Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja linii Warszawa - Radom okrojona

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
11-02-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy, 11 lutego 2011

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja linii Warszawa - Radom okrojona
PKP Polskie Linie Kolejowe dokonały analizy harmonogramów tych inwestycji, które znajdują się na liście POIiŚ pod kątem możliwości ich zakończenia i rozliczenia do końca roku 2015 roku. Z listy podstawowej PLK proponuje usunąć modernizację odcinka Siedlce - Terespol, oraz "okroić" modernizację odcinka Warszawa - Radom. Ich miejsce miałby zająć odcinek Poznań - Czempiń.

Analiza PKP PLK została wczoraj przekazana przez Ministerstwo Infrastruktury do oceny podmiotowi odpowiedzialnemu za POIiŚ - Ministerstwu Rozwoju Regionalnego, oraz Ministerstwu Finansów. Zarządca infrastruktury sporządził ranking projektów, oceniając m. in. ich stan zaawansowania i możliwość wykonania i rozliczenia do 2015 roku. Jak powiedział "Rynkowi Kolejowemu" wiceminister infrastruktury Andrzej Massel, z listy podstawowej "wypadł" projekt 7.1-9.1 "Modernizacja linii kolejowej E 20/CE 20 na odcinku Siedlce - Terespol, etap II" - Będzie on odłożony na później - powiedział Massel.

Wbrew wcześniejszym obawom, z listy podstawowej POIiŚ nie musi zniknąć projekt 7.1-19.1 "Modernizacja linii kolejowej nr 8, na odcinku Okęcie - Radom - Kielce". Ze względu na jego słabe przygotowanie i duże trudności, minister Massel zapowiedział jednak jego "okrojenie" o ok. 1/3 wartości - Chodzi przede wszystkim o modernizację odcinka Warka - Radom. Są tam bardzo duże problemy z decyzjami środowiskowymi i realizacją, gdyż linia przechodzi przez rzeki i obszary lęgowe ptaków - wyjaśnił Massel. Budowa trasy na takich obszarach ogranicza okres wykonywania prac.

Zgodnie ze scenariuszem, który przedstawił przed tygodniem jako możliwy, prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański, w miejsce przesuniętych do listy rezerwowej i okrojonych projektów, PLK proponuje wstawienie do listy podstawowej POIiŚ odcinka Poznań - Czempiń z  projektu 7.1-5 "Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Poznań".

Ostateczna decyzja w sprawie projektów należy do minister rozwoju regionalnego Elżbiety Bieńkowskiej. Musi ją podjąć do 28 lutego.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej straciła ponad 4 mld zł?

Biznes

Kolej straciła ponad 4 mld zł?

mg/wś, Rynek Kolejowy, 23 lutego 2011 23 lutego 2011

Bez gliwickiego dworca na liście POIiŚ

Prawo i polityka

Bez gliwickiego dworca na liście POIiŚ

Nowiny Gliwickie, 7 marca 2011 08 marca 2011

Modernizacja linii Toruń-Bydgoszcz na liście POIiŚ

Biznes

Modernizacja linii Toruń-Bydgoszcz na liście POIiŚ

Gazeta Wyborcza, 17 sierpnia 2011 17 sierpnia 2011

Kolej zakontraktowała 6,7 mld zł środków z UE

Warte uwagi

Kolej zakontraktowała 6,7 mld zł środków z UE

mg, Rynek Infrastruktury 22 września 2011

Kolej wykorzystała 35 proc. środków z POIiŚ

Biznes

Kolej wykorzystała 35 proc. środków z POIiŚ

mg, Rynek Infrastruktury 23 września 2011

Zbudują dwutorową linię kolejową do Portu Gdańskiego

Infrastruktura

Zbudują dwutorową linię kolejową do Portu Gdańskiego

Dziennik Bałtycki/Rynek Infrastruktury 21 października 2011

Zobacz również:

Kolej straciła ponad 4 mld zł?

Biznes

Kolej straciła ponad 4 mld zł?

mg/wś, Rynek Kolejowy, 23 lutego 2011 23 lutego 2011

Bez gliwickiego dworca na liście POIiŚ

Prawo i polityka

Bez gliwickiego dworca na liście POIiŚ

Nowiny Gliwickie, 7 marca 2011 08 marca 2011

Modernizacja linii Toruń-Bydgoszcz na liście POIiŚ

Biznes

Modernizacja linii Toruń-Bydgoszcz na liście POIiŚ

Gazeta Wyborcza, 17 sierpnia 2011 17 sierpnia 2011

Kolej zakontraktowała 6,7 mld zł środków z UE

Warte uwagi

Kolej zakontraktowała 6,7 mld zł środków z UE

mg, Rynek Infrastruktury 22 września 2011

Kolej wykorzystała 35 proc. środków z POIiŚ

Biznes

Kolej wykorzystała 35 proc. środków z POIiŚ

mg, Rynek Infrastruktury 23 września 2011

Zbudują dwutorową linię kolejową do Portu Gdańskiego

Infrastruktura

Zbudują dwutorową linię kolejową do Portu Gdańskiego

Dziennik Bałtycki/Rynek Infrastruktury 21 października 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5