NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

Zawieszenie ruchu do Komańczy bez wpływu na modernizację linii 107

| Kasper Fiszer 05.12.2019 33

Zawieszenie ruchu do Komańczy bez wpływu na modernizację linii 107
Roboty na stacji Łupków fot. Kasper Fiszer
Mimo zapowiedzianego już zawieszenia ruchu kolejowego do Komańczy PKP PLK rozstrzygną przetarg na prace projektowe dotyczące linii nr 107 i jeszcze w tym miesiącu chcą zawrzeć umowę z wykonawcą. Trasa ma obecnie znaczenie marginalne, bo nie odbywa się po niej ruch towarowy, a po grudniowych zmianach w rozkładzie jazdy pozostaną tylko letnie pociągi wakacyjne na Słowację. Czy zmieni się to w 2026 r., kiedy zakończona zoatanie modernizacja odcinka Nowy Zagórz – Łupków?
Jak informowaliśmy w listopadzie, Przewozy Regionalne wycofują się z codziennej obsługi linii kolejowej nr 107 na odcinku Naowy Zagórz – Komańcza. Przewoźnik wraz z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego podjął decyzję o znacznym ograniczeniu działalności w południowej części tego regionu, tłumacząc to niewielką frekwencją i dużymi kosztami uruchamiania połączeń. Mimo to tamtejsza infrastruktura kolejowa będzie wkrótce remontowana.

W tym miesiącu umowa z projektantem

– Decyzja samorządu o rezygnacji z utrzymywania regularnych pasażerskich połączeń kolejowych na linii nr 107 z Sanoka do Komańczy nie wpływa na zakres planowanej tam inwestycji – mówi bowiem Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Zarządca infrastruktury przygotowuje się obecnie do modernizacji tej trasy, która z Komańczy biegnie dalej do Łupkowa, a następnie przez tunel graniczny na Słowację. Roboty objąć mają cały 49-kilometrowy odcinek krajowy Nowy Zagórz – Łupków.

Ciągle prowadzone jest postępowanie przetargowe, które wyłoni wykonawcę prac projektowych. – Jeszcze w grudniu 2019 r. planowane jest podpisanie z nim umowy – zapowiada nasz rozmówca. Zamówienie dotyczy także przygotowania elementów dokumentacji przedprojektowej.

Na razie nie będzie ani pociągów pasażerskich, ani towarowych

Prace przygotowawcze mają zakończyć się w 2022 r. – Realizacja robót planowana jest zaś na lata 2023 – 2026, a więc w ramach kolejnej perspektywy unijnej – powiedział nam Mirosław Siemieniec. – Przewidujemy remont torów i rozjazdów, remont obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo-drogowych oraz przebudowę peronów – zapowiada. – Szczegóły zostaną jednak ustalone na etapie projektowania – dodaje.

Po likwidacji kursów do Komańczy ruch na linii 107 będzie jedynie marginalny. Pasażerski rozkład jazdy na rok 2020 przewiduje bowiem tylko kursy z Rzeszowa do słowackich Medzilaborzec, które realizowane będą jedynie w sezonie letnim, i to wyłącznie w weekendy. Zgodnie z informacjami przekazanymi nam przez rzecznika PKP PLK trasą tą nie jeżdżą aktualnie żadne pociągi towarowe.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

(418)
Linia 107 (12)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

(418)
Linia 107 (12)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5