Partnerzy serwisu:
Pasażer

Linia 146: Będzie odbudowa dopiero co zlikwidowanych przystanków

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
10-10-2023
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Linia 146: Będzie odbudowa dopiero co zlikwidowanych przystanków
fot. Katarzyna Głowacka/PKP PLK
Zarządca infrastruktury ogłosił przetargi na przygotowanie projektów i realizację kolejnych prac w ramach programu przystankowego. Powstaną między Częstochową a Chorzewem Siemkowicami, gdzie... zaledwie kilka lat temu je zlikwidowano.

Jak informuje PKP PLK, nowe przystanki na terenie woj. śląskiego - Częstochowa Rząsawa, Mykanów, Cykarzew Stary, Cykarzew Północny, Stary Broniszew oraz łódzkiego – Ważne Młyny, Nowa Brzeźnica, Pieńki Dubidzkie, Strzelce Wielkie, Wistka, Biała "zwiększą dostęp do kolei" na linii kolejowej nr 146 Wyczerpy – Chorzew Siemkowice. 

To o tyle ciekawa sprawa, że w wielu przypadkach są to lokalizacje, z których perony zniknęły zaledwie... kilka lat temu, podczas modernizacji linii. O planowanej likwidacji miejsc zatrzymań pociągów pasażerskich "Rynek Kolejowy" informował wielokrotnie, sprzeciwiał się jej zresztą urząd marszałkowski i radni miejscy. PKP PLK postanowiła jednak zlikwidować perony, które teraz będzie odbudowywać ze środków własnych. Wcześniej, w ramach innej inwestycji, na jeden z peronów doprowadzono... kładkę z windą.

Nie wiadomo jeszcze ile, będzie kosztować budowa 11 peronów, ale chodzi o kwotę co najmniej ośmiocyfrową; część z nich powstanie zresztą w nowych miejscach. Przystanki mają być otwierane na przełomie 2024 i 2025 r.

[Aktualizacja] 
Na prośbę PKP PLK zamieszczamy stanowisko spółki w tej sprawie:

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizowały prace na linii 146 Częstochowa – Chorzew Siemkowice. Efektem zadania jest zwiększenie możliwości przewozów towarowych koleją. Lepsze parametry linii, krótsza o ok. kwadrans jazda pociągów towarowych z prędkością 100 km/h, pozwalają lepiej wykorzystać trasę. Dzięki temu szybszy i sprawniejszy jest przewóz większej ilości ładunków.

Linią kolejową, na odcinku Częstochowa – Chorzew Siemkowice, mogą przejeżdżać wszystkie pociągi, także pasażerskie. Decyzja o uruchomieniu takich przewozów należy do organizatora kolejowych połączeń pasażerskich.

Zakończone w 2016 r. studium wykonalności wykazało możliwość budowy stacji i przystanków w powiecie częstochowskim oraz pajęczańskim. Na etapie opracowania prac studialnych nie było zainteresowania uruchomieniem połączeń pasażerskich ze strony organizatorów takich połączeń. W 2015 r. otrzymano informację o braku zainteresowania uruchomieniem przewozów po linii 146 przez Województwo Śląskie. Warunkiem budowy i odbudowy przystanków była m.in. zadeklarowania przez organizatorów regionalnych przewozów pasażerskich na linii nr 146, tj. przez Urzędy Marszałkowskie Województwa Łódzkiego i Śląskiego, że po wybudowaniu przystanków będą codziennie uruchamiane co najmniej 4 pary pociągów.

W 2023 roku po otrzymaniu takiej deklaracji, podjęto decyzję o odbudowie peronów w ramach rządowego Programu Przystankowego. 

Należy także nadmienić, że perony z uwagi na bardzo zły stan techniczny, nawet w przypadku decyzji o ich modernizacji w ramach prac na linii 146 Częstochowa – Chorzew Siemkowice, wymagałyby całkowitej ich odbudowy.

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Malepszak: Co dalej z PKP PLK?

Infrastruktura

Malepszak: Co dalej z PKP PLK?

Łukasz Malinowski 26 lutego 2024

PKP PLK po zmianach. Kto będzie zarządzał zarządcą?

Infrastruktura

Trzęsienie ziemi w PKP PLK, cały zarząd odwołany [oficjalne]

Prawo i polityka

Zobacz również:

Malepszak: Co dalej z PKP PLK?

Infrastruktura

Malepszak: Co dalej z PKP PLK?

Łukasz Malinowski 26 lutego 2024

PKP PLK po zmianach. Kto będzie zarządzał zarządcą?

Infrastruktura

Trzęsienie ziemi w PKP PLK, cały zarząd odwołany [oficjalne]

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5