NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zachodniopomorskie popiera restrukturyzację PR, ale oczekuje na uwzględnienie swoich uwag

| pr, Rynek Kolejowy 27.02.2015 136

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-02-27 17:47:34 Autor: Piotr Kazimierowski
---.kwidzyn.mm.pl
Ciekawe że nikt z „ekspertów”, marszałków, dyrektorów departamentu transportu w urzędach marszałkowskich a także i polityków nie widzi iż porozumienie i tryb jego wprowadzenia narusza polskie i unijne prawo w tym.
Co najmniej 3 województwa podpisując to porozumienie naruszyły rozporządzenie 1370/2007, co powoduje iż jest ono nieważne lub będzie uchylone przez sad.
Także co najmniej 3 województwa złamały ustawę o publicznym transporcie zbiorowym podpisując się pod porozumieniem.
Wystarczy że pojawi się jeden, słownie jeden podmiot który będzie chciał zarobić i wyegzekwuje od samorządów gigantyczne odszkodowania, za utracone przychody i złamanie prawa, a całe porozumienie pośle w nicość, tak jak PR puściły w niebyt 3 letnią umowę między UMWŚ a KŚ.
A tak naprawdę w tej reformie chodzi zupełnie o co innego – o obejście ustawy o zamówieniach publicznych i związane z tym zyski, związane z bezprzetargowym zakupem taboru, remontami etc.
Żałosne ze samorządy podpisując te porozumienia nie wykonały żadnej choćby doraźnej analizy prawnej ukazującej potencjalne skutki prawne i organizacyjne, nie wspominając o bilansie zysków i strat.
Nie wspominam iż zapisy porozumienia potwierdzają naruszenie obowiązków organizatora transportu jakie narzuca na samorządy rozporządzenie 1370/2007 i ustawa o publicznym transporcie zbiorowym.
2015-02-27 18:05:52 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post Piotr Kazimierowski:
"Ciekawe że nikt z „ekspertów”, marszałków, dyrektorów departamentu transportu w urzędach marszałkowskich a także i polityków nie widzi iż porozumienie i tryb jego wprowadzenia narusza polskie i unijne prawo w tym.
Co najmniej 3 województwa podpisując to porozumienie naruszyły rozporządzenie 1370/2007, co powoduje iż jest ono nieważne lub będzie uchylone przez sad.
Także co najmniej 3 województwa złamały ustawę o publicznym transporcie zbiorowym podpisując się pod porozumieniem.
Wystarczy że pojawi się jeden, słownie jeden podmiot który będzie chciał zarobić i wyegzekwuje od samorządów gigantyczne odszkodowania, za utracone przychody i złamanie prawa, a całe porozumienie pośle w nicość, tak jak PR puściły w niebyt 3 letnią umowę między UMWŚ a KŚ.
A tak naprawdę w tej reformie chodzi zupełnie o co innego – o obejście ustawy o zamówieniach publicznych i związane z tym zyski, związane z bezprzetargowym zakupem taboru, remontami etc.
Żałosne ze samorządy podpisując te porozumienia nie wykonały żadnej choćby doraźnej analizy prawnej ukazującej potencjalne skutki prawne i organizacyjne, nie wspominając o bilansie zysków i strat.
Nie wspominam iż zapisy porozumienia potwierdzają naruszenie obowiązków organizatora transportu jakie narzuca na samorządy rozporządzenie 1370/2007 i ustawa o publicznym transporcie zbiorowym."
Tak zapytam, czy przekazanie całości przewozów KŚ i związany z tym bałagan nie odbyło się czasem z naruszeniem prawa? Bo zdaje się, że mamy sporo podejrzanych. Poza tym jest Pan (choć cenię Pański autorytet w dziedzinie historii PMPPW) stroną w postępowaniu KŚ więc wolałbym, żeby wszystko zostało wyjaśnione bo jak na razie nawet taboru po GPW nie można zlicytować (a bodaj GPW miał stać się właścicielem taboru KŚ po wykupieniu przez Sigmę). Prosiłbym jednak o rozwagę jeśli chodzi o Koleje Śląskie, bo tam zdaje się też nie do końca wszystko było lege artis. Pozdrawiam.
2015-02-27 20:05:30 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Z tych wszystkich sceptycznych regionów, włodarze z Pomorza Zachodniego na serio zachowują się jak wybitni pokerzyści w dobrym kasynie. Bardzo mi się podoba ich argumentacja, racjonalne ocena sytuacji, dbanie o pasażerów, ale i kolej oraz pieniądze. Porządni ludzie widać.

Takich zabrakło w Katowicach kilka lat temu... czy zabraknie i we Wrocławiu?
2015-02-27 21:43:28 Autor: Kinga13!
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do Piotr Kazimierowski,
No wreszcie wrócił Pan z zaświatów no i odrazu pełna mądrość. Trzeba czytać ze zrozumieniem każdy dokument. Te porozumienie to deklaracje a nie zobowiązania.
Piszesz o konkurencji a działania Pana na Śląsku temu zaprzeczały. To była "konkurencja" przy zakupach taboru i innych usług. Jest Pan jedna z ostatnich osób ktore winny zabierać głos. Wiecej nie bede komentowała bo i tak nie bedzie rezultatu!
2015-02-27 21:59:19 Autor: zibi
---.mtk-tv.pl
Panu Piotrowi szczeka opadła dobranoc
2015-02-28 00:45:18 Autor: To se pobiegam
---.icpnet.pl
Lepiej panowie sprawdźcie gdzie teraz ten co biega po spółkach pracuje. Słyszałem, że już doradza hihi jednemu urzędowi marszałkowskiemu.
2015-02-28 16:20:25 Autor: Piotr Kazimierowski
---.kwidzyn.mm.pl
Wiele wskazuje iż zawarte w dniu 26 lutego 2015 roku porozumienie wdrożeniu planu restrukturyzacji spółki Przewozy Regionalne, narusza zapisy rozporządzenia 1370/2007 oraz ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, narażając jednocześnie rynek i samorządy na ogromne perturbacje prawno-finansowe, i groźbę wypłat wielomilowych odszkodowań.

http://kolej.com.pl/news/restrukturyzacja-przewozow-regionalnych-sprzeczna-z-prawem.html
2015-02-28 22:17:58 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
Dziwne, że na forum w takim tonie może wypowiadać się osoba, która sama nie do końca działała zgodnie z prawem.....
Naprawdę trzeba mieć ... tupet.
2015-03-01 06:37:34 Autor: dup
---.free.aero2.net.pl
Szkoda tylko że marszałkowie jak przejmowali PR od państwa nie mieli uwag, tylko potulnie wykonali polecenie partyjne, a teraz robią sobie widowisko. Trzeba było wtedy nie brać PR do samorządu.
2015-03-01 13:23:40 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Mam lepszą propozycję dla marszałków - na najbliższy konwent dojeżdżamy kolejami regionalnymi. Nawet jeśli by to miało skutować o dzień wcześniejszym wyjazdem i późniejszym poworotem. Po kilku takich jazdach marszałkowie zaczną myśleć.
2015-03-01 19:58:32 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
Szanowny panie Kazimierowski niech pan z łaski swojej przestanie się kompromitować w swoich wypocinach. Tylko tyle i aż tyle mam panu do powiedzenia, ponieważ normalna dyskusja z panem nie nadaje się do publicznej wiadomości, myślę że pan rozumie w czym rzecz .Pozdrawiam Sławomir Raflewski
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5