Partnerzy serwisu:
Biznes

Kolej straciła ponad 4 mld zł?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
23-02-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg/wś, Rynek Kolejowy, 23 lutego 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Kolej straciła ponad 4 mld zł?
Z wstępnych wyliczeń wynika, że ze względu na zaproponowane w poniedziałek przez Międzyresortowy Zespół ds. Kolejnictwa przesunięcia, z listy POIiŚ wypadną kolejowe projekty modernizacyjne na kwotę około 4,1 mld zł. Chodzi tutaj jednak o wartości zapisane na samej liście Programu. Kwota ta może się jeszcze znacznie zmienić.

Powyższe wynika z faktu, iż wszystkie procedury przetargowe na realizację poszczególnych zadań inwestycyjnych nie zostały jeszcze zamknięte. Z tego względu wszelkie szacunki są tutaj bardzo płynne. 4,1 mld zł to wartość kontraktów do przesunięcia zapisanych na liście POIiŚ.

W poniedziałek (21 lutego) Międzyresortowy Zespół ds. Kolejnictwa przyjął do realizacji najważniejsze projekty z listy POIiŚ. Ustalono, że w obecnej perspektywie budżetowej nie będzie remontowany odcinek linii nr 8 z Warki do Radomia oraz linii E75 (Rail Baltica) na odcinku Tłuszcz – Sadowne Węgrowskie. Nie będzie też remontu odcinków linii E20 Sochaczew – Swarzędz oraz Siedlce – Terespol. W zamian za to z listy rezerwowej do realizacji trafił projekt modernizacji odcinka Poznań – Czempiń.

Projekt modernizacji linii kolejowej nr 8 z Warszawy Okęcie do Radomia dotyczy m.in. robót modernizacyjnych na odcinku 92,5 km pozwalających na uzyskanie prędkości 160 km/h, budowę dwóch LCS oraz dobudowę drugiego toru na odcinku Warka - Radom (jako odcinek jednotorowy zmniejsza on obecnie przepustowość linii).

Projekt modernizacyjny na linii E75 zakłada modernizację linii nr 449 i odcinków linii nr 6 (Zielonka – km 39,050). Są to elementy mającej powstać linii Rail Baltica, wchodzącej w skład sieci TEN-T i mającej mieć kluczowe znaczenie w kwestii połączenia z krajami bałtyckimi. Projekt jest także ważny ze względu na plany poprawy połączeń kolejowych w samej aglomeracji warszawskiej (odcinek do Tłuszcza jest jednym z najbardziej obciążonych).

Projekt modernizacyjny na E20 (to jedna z pierwszych linii, na których rozpoczęto prace modernizacyjne z udziałem środków z UE). Ze względu na wieloletnie prace modernizacyjne (od 1993 r.) i sposób ich realizacji, stan linii i infrastruktury towarzyszącej jest bardzo zróżnicowany. Z tego powodu pojawiają się punktowe i liniowe ograniczenia prędkości. W projekcie chodzi o osiągnięcie parametrów linii AGC i AGTC na odcinku Warszawa - Swarzędz.

Drugi projekt z listy POIiŚ dotyczący E 20 obejmuje modernizację ciągu E 20 / C – E 20 na odcinku Siedlce – Terespol – II Etap. Etap ten zakłada wykonanie kompleksowej modernizacji stacji Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski, budowy wiaduktu w Łukowie oraz zabudowy urządzeń srk na szlakach, które zostały zmodernizowane w ramach I etapu modernizacji ciągu E 20 / C – E 20 na odcinku Siedlce – Terespol.
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Modernizacja linii Warszawa - Radom okrojona

Infrastruktura

Modernizacja linii Warszawa - Radom okrojona

jm, Rynek Kolejowy, 11 lutego 2011 11 lutego 2011

Bez gliwickiego dworca na liście POIiŚ

Prawo i polityka

Bez gliwickiego dworca na liście POIiŚ

Nowiny Gliwickie, 7 marca 2011 08 marca 2011

Modernizacja linii Toruń-Bydgoszcz na liście POIiŚ

Biznes

Modernizacja linii Toruń-Bydgoszcz na liście POIiŚ

Gazeta Wyborcza, 17 sierpnia 2011 17 sierpnia 2011

Kolej zakontraktowała 6,7 mld zł środków z UE

Warte uwagi

Kolej zakontraktowała 6,7 mld zł środków z UE

mg, Rynek Infrastruktury 22 września 2011

Kolej wykorzystała 35 proc. środków z POIiŚ

Biznes

Kolej wykorzystała 35 proc. środków z POIiŚ

mg, Rynek Infrastruktury 23 września 2011

Zbudują dwutorową linię kolejową do Portu Gdańskiego

Infrastruktura

Zbudują dwutorową linię kolejową do Portu Gdańskiego

Dziennik Bałtycki/Rynek Infrastruktury 21 października 2011

Zobacz również:

Modernizacja linii Warszawa - Radom okrojona

Infrastruktura

Modernizacja linii Warszawa - Radom okrojona

jm, Rynek Kolejowy, 11 lutego 2011 11 lutego 2011

Bez gliwickiego dworca na liście POIiŚ

Prawo i polityka

Bez gliwickiego dworca na liście POIiŚ

Nowiny Gliwickie, 7 marca 2011 08 marca 2011

Modernizacja linii Toruń-Bydgoszcz na liście POIiŚ

Biznes

Modernizacja linii Toruń-Bydgoszcz na liście POIiŚ

Gazeta Wyborcza, 17 sierpnia 2011 17 sierpnia 2011

Kolej zakontraktowała 6,7 mld zł środków z UE

Warte uwagi

Kolej zakontraktowała 6,7 mld zł środków z UE

mg, Rynek Infrastruktury 22 września 2011

Kolej wykorzystała 35 proc. środków z POIiŚ

Biznes

Kolej wykorzystała 35 proc. środków z POIiŚ

mg, Rynek Infrastruktury 23 września 2011

Zbudują dwutorową linię kolejową do Portu Gdańskiego

Infrastruktura

Zbudują dwutorową linię kolejową do Portu Gdańskiego

Dziennik Bałtycki/Rynek Infrastruktury 21 października 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5