Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Złoty Dragon 2 na 20. rocznicę powstania PKP Cargo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
19-06-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Złoty Dragon 2 na 20. rocznicę powstania PKP Cargo
Fot. PKP Cargo
PKP Cargo będzie w 2021 roku obchodzić 20. rocznicę swojego powstania. Spółka zdecydowała się z tej okazji okleić w okolicznościowe barwy jedną ze swoich najnowszych lokomotyw.

Złote barwy uzyskała lokomotywa ET25 001. To pierwsza z trzech wyprodukowanych przez Newag lokomotyw zamówionych przez PKP Cargo, potocznie nazywanych Dragon 2. W taborze przewoźnika znajdują się od 2018 roku, kosztowały prawie 45 milionów złotych. Na burtach elektrowozu znajduje się spory napis „20 lat PKP Cargo”. Wszystkie Dragony z pierwszej serii stacjonują w Lublinie, gdzie służą do prowadzenia ciężkich pociągów.

Warto przypomnieć, że spółka zamówiła kolejne Dragony 2 z Newagu. We wrześniu 2019 roku PKP Cargo za ponad pół miliarda złotych zamówiło w Newagu 31 Dragonów, które, z uwagi na różnice konstrukcyjne, oznaczone będą jako ET43. Siedem elektrowozów zostało wyposażonych w spalinowy moduł dojazdowy. Kolejne 24 pojazdy będą dwunapięciowe i dopuszczone do eksploatacji w Polsce, Czechach i Słowacji. Testy pierwszej dwusystemowej lokomotywy rozpoczęły się na torze testowym Instytutu Kolejnictwa we wrześniu 2020. Pierwsze dwusystemowe lokomotywy mają być przekazane do eksploatacji jeszcze w 2021 roku.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

PKP Cargo: Restrukturyzacja na rynku w kryzysie

Tabor i technika

PKP Cargo: Restrukturyzacja na rynku w kryzysie

Łukasz Malinowski 29 września 2025

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

PKP Cargo: Restrukturyzacja na rynku w kryzysie

Tabor i technika

PKP Cargo: Restrukturyzacja na rynku w kryzysie

Łukasz Malinowski 29 września 2025

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij