NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Żmijan: Wydanie 60 procent środków z UE na kolej jest dziś niemożliwe

| ew, mk/Rynek Infrastruktury 06.04.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-04-06 10:59:25 Autor: kali74
---.16-4.cable.virginmedia.com
Czyli zaklinania rzeczywistości ciąg dalszy...!!!
Wciskanie kitu że kolej nie potrafi...nie umie...nie wie i że generalnie jej się nie należy! Krótkie pytanie z mojej strony panie Żmija...kto jest za to odpowiedzialny...kolej czy ustawodawstwo????
2014-04-06 11:02:31 Autor: kali74
---.16-4.cable.virginmedia.com
A tak off topicowo...

Zwrócił ktoś uwagę na nazwiska osób "związanych" z szeroko pojętym transportem??
Żmija
Kruger
Barbi bieńkowska???
Ktoś ma jeszcze wątpliwości, że to istny cyrk marionetek?? Polskie zoo bis!
2014-04-06 11:04:20 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Gdyby nie rozwalono zakładów napraw infry to kolej by była w stanie wydać środki przyznane nawet w proporcjach 70% na kolej i 30% na drogi. Pensjonariusze "sanatoriów" też by mogli się zrehablitować społeczeństwu i zarobić na miskę, a nie grypsować i pakować.

Przykład: niekończące się remonty Kraków - Rzeszów, Warszawa - Gdańsk czy Łódź - Warszawa. Już nie wspomnę o remoncie linii średnicowej czy wielu linii, gdzie 40km remontuje się przez n+1 lat w 17 etapach... Kuriozum to remont Warszawa - Warka - Radom, na który już ogłoszono 721 przetargów, a jeszcze się nie zaczął i nie zacznie przez najbliższe 50 lat.

Gdzie są składy do potokowej wymiany nawierzchni? Gdzie są nowoczesne pociągi sieciowe? Przecie PKP miało ich kilka...

Bezrobocie w kraju panuje, PKP powinno samo sobie remontować kluczowe szlaki, a przetargi powinny być ogłaszane głównie na dostawy materiałów czy prace dodatkowe oraz na linie niższej kategorii.

Ludzie! (tu bluzg)! Mamy XXI wiek !!! Na przełomie XIX i XX wieku budowano za pomocą furmanek, taczek i koni po kilka kilometrów linii kolejowych dziennie !!!!

Remont 50 km dwutorowej linii moze trwać góra 3-4 miesięce!!! Ale u nas jedynym kryterium jest cena... A powinno być 30% wagi cena, 40% wagi czas wykonania, 20% utrudnienia, 10% czas gwarancji ponad wymagane np. 10 lat. Oraz kary umowne takie, żeby opłacało się pracować nie na 2, ale na 3 zmiany i opłacało się oddać przed czasem.

Ale u nas musi być 17 przetargów, najpierw robią lewą szyne, potem prawą, potem tak samo drugi tor, potem sobie przypominają o przepustach i mostach, potem zmieniają sieć i się okazuje, że zapomniano o słupach, urządzeniach srk o podsypce, czy o jakiejś stacji, która miała być zrobiona, a została zlikwidowana... Do tego ekrany i zajedwabiste perony tylko po to, żeby się SA104 przy nich zatrzymywał...
2014-04-06 11:15:53 Autor: z torów plk
---.dynamic.gprs.plus.pl
Żmijan ma oczywiście rację patrząc i siedząc w fotelu w Warszawie. Problemem jest zła alokacja środków. No ale "wicie - rozumicie, UE daje, UE wymaga"
A co by się stało gdyby część środków przeznaczyć na tzw. szybkie rewitalki i to nie tylko ciągów podstawowych ? Obecnie trwa zamknięcie 'zakopianki" na odc. Kalwaria - Sucha B. ”0" pociagow jest również na odc. Sucha B. - Zakopane. Co w tej sprawie zrobiło MIR, Pkp PLK. Czy zaplanowano jakieś remonty ? A potem zdziwienie, że Szwagropole pełne a pociagi puste.
I gdzie te pociągi potokoewej wymiany, gdzie sprzęt i maszyny wysokowydajne ?
2014-04-06 11:19:02 Autor: byly pasazer
---.dynamic.chello.pl
Coz poradzić, mentalnie to my jestesmy w XX wieku, przeciętny Polak ma zamiast mózgu węzeł autostrad.
2014-04-06 11:26:17 Autor: sky
---.adsl.inetia.pl
"Stanisław Żmijan dodaje, że od 1980 roku, gdy zaczął pracować w drogownictwie"

Dziwnym by było gdyby kolej dostała 60% kiedy decydują o tym ludzie związani z drogownictwem.....
2014-04-06 11:44:05 Autor: pasazer.
---.dynamic.chello.pl
Przecietny Polak to czlowiek zmanipulowany propaganda medialna, ktory nie zauwaza jak na codzien okradaja go politycy z jedynie slusznej linii politycznej. Ta samodzielnie myslaca czesc spoleczenstwa podziekuje PO za marginalizacje kolei przy wyborach...
2014-04-06 11:50:16 Autor: bez loginu
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@kali74- tak już całkiem off topicowe- czy nikt nigdy nie mówił ci że odnoszenie się do nazwisk, drwienie z nich albo przekręcanie to oznaka barbarzyństwa?
2014-04-06 12:23:49 Autor: stand
---.tczew.vectranet.pl
Bardzo obiektywna opinia człowieka konsekwentnie realizującego politykę zwijania kolei. Pozostaje jeszcze wykosić tych kilku niepoprawnych wariatów, którzy z uporem maniaka próbują coś tam rewitalizować, podnosić prędkość na torach czy unowocześniać tabor. I niech się przypadkiem nikomu nie marzy przewożenie tirów na torach. Wieje zgrozą.
@ Arrivederci
Chcieć to móc. Gdyby była decyzja polityczna, z pewnością tej paranoi przy remontach na torach by nie było. Słowa Żmijana potwierdzają tylko, że gigantyczna kasa ma iść na drogi, a kolej najlepiej dobić albo zrobić z niej skansen.
2014-04-06 12:24:12 Autor: Pis Mak
---.free.aero2.net.pl
no nawet morderstwo zwłaszcza dla matołów z pis
2014-04-06 12:28:13 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Leandro pokaże polakom palcem gdzie wydać środki:


http://youtu.be/W2eNNiD3NMQ

:-)
2014-04-06 12:35:56 Autor: kp
---.centertel.pl
Ten człowiek nie ma żadnego doświadczenia w branży kolejowej, a wypowiada się o inwestycjach kolejowych. To zwykły lobbysta drogowy, niech się zajmie drogami, a do kolei się nie wtrąca.

Według wikipedii: "W 1980 ukończył studia inżynierskie na Wydziale Budownictwa Politechniki Lubelskiej. Po ukończeniu studiów pracował jako stażysta i laborant w Rejonie Budowy Dróg w Lublinie. Od 1982 do 1983 był słuchaczem Szkoły Podchorążych Rezerwy w Inowrocławiu. Od 1983 kierował pracownią w Dyrekcji Okręgowej Dróg Publicznych w Lublinie. W latach 1984–1989 pełnił funkcję zastępcy dyrektora Rejonu Dróg Publicznych we Włodawie, zaś w latach 1989–1991 był dyrektorem Rejonu Dróg Publicznych w Międzyrzecu Podlaskim. Od 1992 do 2000 był dyrektorem, a od 2000 prezesem zarządu Przedsiębiorstwa Drogowo-Mostowego w Międzyrzecu Podlaskim."
2014-04-06 13:21:09 Autor: carl
---.19.216.35
Ostatnią nadzieją są oczywiście ludzie z Komisji Europejskiej... Widać na swoich nie można polegać. Nie ma kompetentnych ludzi u władzy w Polsce, którzy by coś dla polskiej kolei zrobili.
2014-04-06 13:21:10 Autor: carl
---.ds.pg.gda.pl
Ostatnią nadzieją są oczywiście ludzie z Komisji Europejskiej... Widać na swoich nie można polegać. Nie ma kompetentnych ludzi u władzy w Polsce, którzy by coś dla polskiej kolei zrobili.
2014-04-06 13:31:24 Autor: mac
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pan Żmijan przeczy sam sobie mówi ,żę kloej nie jeste w stanie przyjąć 60 a nawet 40 procent środków z uni( prawda jest że przyjąć może nie może ich podjąć z racji dużych wkładów w inwestycje ,ktorych polskie firemki startujace do przetargow nie maja) a pozniej mówi ,że pani minister odwraca proporcje ma racje kobiecina po co dawać więcej skoro kolej nie jest w stanie tego przemielić.
2014-04-06 13:40:14 Autor: z PLK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Arrivederci: dobrze napisałeś! Gdzie są zakłady napraw infrastruktury? Ano rozwalili bo niepotrzebne. Na przełomie lat 80/90 XX wieku każda DOKP miała swoje zakłady. Ale jak polskie państwo olało kolej, nie dawalo odpowiednich funduszy na utrzymanie infrastruktury to wszystko się rozleciało. Ja podam przykład jak się wymieniało tory i rozjazdy na przestrzeni 20 lat. Podam dane z 1989, 1999 i 2009 roku:
a więc w 1989 wmieniono 2206 km torów i 4332 szt. rozjazdów,
w roku 1999 wymieniono 132 km torów (!!!) i 208 szt. rozjazdów,
w roku 2009 wymieniono 467 km torów i 391 szt rozjazdów.
W tej chwili nawet na kolei nie zbliżają się do 50% tego co za tej złej i niedobrej komuny robili. A wtedy nie było takiego sprzętu jak teraz.
2014-04-06 13:41:20 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
KE proponuje hehe. Dobre sobie przecież oni nic nie proponują tylko nakazują i kontrolują zgodnie z przyjętą polityką i prawem UE to nie jest tego typu rozmowa że oni sobie cos proponują a my może się zgodzimy. Pan poseł zwyczajnie kłamie bo chcą po prostu w jakiś sposób uprosić wymusić pod hasłem ze się nie da przekazanie 20 % środków z kolei na drogi. Komisja nie ma żadnego interesu by się zgadzać. A co do wydania to po ostatecznej decyzji pojawią się naciski i lobbing by środki jednak uruchomić i ze się jednak da. Firmą budowlanym naprawdę jest bez różnicy czy będą zarabiać na drogach czy na torach. Problem będą mieli ludzie którzy świetnie sobie zarabiają na budowie dróg bo trzeba będzie zwolnic fachowców od dróg a zatrudnić od kolei. Stracą też niektóre firmy które kupiły maszyny i zarabiają na ich wynajmowaniu.
2014-04-06 13:44:32 Autor: z PLK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I jeszcze mała dygresja: panie pośle! Tych w Brukseli g.... obchodzi co pan mówi i pani ministra. Oni wyraznie powiedzieli 60:40 na kolej i zdania nie zmienią o czym już sie Polska przekonała i wasze zaklinanie rzeczywistości nic nie da. Jak nasz kraj nie wykorzysta przyznanych środków to resztę w ząbkach oddacie z powrotem UE. I to tyle.
2014-04-06 14:03:52 Autor: metropolitan.
---.dynamic.chello.pl
Jak Polska nie wykorzysta wszystkich środków na rozwój i rewitalizację kolei, to część funduszy wróci do puli UE, a ta wyda np. na jaką Afrykę i poprawę bezpieczeństwa
"u czarnego luda" - żeby ów kontynent nie był zarzewiem łobuzów zagrażającym Europie. A nie na drogi w Polsce.

KE - konsekwentnie chce równoważenia transportu w krajach członkowskich, ochrony środowiska naturalnego, zmniejszenia emisji szkodliwych gazów do atmosfery, rewitalizacji miast, a rozwój transportu szynowego temu ma pomóc. Także na próżno jest lansowany "niedasizm" ze strony PKP PLK i ich rządowych patronów.

To jak to jest mamy wolność gospodarczą w Polsce, czy tylko udajemy że ją mamy ?
2014-04-06 14:18:05 Autor: Tomek123
---.rzeszow.mm.pl
Znamy powiedzenie "Chcieć to móc". Widocznie obecnym rządzącym albo się nie chce, albo "nie opłaca" rozbudowa kolei w Polsce. Za chwilę tory do portów w Trójmieście stracą przepustowość. Obecna polityka transportowa to świetna parodia. Tyle mówią o środowiska a chcą nas dusić spalinami. Hipokryzja w czystej postaci.
2014-04-06 14:36:37 Autor: Kolumbijczyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Panie pośle,
a kto mówi, że dziś trzeba je wydać?
Tylko pan. A tutaj się zgodzę, że dziś się nie da wydać tych miliardów. Ani na kolej, ani na drogi. Ale do 2020 mamy trochę czasu, więc nie mówić głupot, a robić sensowny plan wydania.
Bo UE już z powiedziała - NO.
Drogi raz też tak powie...
2014-04-06 14:52:35 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Tyle że myśląca część społeczeństwa jeżdżąca koleją to jakieś max kilka procent, więc PO nie zwraca na nich uwagi.
2014-04-06 14:55:14 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
W żadnym kraju UE koleją nie jeździ więcej niż 20% ludności.
2014-04-06 14:59:13 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
PO nie zwraca na nich uwagi
Może sobie nie zwracać ale kasą rządzi KE i nasi nie maja nic do powiedzenia. W Brukseli wszystko jest dawno jasne Kolej Kolej Tramwaje Metro i w ostateczności drogi.
2014-04-06 15:01:26 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
W żadnym kraju UE koleją nie jeździ więcej niż 20% ludności
I oni chcą to właśnie zmienić o to im chodzi.
2014-04-06 15:10:42 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@aron coś tam
w prawie żadnym kraju UE buszem nie jeździ więcej niż 0% ludności
2014-04-06 15:12:25 Autor: Głos z USA
---.hsd1.in.comcast.net
W USA Żyd potrafi $1 dolara pomnożyć i zrobić majątek. Polakowi dać milion dolarów, przepije i zgłupieje.

Słowo drogi i autostrady, w Polsce jest to nadużywane. To totalna kicha wszędzie. Nierówności, wąskie pasy drogowe, asfaltowe drogi i autostrady. Nigdzie nie spotkałem w Polsce dróg betonowych, jakie się buduje w USA od 30 lat. W USA szerokość jednego pasa jest taki, ze dwa samochody się mogą zmieścić. W Polsce jest dalej norma szerokości pasów drogowych z lat przedwojennych. Ze ledwie się jeden samochód mieści. W USA kopie się dół, zakłada zbrojenie wielkości 1 metra, i zalewa betonem, w ten sposób powstaje 1 metrowej grubości podłoże drogi. W Polsce się sypie piasek, żwir i zalewa smołą asfaltową.
2014-04-06 15:59:16 Autor: ministrunio
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Format adresów mailowych do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju:
pierwsza litera imienia (bez kropki) nazwisko @mir.gov.pl
np. JKowalski@mir.gov.pl
Warto samemu interweniować do znanych nam z nazwisk wysoko postawionych tam osób. Później będzie za późno, bo zwiną całą kolej.
2014-04-06 16:26:02 Autor: SBL
---.77.124.25
A pan Poseł to ściemniać lubi. To nie tak ze kolej nie jest przygotowana, problem wg ,,królowej sniegu,, i innych podobnych polega na tym drogi moga sie zwrócić, bo postawi sie via smroda i kasa płynąć bydzie, a na kolei sie dopłaca...
2014-04-06 17:33:15 Autor: ktoś
---.147.246.94.ip4.artcom.pl
Panie Żmijan! Należy tylko sprawdzić wykorzystanie środków UE przy modernizacji E 30 na odcinku Katowice - Kraków w 4 lato wyremontowano 4 km. Niech wreszcie tą inwestycją zajmie się NIK.
2014-04-06 17:39:52 Autor: glonek
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
I oto są efekty braku kolejarzy i osób, którym kolej leży na sercu, wśród polskich decydentów. A może dlatego ich tam brak, bo jeszcze myślą?
2014-04-06 17:53:01 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@GłoszUSA

W szwedzkim parlamencie unika się wrzawy bo uderza to w interesy państwa a wszczęta wrzawa nazywana jest polskim sejmem. Z historii to wynika więc na lekcjach nauki historii w szwedzkich szkołach mówi się o tym.
2014-04-06 18:45:52 Autor: JFK
---.dynamic.chello.pl
Przypominam, że na KDP podobno brakowało pieniędzy
2014-04-06 19:01:41 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Tzn. im więcej dziur będzie w drogach tym będzie żyło się lepiej?
2014-04-06 19:31:26 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
buszom dziury nie przeszkadzajom, przecie i tak mogom pojechac polnom drogom:)
2014-04-06 19:33:58 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
ale karetkom pogotowia przeszkadzajom
2014-04-06 20:03:08 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
tak, tak znamy teorię pitzka o rodzących w karetkach z urwanymi kołami:)) hehehe
tylko wrzuć jakieś statystyki z ostatnich lat
a buszy nie przeszkadzajom karetkom??
2014-04-06 20:19:24 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Tak, wiemy że im więcej dziur w drogach, tym łatwiej karetkom pogotowia dojechać do chorego.
2014-04-06 20:55:32 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
nie zdążyła do ciebie karetka przez dziury?? a może buszy ją przyblkowały//
w końcu przecież podobno buszy rzondzom:)) hehehe
2014-04-06 22:02:16 Autor: g0sc123
---.fucio.net
Zastanawiam się czy JWP Żmijan celowo przeinacza fakty? Przecież gdyby tylko była wola POlityczna, to spokojnie da się wykorzystać nie tylko te środki. Sam Śląśk jest w stanie wchłonąć większość tej kwoty. Tylko wiadomo - na Śląsku POlitycy nie chcą zainwestować nawet złotówki...
Bo poważnie rzecz biorąc: w przypadku dróg dało się w kilka dni opracować i przyjąć specustawę? Dało się.
W przypadku kolei da się taką ustawę opracować i wdrożyć? Da się. Tylko trzeba tego chcieć, a ze względu na brak ludzi do tych prac POciotki POlityków nie są w stanie na tym zarobić...
2014-04-06 22:17:03 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
bo poprawę sytuacji na kolei odczuje 2% Polaków
2014-04-06 23:09:57 Autor: pv
---.164.227.176.static.rdi.pl
Aron urodził się w karetce podczas jazdy na dziurach i tak mu zostało. Ma dożywotnie darmowe kursy...
2014-04-06 23:12:23 Autor: pv
---.164.227.176.static.rdi.pl
@ ministrunio
Ten format dotyczy też Pani Minister?
2014-04-06 23:21:49 Autor: Kolumbijczyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kolej jest dla ludzi z wyobraźnią, którzy potrafią przewidzieć skutki podejmowanych działań w perspektywie kilku kroków do przodu.

Oczywiście w Polsce brakuje jeszcze kilku autostrad i dróg szybkiego ruchu i powinny one powstać. Natomiast one nie rozwiążą problemów korków na drogach i zapchanych miast. Nic się tu nie zmieni, będzie tylko gorzej. Problemem jest liczba samochodów, która ciągle rośnie. Budowa nowych dróg rozwiązuje problem dojazdu z jednego dużego miasta do drugiego, ale nie rozwiąże dojazdu do konkretnego miejsca w innym mieście. Nie ma możliwości rozbudowania w miastach tak sieci drogowej, aby rozładowała zwiększający się ruch z nowych dróg. Tak że w sumie stoimy w miejscu, czasowo jest i będzie podobnie. Czyli źle.
Mam taką trasę do jeżdżenia - 66 km, droga wyremontowana, po dwa pasy w każdą stronę. Jak przed 15 laty jeździło się 60 minut, tak jeździ się dzisiaj.

Jedyna szansa to rozwój sieci kolejowej, niezależnego od sieci drogowej. Ale do tego trzeba wyobraźni i niepopularnych decyzji. A że jest rok wyborczy, to polityce będę opowiadać większe czy mniejsze głupoty w sposób zorganizowany, w dodatku z każdej strony politycznej. Ot, taki ich urok.
2014-04-07 00:33:54 Autor: dżejsek
---.adsl.inetia.pl
Esencją powyższej dyskusji wydaje mi się wpis:

z PLK
"Tych w Brukseli g.... obchodzi co pan mówi i pani ministra.
Oni wyraznie powiedzieli 60:40 na kolej i zdania nie zmienią o czym już sie Polska przekonała i
wasze zaklinanie rzeczywistości nic nie da. Jak nasz kraj nie wykorzysta przyznanych środków to
resztę w ząbkach oddacie z powrotem UE. I to tyle."

No właśnie, to wy w tym waszym Sejmie i w rządzie macie problem, wy macie te pieniądze wydać na kolej, bo jak nie, to wam zabiorą. I radźcie sobie sami, bo my w PLK mamy to w dupie.

A teraz zagadka: czy w ten sposób doprowadzimy do zwiększenia, czy do zmniejszenia środków wydanych na transport szynowy?
2014-04-07 00:37:52 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@Kolumbijczyk: Mylisz się, POlitycy mają rozwiązanie tego problemu. Zamiast inwestować w kolej wystarczy doprowadzić do sytuacji, w której z populacji np. półmilionowego miasta "wyparuje" większość i na tym obszarze zostanie kilkadziesiąt tysięcy ludzi. Przy zaludnieniu na poziomie 300÷400 osób/km² naprawdę da się wszędzie dojechać bez korków :-)
2014-04-07 08:27:43 Autor: Via
---.centertel.pl
Najsłabszym ogniwem jest człowiek, jeżeli Pan poseł twierdzi, że kolej nie da rady wydać przeznaczonych środków, to takie myślenie usprawiedliwia nieudolność ludzi obecnej ekipy.
Trzeba mieć wizję, wiedzę, determinację i dobrą atmosferę do realizacji ambitnych zamierzeń. Teraz jest bryndza.
Z takim podejściem, jak Pana przewodniczącego, to raczej nic dobrego pasażerów nie czeka, a niby- fachowcy mogą spać spokojnie.
2014-04-07 10:30:08 Autor: pasazer.
---.dynamic.chello.pl
@gosc123
Nie sposob sie z Toba nie zgodzic. Z Polski wyemigrowalo juz 2, 5 mln osob, mamy ujemny przyrost demograficzny. W 2070 według ostatnich prognoz bedzie nas ok 21 mln. Jak widac PO prowadzi bardzo skuteczna polityke depopulacji naszego kraju.
2014-04-07 11:36:35 Autor: ted
---.adsl.inetia.pl
Temu panu już dziękujemy.

"Żmijan przyznaje, że mimo podziału 40:60 kolei nigdy nie była przygotowana do przyjęcia nawet 40 procent środków"

A od ilu lat koleją rządzi Platforma? To kto za taki stan odpowiada?
POdziękujemy za rok w wyborach.
2014-04-07 14:35:26 Autor: GOH
---.182.48.101.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Co innego może powiedzieć poseł Platformy Obywatelskiej, jak tylko trzymać się linii obranej przez rząd...
2014-04-07 22:21:51 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Ciekawa ta specustawa dla dróg, co omija przepisy, no, ale na kolei czegoś takiego nie ma. Dobrze, że są te rewitalizacje, co nie wymagają oceny środowiskowej.

Swoja drogą ciekawe, że w/w autostrady śniły się już 1980, a więc za nim czołgi wyjechały na ulice i Lechu z Jarkiem stanęli na barykadzie...:D.
2014-04-07 23:19:09 Autor: g0sc123
---.fucio.net
No właśnie. Tylko na drogach p. Tuskowi et consortes zależało, na kolei nie. W końcu na drogach da się zrobić miliardowe przekręty...
2014-04-08 06:44:02 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ale mimo tych miliardowych przekrętów na drogach ludzie zauważą że drogi się buduje. A kto zauważy że wyremontowano jakąśtam linię kolejową? 2% mieszkańców?
2014-04-08 08:49:47 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Napisałem pismo do KE z objaśnieniem tego burdelu na przykładzie lajkonikowa. Czekam na ciąg dalszy.

A czy ktoś z forumowiczów wysilił się i też coś napisał od siebie? Bo na forum to się lekko pisze.
2014-04-08 10:52:44 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post aron mędrzec parczewski:
"Ale mimo tych miliardowych przekrętów na drogach ludzie zauważą że drogi się buduje. A kto zauważy że wyremontowano jakąśtam linię kolejową? 2% mieszkańców?"
Zeby np. u mnie w regionie ludzie zauważyli i odczuli remonty linii, to trzeba wpierw wpakować w te remonty przynajmniej kilka miliardów. Remonty linii magistralnych mają IMVHO mniejsze znaczenie dla większości "szaraczków", dla nich liczy się przede wszystkim wygoda codziennych jazd w obrębie aglomeracji.
BTW, jesteś pewiew, że ludzi chętnie by wsiadali do Twojego busa, gdy część trasy pokonywałby z oszałamiającą prędkością 5 czy 10km/h? A są u nas linie kolejowe, po których prowadzi się ruch towarowy i pasażerski z takimi prędkościami...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS