NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Powstanie projekt modernizacji bieszczadzkiej linii Nowy Zagórz – Łupków. Dla kogo?

| Michał Szymajda 13.01.2020 8,2k

Powstanie projekt modernizacji bieszczadzkiej linii Nowy Zagórz – Łupków. Dla kogo?
Stacja w Nowym Łupkowie fot. Michał Szymajda
Na przełomie 2019 i 2020 roku PKP Polskie Linie Kolejowe zleciły wykonanie prac projektowych dla rewitalizacji linii kolejowej Nowy Zagórz – Łupków w Bieszczadach. Dokumentację wykona konsorcjum firm z liderem IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo. Wszystko dzieje się w momencie, gdy urząd marszałkowski województwa podkarpackiego sprawił, że oferta kolei regionalnej jest w Bieszczadach pomijalna.
30 grudnia 2019 PKP PLK podpisały umowę na opracowanie dokumentacji inwestycji i pełnieniem nadzoru autorskiego dla projektu "Rewitalizacja linii kolejowej nr 107 Nowy Zagórz – Łupków". Pracę za ponad 8 mln zł wykona konsorcjum firm z liderem IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. Wcześniej, w maju 2019, podpisano umowę z wykonawcą dokumentacji dotąd niezrewitalizowanego fragmentu linii z Nowego Zagórza do Jasła.

Stworzenie dokumentacji, która ma być gotowa do połowy 2022 roku pozwoli na kompleksowy remont linii od Nowego Zagórza do granicy polsko–słowackiej. Pieniądze na wykonanie projektu zostały zagwarantowane przez podkarpacki urząd marszałkowski, który wpisał projekt jej odnowienia do swojego Regionalnego Programu Operacyjnego i uzyska na niego unijne środki. Przeprowadzenie rewitalizacji linii planowane jest do 2027 r., choć nie wiadomo kto zabezpieczy na inwestycję pieniądze. Zwłaszcza, że województwo właśnie zrezygnowało z obsługi linii do Łupkowa i Komańczy, a wcześniej bez najmniejszych uwag akceptowało zastępowanie na tej linii pociągów autobusami. Obecnie po linii kursuje wyłącznie jeden weekendowy pociąg, do którego w wakacje, być może dołączy także połączenie z Rzeszowa do Medzilaborzec na Słowacji. Bardzo sporadycznie z linii korzystają przewoźnicy towarowi.

W każdym razie w przyszłości PKP PLK planuje tu wymianę torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem . Projekt ma być przygotowany tak, by pociągi pasażerskie mogły jeździć z prędkością 80 km/h, a towarowe 50 km/h. Sprawdzone zostaną również możliwości podniesienia prędkości pociągów powyżej pierwotnie projektowanej dla tej linii.

– Dzięki modernizacji peronów na 5 stacjach (min. Nowy Zagórz, Komańcza, Łupków) i 9 przystankach (m.in. Tarnawa Dolna, Wysoczany, Nowy Łupków) z wygodnych podróży będą mogli korzystać pasażerowie o ograniczonych możliwościach poruszania się. Do przebudowy przygotowanych będzie m.in. 26 mostów, 13 wiaduktów oraz 1 tunel kolejowy. Zmodernizowanych zostałoby 40 przejazdów kolejowo-drogowych. Dokładny zakres prac budowlanych zostanie sporządzony w i dokumentacji projektowej – informuje PKP PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Podkarpackie (665)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Podkarpackie (665)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5