientuje się, że nie pałam miłością do obecnie nam panujących ani do sposobu w jaki media prezentują opozycję.

Z czego wynikają moje obawy: oni piszą o potrzebie ochrony polskich przewoźników.
Zaskakujące, ale dlatego, że nie wiem co mają na myśli. Jeśli "ochrona polskich przewoźników" to dalsze rozdrabnianie Przewozów Regionalnych i dalsze bezkrytyczne dotowania PKP IC przy pozwalaniu im na coraz gorszy rozkład jazdy z (być może) rozsądną ofertą jedynie na Pendolino to nie jest to dobre dla kolei w Polsce. Tak samo nie byłbym przekonany gdyby chcieli połączyć PR z IC i pozwolić na to samo co obecnie dzieje się z IC. Wiem, że poszczególni posłowie u nich nie mówią czegoś takiego - ale z ogólnego programu partii nic lepszego nie wynika - a w każdym razie nic lepszego, chyba, że po prostu go nie znam....

Z resztą chyba, żadna ze stron na polskiej scenie politycznej nie zwraca uwagi na to co mnie osobiście niepokoi czyli sytuacja prawna PLK, sposób wyliczania stawek, sposób (dlugość) prowadzenia prac i optymalizacja wykorzystania zamkniętego odcinka itp. Właściwie wszyscy widzą potrzebę zmian jedynie w ustawicznym mieszaniu betonu między spółkami pasażerskimi, a czym się nie zgadzam...

Korwin to już zupełny odlot, jak ktoś pisze, że "kolej należy sprywatyzować" bez choćby podania co to jest "kolej" ("PKP"? infrastruktura? przewoźnicy?) to znaczy, że nic nie rozumie. Prawdopodobnie nawet nie wie, że kolej PKP, że jest wielu przewoźników, że infra kolejowa powinna być traktowana podobnie jak drogowa lub lepiej (ekologia, zmniejszanie ruchu czyli bezpieczeństwa na drogach) a nie gorzej. Jeśli ktoś pisze, że prywatyzacja po to by "to nie urzędnik decydował o tym gdzie pojedzie pociąg" to już zupełnie odleciał w kosmos - bo to bardziej jest związane ze sposobem dotowania, rozkładem kosztów (np. jeśli infrastruktura jest bardzo droga to pojawia się potrzeba większej dotacji a to stwarza sytuację, że urzędnik będzie decydować do dotować czyli co ma być uruchomione i nie ma znaczenia czy dotyczy to przewoźnika prywatnego czy państwowego).

Podsumowując nie widać szans dla kolei na polskiej scenie politycznej:/
To oznacza też nadzieje, że RK będzie drążył sprawę tworząc ankiety jak przed wyborami do europarlamentu, monitorując obietnice polityków i ich realizację, pokazując co mówią w temacie kolei a może nawet "szkoląc ich z sytuacji kolei w Polsce".

przepraszam, ze znów tak długo...:P
2014-05-29 08:57:05 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
"Prawdopodobnie nawet nie wie, że kolej to nie PKP,"
2014-05-29 09:05:15 Autor: Via
---.162.82.221
mathewicforum @ nie masz za co przepraszać, właśnie nazwałeś po imieniu kolejowe szkodniki żyjące na koszt kolei.
Można powiedzieć, że piłują gałąź, na której siedzą, no, życzę im szybkiego sukcesu!
gOsc123@ jeżeli tak chwalisz się swoją wiedzą, to chyba wiesz i to, że masz obowiązek poinformować o tym stosowne władze.
2014-05-29 09:29:34 Autor: elwira
---.internetdsl.tpnet.pl
Zbyt wielu robi wszystko aby poprawa stanu: technicznego, organizacyjnego, sanitarnego itd. zapadłej, stęchłej i zdewastowanej kolei nie udała się. To co teraz robi się na kolei popsuło sielankę i cudowne interesy wielu grupom i tzw. "biznesmenom". Im gorzej tym lepiej - już to przeszliśmy.
2014-05-29 09:50:08 Autor: Via
---.162.82.221
Czy to znaczy, że " wiatr odnowy" wieje we właściwym kierunku i to dzięki Nowym Ludziom jest/ będzie lepiej??? Nic "się nie robi" , za wszystkim są ludzie, niedouczeni, z nadania towarzyskiego, bez ogłady i klasy.
Naruszenie interesów to jedno, walka z układzikami to drugie, ale to nie sukces ale Odnowicieli, bo trzeba się znać, gdzie te lody się kręci...
A kto tak się broni przed poprawą stanu technicznego, organizacyjnego i sanitarnego???
2014-05-29 11:26:15 Autor: AdrianK
---.dynamic.mm.pl
Żmijan nie kompromituj się! I więcej nie odzywaj na temat kolei. Jesteś jej pierwszym szkodnikiem! Na Lubelszczyźnie kolei leży od kiedy przyjeliście władze. Odejdz i zamknij jadaczkę!!!!
2014-05-29 14:12:19 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@mathewicforum: Sam nazwałeś osobniki pokroju Ciżkowicza (bez p.) "bankomatami". A to wyraźnie pokazuje z jakim pokrojem ludzi mamy do czynienia. I naprawdę dziwi mnie, że przy tego typu osobnikach liczysz na przeprosiny. Sam mam sprawę z mBankiem, który na wezwanie do przeprosin pisemnie poinformował mnie, że nie uznaje _prawomocnego_ wyroku sądu i nie ma zamiaru się do niego zastosować - a skoro wyrok sądowy nie potrafi zmusić bankomatów do przeprosin, to czy ktokolwiek może się spodziewać, że zrobią to dobrowolnie? Przecież zawsze ich musi być na wierzchu…
Że działają na szkodę kolei czy nawet PP? A kogo to obchodzi?
BTW, DG to Zagłębie, nie Śląsk ;-)

@wesalane: Masz rację, tak powinno się ten projekt traktować. Bzdurą, która IMHO nie przyniesie pozytywnych efektów jest pozycjonowanie tego produktu jako "luksusowego" począwszy od tworzenia nowej, "prestiżowej" kategorii…

@@pasażer., Kflik: Macie rację co do skutków, jakie mogą dla kolei przynieść rządy NP, nie można oczekiwać nic lepszego niż "model brytyjski". Jeśli chodzi o wielbiciela kotów i pięknego Adriana - tu nie spodziewałbym się po nich niczego dobrego, zbyt instrumentalnie traktują kolej. A inne partie? Hm, kolej nie jest zbyt popularnym tematem, więc nie liczyłbym na zbyt wiele. Może jeszcze w aglomeracjach, gdzie więcej ludzi korzysta z pociągów i jest nimi zainteresowanie wśród pasażerów może coś zrobią, ale w przypadku kolei dalekobieżnej?
Paradoksalnie: tutaj IMVHO może pomóc nonpendolino, z którego kosztami kolejne rządy będą musiały się zmierzyć. I dla ratowania PIC mogą zostać wprowadzone zmiany, na których zyska cała kolej w Polsce :-)

@Via: Myślisz o WikiLeaks? Bo chyba nie sugerujesz, bym poszedł do trzyliterowej instytucji z wyniesionymi z kancelarii tajnej dokumentami otrzymanymi… z tejże instytucji?
A przed poprawą stanu technicznego, sanitarnego i organizacyjnego bronią się oczywiście "starzy" kolejarze z wykształceniem kierunkowym. Dlatego należy ich wywalić a na ich miejsce przyjąć nowych - najlepiej z PL2012 ;-)
2014-05-29 14:52:13 Autor: Via
---.centertel.pl

"Zbyt wielu robi wszystko aby poprawa stanu: technicznego, organizacyjnego, sanitarnego itd. zapadłej, stęchłej i zdewastowanej kolei nie udała się"...." Im gorzej tym lepiej - już to przeszliśmy." Niezupełnie, bo gorzej jest dla pasażerów, a Góra ma się dobrze. Dopiero od dna można się odbić, a samymi dobrymi intencjami tego się nie naprawi.
Moje gratulacje, nareszcie ktoś zadowolony za zmian na stanowiskach. A tym, co tak się starają, starzy kolejarze sypią piasek ... ? Czasami by się przydało.
Na każdy problem znajdzie się rada, nie tylko 3- literowa cdn.?
2014-05-29 17:50:17 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@g0sc123:

Wiesz, samo słowo "bankomat" ma pozytywne skojarzenie. Maszyna do wydawania pieniędzy, prosta i jasna w obsłudze. Ja mam bardzo pozytywne doświadczenia z bankami. A mam różne produkty. Zdarzają się też miłe niespodzianki, wierz mi. Nie mniej manager to manager. Czegoś trzeba wymagać od człowieka. Zwłaszcza jeśli pracuje w spółce opłacanej z naszych pieniędzy!

Gdyby pójść tokiem Twojego myślenia, to mógłbym rzecz, że jestem z wojewódzkich Katowice, a dookoła mnie same powiatowe gnioty i zasyfioły plebs. Z drugiej strony w roli Lidera Metropolii Katowice same się jakby wycofały, a już wcześniej z ich wojewódzkości śmiali się sąsiedzi. Fakty są takie, że to moi sąsiedzi mają ładniejsze autobusy i mniej śmierdzących emerytów w tramwajach.

Moja koleżanka z Mysłowic (powiatowych, a jakże!) stwierdziła, że skoro Bułgaria czy Rumunia weszły do UE, no to Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec leżą na Śląsku! A co :D. Ba! Takich blondynek jak w S-cu nie ma nawet we Wrocku (żeby nie było moja dzieucho jest brunetką z katowickiej Ligoty, do tego piękną). Ja już nie reaguje jak w Polsce czy poza nią ktoś mówi o Sosnowcu na Śląsku - wali mnie to i tyle. Mówmy o Metropilii, Poteżnej Aglomeracji będącej Konurbacją, ale pisze to po to, bo w/w dworzec w DG leży przy bardzo ważnej linii. Linii wjazdowej ze Stolicy Polski. I wszyscy co widzą za oknem? Ano "szary Śląsk". Czyż tak nie jest, Rodacy?

Kto by tam w Pendolino odróżniał Śląsk od Zagłębia?! :D 4 mln społeczeństwa w naszym kraju? A reszta...
2014-05-30 00:25:29 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@mathewicforum: Ależ nie neguję pozytywnego wydźwięku tego słowa. Moja Mama po kilkuletnim okresie pracy na kolei całe życie przepracowała w banku właśnie. I poniekąd bankowi zawdzięczam jedyne baty na goły tyłek, gdy wyjąłem jej z torebki P-64 i wyniosłem na podwórko…
Ale to były czasy, gdy banki były instytucją zaufania publicznego. To zaczęło się zmieniać w latach 90. ub. wieku, gdy do banków weszła polityka, a później nowe pokolenie bankowców, dla których "uczciwość" jest często tylko pustym dźwiękiem.
Cóz, jeśli o pochodzenie chodzi - zawsze z dumą podkreślałem, że pochodzę "z jedynej w Polsce miejscowości na Y…". I nie ukrywam, że moje piękne miasto też jest otoczone przez te "powiatowe gnioty" :-)
Śmieszy mnie zawsze to przekonanie Katowic o wiodącej roli w metropolii, pamiętaj, że żyjemy w konurbacji - a tu poszczególne miasta zawsze będą rywalizować o palmę pierwszeństwa, rywalizacja zawiera się w samej definicji :-P
Ale nie byłbym taki pewny, czy aż 4 miliony ludzi rozróżni Śląsk od Zagłebia, wszak nawet nasze ukochane władze wojewódzkie od lat starają się zatrzeć ślady istnienia takiego regionu. Ale zrobił nam się off-topic, proponuję EOT.

BTW, p. Żmijan chyba za bardzo wyszedł przed szereg. Dzisiaj publicznie p. Bieńkowska zapewniła, że nonpendolino w grudniu 2014. będzie wozić pasażerów :)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS