Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Design na kolei w czeskiej Pradze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-11-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Pierwsza linia czterotorowa w Republice Czeskiej jest właśnie przebudowywana w ramach modernizacji korytarza Hostivař – Praha hlavní nádraží (Praga dworzec główny). Częścią inwestycji o wartości niemal 3,5 miliarda koron jest budowa dwóch nowych przystanków Eden i Zahradní Město oraz remont stacji Vršovice. Na te trzy budowy spółka mmcité+ dostarcza zadaszenia peronów, systemy orientacyjne, małą architekturę miejską i konstrukcje wyjść z przejść podziemnych.

Spółka mmcité+, która również działa na rynku polskim, ma na swoim koncie między innymi kilkadziesiąt dworców kolejowych i autobusowych. Większość z nich realizowała przy tym na etapach od projektu, przez produkcję wszystkich konstrukcji stalowych aż po montaż. W przypadku przystanków Eden, Zahradní Město i stacji Vršovice mmcité+ uczestniczyła w końcowym rozwiązaniu architektonicznym, materiałowym i artystycznym. – Zadaszenia różnią się w poszczególnych lokalizacja, staraliśmy się uwzględnić ich otoczenie. Różna jest także kolorystyka. Na przykład na przystanku Zahradní Město zastosowano zielony akcent, a na Eden kolory klubu piłkarskiego, którego stadion znajduje się w zasięgu wzroku – mówi dyrektor firmy Petr Vavrouška.

Vršovice

Budowa obejmuje przede wszystkim perony wyspowe. Na czwartym już odbywają się jazdy próbne, a całkowicie gotowe będzie do końca listopada. – Obecnie dokańczamy szczegóły, takie jak system orientacyjny i informacyjny a także montaż małej architektury miejskiej – opisuje stan prac dyrektor techniczny mmcité+ Jakub Holík. W fazie zaawansowanej jest również peron numer trzy – gotowa jest konstrukcja stalowa i poszycie dachu. Budowa kolejnego peronu zacznie się w tym miesiącu. Ostatni jest planowany na następny rok, podobnie jak zadaszenie wyjścia ze znajdującego się obok budynku dworcowego tunelu przejścia podziemnego prowadzącego w kierunku dzielnicy.

Eden

Tutaj mmcité+ dostarcza zadaszenia trzech peronów wyspowych i dwóch przejść podziemnych. Peron drugi i trzeci są praktycznie dokończone, od grudnia będą się na nich odbywały jazdy próbne. Pierwszy peron i zadaszenie wyjścia z przejścia podziemnego są w fazie montażu poszycia. W przypadku stacji Eden ciekawostką jest jej wykonanie, które uwzględnia lokalizację w bezpośredniej bliskości stadionu piłkarskiego Slavia Praha. Cała konstrukcja, wraz z zastosowanymi materiałami i poszyciem jest zaprojektowana w ten sposób, by była w maksymalnym stopniu odporna na uszkodzenia mechaniczne. A na przykład kosze są w pełni zintegrowane w pokryciach słupów nośnych.

Zahradní Město

Zespoły montażowe mmcité+ pracują już także w lokalizacji Zahradní Město. W przypadku peronów numer 2 i 3 gotowe są stalowe szkielety, konstrukcje blacharskie, świetliki i pokrycia dachowe, kompletowane są podkonstrukcje i przygotowanie przewodów, technologia i podwieszane sufity. Montaż peronu numer 1 rozpocznie się w grudniu, wszystko powinno być gotowe w maju przyszłego roku.

Konstrukcje zadaszeń

We wszystkich trzech przypadkach konstrukcja zadaszeń jest dwuwarstwowa. Poszycie dachowe wykonano z profilowanej blachy stalowej z powłoką antykondensacyjną i z dodatkowym powleczeniem alucynkiem. Ponadto wszystko jest zabezpieczone dodatkowym lakierem poliestrowym. Dzięki temu nawet w wymagającym pod względem korozji środowisku kolejowym osiągnięto minimalną żywotność określoną na 25 lat. Jeśli chodzi o materiał konstrukcji podwieszanych na stacji Eden i Zahradní Město, zastosowano panele kompozytowe z laminatu wysokociśnieniowego. Na stacji Vršovice konstrukcję zakrywa zakrzywiony aluminiowy panel kompozytowy z wysokim połyskiem.

Modernizacja ważnej linii

Modernizacja odcinka magistrali o długości niemal siedmiu kilometrów łączącego dworzec główny i stację Hostivař wprowadzi zmiany nie tylko w dalekobieżnym transporcie kolejowym, lecz również w podmiejskim. Dzięki podwyższeniu prędkości na linii do 120 km/h czas przejazdu skróci się aż o trzy minuty. W ramach projektu zostanie całkowicie odnowiony dworzec w Vršovicach i powstaną dwa nowe przystanki Praha – Eden i Praha – Zahradní Město. 

Zahradní Město połączy transport kolejowy z liniami tramwajowymi i autobusowymi i w ten sposób stanie się nowym węzłem transportowym. Bezpośrednio pod stacją kolejową na moście nad ulicą Průběžną wyrośnie nowy terminal komunikacji miejskiej z poczekalnią i halą odpraw, transport kolejowy z tramwajami połączą ruchome schody i windy. Nowy przystanek Eden powstanie w pobliżu stadionu piłkarskiego Slavia. Zapewni podróżnym transfer do głównej trasy autobusowej z dzielnicy Jižní Město na Vinohrady. Komfort podróżujących zwiększy się także dzięki modernizacji obecnego dworca kolejowego Vršovice, które zostanie dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. Pierwszy peron będzie dostępny bezpośrednio z budynku dworca, na pozostałe perony poprowadzi nowe przejście podziemne, które zostanie przedłużone aż do dzielnicy Nusle.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5