Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zawieszenie ruchu do Komańczy bez wpływu na modernizację linii 107

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
05-12-2019
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Zawieszenie ruchu do Komańczy bez wpływu na modernizację linii 107
fot. Kasper FiszerRoboty na stacji Łupków
Mimo zapowiedzianego już zawieszenia ruchu kolejowego do Komańczy PKP PLK rozstrzygną przetarg na prace projektowe dotyczące linii nr 107 i jeszcze w tym miesiącu chcą zawrzeć umowę z wykonawcą. Trasa ma obecnie znaczenie marginalne, bo nie odbywa się po niej ruch towarowy, a po grudniowych zmianach w rozkładzie jazdy pozostaną tylko letnie pociągi wakacyjne na Słowację. Czy zmieni się to w 2026 r., kiedy zakończona zoatanie modernizacja odcinka Nowy Zagórz – Łupków?

Jak informowaliśmy w listopadzie, Przewozy Regionalne wycofują się z codziennej obsługi linii kolejowej nr 107 na odcinku Naowy Zagórz – Komańcza. Przewoźnik wraz z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego podjął decyzję o znacznym ograniczeniu działalności w południowej części tego regionu, tłumacząc to niewielką frekwencją i dużymi kosztami uruchamiania połączeń. Mimo to tamtejsza infrastruktura kolejowa będzie wkrótce remontowana.

W tym miesiącu umowa z projektantem

– Decyzja samorządu o rezygnacji z utrzymywania regularnych pasażerskich połączeń kolejowych na linii nr 107 z Sanoka do Komańczy nie wpływa na zakres planowanej tam inwestycji – mówi bowiem Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Zarządca infrastruktury przygotowuje się obecnie do modernizacji tej trasy, która z Komańczy biegnie dalej do Łupkowa, a następnie przez tunel graniczny na Słowację. Roboty objąć mają cały 49-kilometrowy odcinek krajowy Nowy Zagórz – Łupków.

Ciągle prowadzone jest postępowanie przetargowe, które wyłoni wykonawcę prac projektowych. – Jeszcze w grudniu 2019 r. planowane jest podpisanie z nim umowy – zapowiada nasz rozmówca. Zamówienie dotyczy także przygotowania elementów dokumentacji przedprojektowej.

Na razie nie będzie ani pociągów pasażerskich, ani towarowych

Prace przygotowawcze mają zakończyć się w 2022 r. – Realizacja robót planowana jest zaś na lata 2023 – 2026, a więc w ramach kolejnej perspektywy unijnej – powiedział nam Mirosław Siemieniec. – Przewidujemy remont torów i rozjazdów, remont obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo-drogowych oraz przebudowę peronów – zapowiada. – Szczegóły zostaną jednak ustalone na etapie projektowania – dodaje.

Po likwidacji kursów do Komańczy ruch na linii 107 będzie jedynie marginalny. Pasażerski rozkład jazdy na rok 2020 przewiduje bowiem tylko kursy z Rzeszowa do słowackich Medzilaborzec, które realizowane będą jedynie w sezonie letnim, i to wyłącznie w weekendy. Zgodnie z informacjami przekazanymi nam przez rzecznika PKP PLK trasą tą nie jeżdżą aktualnie żadne pociągi towarowe.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij