Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zbudują dwutorową linię kolejową do Portu Gdańskiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
21-10-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Bałtycki/Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Zbudują dwutorową linię kolejową do Portu Gdańskiego
Nowy układ kolejowo-drogowy usprawniający dowożenie ładunków do portu gdańskiego i wywożenie ich będzie kosztować ponad 127 mln zł – informuje „Dziennik Bałtycki”.

Inwestycja zostanie dofinansowana z funduszy Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 – 2013 kwotą 84 mln zł. Beneficjentem będzie Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA, a wykonawcą PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Inwestycja obejmie budowę krótkiego odcinka Trasy Sucharskiego i linii kolejowej nr 226 Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny a także budowę mostu kolejowego nad Martwą Wisłą. Budowa nowego mostu to konieczność, aby zlikwidować wąskie gardło połączenia portu z resztą kraju.

- Dostęp kolejowy do gdańskiego portu wymaga modernizacji - budowy mostu kolejowego i toru 226. Na to liczą nasi partnerzy w inwestycjach rozwojowych (PERN, DCT, Sea Invest). Ich zamierzenia inwestycyjne skutkować będą wówczas także rozbudową wewnętrznej – portowej infrastruktury kolejowej. Porozumienie dotyczące wspólnej realizacji projektu „Poprawa dostępu kolejowego do Portu Gdańsk” przedstawiciele ZMPG SA i PKP PLK SA Oddział Regionalny w Gdańsku podpisali jeszcze w 2007 roku – wyjaśnia "Rynkowi Infrastruktury" Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA.

Planowana przepustowość nowych, podwójnych torowisk i mostu planowo wynosić będzie 240 pociągów na dobę. Długość dwutorowej linii z Pruszcza Gdańskiego do portu wyniesie 16,3 km. Pociągi będą nią przejeżdżać z prędkością 100 km/h.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Modernizacja linii Warszawa - Radom okrojona

Infrastruktura

Modernizacja linii Warszawa - Radom okrojona

jm, Rynek Kolejowy, 11 lutego 2011 11 lutego 2011

Kolej straciła ponad 4 mld zł?

Biznes

Kolej straciła ponad 4 mld zł?

mg/wś, Rynek Kolejowy, 23 lutego 2011 23 lutego 2011

Bez gliwickiego dworca na liście POIiŚ

Prawo i polityka

Bez gliwickiego dworca na liście POIiŚ

Nowiny Gliwickie, 7 marca 2011 08 marca 2011

Modernizacja linii Toruń-Bydgoszcz na liście POIiŚ

Biznes

Modernizacja linii Toruń-Bydgoszcz na liście POIiŚ

Gazeta Wyborcza, 17 sierpnia 2011 17 sierpnia 2011

Kolej zakontraktowała 6,7 mld zł środków z UE

Warte uwagi

Kolej zakontraktowała 6,7 mld zł środków z UE

mg, Rynek Infrastruktury 22 września 2011

Kolej wykorzystała 35 proc. środków z POIiŚ

Biznes

Kolej wykorzystała 35 proc. środków z POIiŚ

mg, Rynek Infrastruktury 23 września 2011

Zobacz również:

Modernizacja linii Warszawa - Radom okrojona

Infrastruktura

Modernizacja linii Warszawa - Radom okrojona

jm, Rynek Kolejowy, 11 lutego 2011 11 lutego 2011

Kolej straciła ponad 4 mld zł?

Biznes

Kolej straciła ponad 4 mld zł?

mg/wś, Rynek Kolejowy, 23 lutego 2011 23 lutego 2011

Bez gliwickiego dworca na liście POIiŚ

Prawo i polityka

Bez gliwickiego dworca na liście POIiŚ

Nowiny Gliwickie, 7 marca 2011 08 marca 2011

Modernizacja linii Toruń-Bydgoszcz na liście POIiŚ

Biznes

Modernizacja linii Toruń-Bydgoszcz na liście POIiŚ

Gazeta Wyborcza, 17 sierpnia 2011 17 sierpnia 2011

Kolej zakontraktowała 6,7 mld zł środków z UE

Warte uwagi

Kolej zakontraktowała 6,7 mld zł środków z UE

mg, Rynek Infrastruktury 22 września 2011

Kolej wykorzystała 35 proc. środków z POIiŚ

Biznes

Kolej wykorzystała 35 proc. środków z POIiŚ

mg, Rynek Infrastruktury 23 września 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5