Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Zadaszenia wawa, elka, tree. Design szyty na miarę specjalnie dla Polski

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-07-2020
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Zaprojektowanie i zbudowanie zadaszeń na perony dla polskich kolei. Proste zadanie, ale na drodze do celu stało kilka ograniczeń. Od technicznych, które są zawsze, przez finansowe, aż po architektoniczne i artystyczne, bo kształt konstrukcji musiał być skromny a kolorystyka dyskretna. Odpowiedzią firmy mmcité+ na to wyzwanie są zadaszenia typu wawa, elka i tree. Po prostu zostały uszyte na miarę, specjalnie dla Polski.

Firma mmcité+ projektuje i buduje zadaszenia na perony i przystanki nie tylko na rynku krajowym, ale również na Słowacji oraz w krajach niemieckojęzycznych. – Oczywiście, zawsze staramy się zaprojektować rozwiązanie funkcjonalne i przemyślane pod względem technicznym. Oprócz tego jednak staramy się osiągnąć jeszcze jeden cel, który jest dla nas niezmiernie istotny. Chcemy wprowadzić design w infrastrukturę drogową – opowiada dyrektor polskiego oddziału i wiceprezes zarządu macierzystej spółki mmcité+ Petr Vavrouška.

Zadaszenia wawa, elka i tree różnią się już na pierwszy rzut oka, czy to kształtem słupów, konstrukcją nośną dachu, czy obudową. Wyraźny jest jednak element łączący w postaci prostych linii i czystości konstrukcji. – Wielkim wyzwaniem było dla nas przede wszystkim przestrzeganie schematów kolorystycznych. Podczas gdy w innych krajach dostępne są barwniejsze rozwiązania, polskie koleje stawiają na umiar – stwierdza Petr Vavrouška.

Miejsca realizacji można do pewnego stopnia wywnioskować z samych nazw modeli. Jasne jest więc, że zadaszenie wawa pierwotnie powstało jako rozwiązanie dla metropolii i można je zobaczyć na linii obwodowej. Konstrukcję elka można znaleźć w takich miastach jak Pilawa, Otwock, Dęblin, Puławy – wszystkie znajdują się na ważnej trasie linii kolejowej 7.

Wyjątkiem jest zadaszenie tree, którego dominantą jest wrażenie wizualne. Jego konstrukcja boczna przypomina drzewo. Ten typ został zamontowany w takich lokalizacjach jak Jaworzno, Kraków-Mydlniki, Rzeszów, Kłodzko lub na jednym z odcinków E59. – Każdą z tych konstrukcji włączyliśmy w naszą ofertę i te, pierwotnie „polskie” typy na pewno pojawią się także w innych krajach. Jesteśmy stuprocentowo pewni ich jakości, zarówno od strony designu jak i pod kątem technicznym – podsumowuje Petr Vavrouška.

Polska specyfika

Firma mmcité+ realizuje duże budowy na kilku rynkach. Każdy ma swoją specyfikę. W przypadku tego polskiego ważne jest podejście do detalu. – Nie ma to wpływu na jakość i komfort użytkowania, my jednak uważamy, że to szkoda. Oznaczenia peronów, system monitoringu lub system informacyjny często są montowane dopiero na gotowych konstrukcjach. W wielu przypadkach jest to ze szkodą dla ogólnej estetyki. My zaś potrafimy pracować z tymi elementami i wkomponować je już na etapie projektu i dokumentacji. W żaden sposób nie podwyższa to ceny, a efekt końcowy jest za to bardzo wyraźny – dodaje Vavrouška.

Polska jest dla mmcité+ ważnym rynkiem, porównywalnym z rynkiem macierzystym. W Polsce firma ma swój oddział w miejscowości Mazańcowice, koło Bielska-Białej. Wszyscy pracownicy – technicy, budowlańcy, projektanci czy handlowcy – to Polacy. Również dostawcy i materiał na budowy są z Polski. – W działalności zagranicznej to jedyna długotrwale zrównoważona ścieżka rozwoju. W Polsce powyższe obowiązuje dwa razy bardziej – w porównaniu z nami jest to ogromny kraj, którego nie da się obsługiwać z zagranicy – wyjaśnia Petr Vavrouška, który bardzo dobrze zna polskie realia. Kilka lat pracował tu jako redaktor Czeskiego Radia, jest także autorem książki z wywiadami pod tytułem „Polské duše” [Polskie dusze]. Ostatnio konsultował dla TVP serial „Na dobre i na złe”, gdzie przedstawił scenarzystom perspektywę Czecha na Polskę.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Design na kolei w czeskiej Pradze

Infrastruktura

Design na kolei w czeskiej Pradze

mat. partnera 12 listopada 2020

mmcite+: Budujmy nowocześnie, dbajmy o detale

Infrastruktura

mmcite+: Budujmy nowocześnie, dbajmy o detale

Michał Szymajda 23 sierpnia 2020

mmcité+: Osiem lat remontu zabytkowego dworca w Pilźnie

Infrastruktura

Zobacz również:

Design na kolei w czeskiej Pradze

Infrastruktura

Design na kolei w czeskiej Pradze

mat. partnera 12 listopada 2020

mmcite+: Budujmy nowocześnie, dbajmy o detale

Infrastruktura

mmcite+: Budujmy nowocześnie, dbajmy o detale

Michał Szymajda 23 sierpnia 2020

mmcité+: Osiem lat remontu zabytkowego dworca w Pilźnie

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5