PKP Intercity zdecydowało się, na wniosek Stadlera Polska, dokonać zmiany w specyfikacji przetargowej dotyczącej zakupu 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Zmiany, które wprowadził przewoźnik dotyczą parametru przyspieszenia przy uwzględnieniu jazdy po torze mokrym (przy współczynniku przyczepności 0,30), przy pełnym obciążeniu. Stadler zwrócił uwagę, że przy wyliczeniu koniecznego do osiągnięcia przyspieszenia należałoby stosować bardziej uniwersalny parametr „dla toru suchego o wartości 0,30 zgodnie z TSI”. PKP Intercity przychyliło się do wniosku producenta, stąd Stadler wycofał wniosek dotyczący odwołania w tej sprawie złożony do Krajowej Izby Odwoławczej.
Jak dotąd wniosek Stadlera z zapytaniem o zmianę specyfikacji był jedynym, który wpłynął do przewoźnika. PKP Intercity zaprosiło producenta do złożenia oferty po wykluczeniu sprawy spornej. Tym samym mamy potwierdzenie, że producent z Siedlec jest poważnie zainteresowany przetargiem.
Producenci mogą składać swoje oferty do 20 lutego 2018 roku. Więcej na temat przetargu piszemy
tutaj.