NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Wybrano wariant linii Podłęże – Piekiełko. 58km torów, 160km/h

| Dominik Lebda, Rynek Kolejowy 30.07.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-07-30 10:53:39 Autor: JFK
---.153.102.250
Inwestycja na pewno potrzebna, pytanie tylko czy bardziej niż KDP, na które podobno nas nie stać. Za tę kasę można zbudować linię z Warszawy do Łodzi, którą dziennie będzie jeździć 50 tys. ludzi, a jakie są potoki na linii Podłęże - Piekiełko? Łoś, pięć jeleni, 10 saren i 30 zajęcy.
2015-07-30 10:56:28 Autor: EOS
---.extreme-net.one.pl
Jakie potoki? Podsumuj i zlicz ilość autobusów wszystkich przewoźników na trasach Kraków - Zakopane/Nowy Sącz/Krynica, zwróć uwagę jak długo utrzymuje się tak rozbudowana siatka połączeń i dlaczego może być rentowna.
2015-07-30 10:58:57 Autor: pth
---.nowanet.pl
Powinno się wyremontować wszystkie linie w małopolskiem,wybudować nowe i przybliżyć obecne do miast np. linię Tarnów-Stróże do Ryglic oraz dobudować Szczucin-Busko
2015-07-30 11:04:17 Autor: Kflik
---.60.129.178
Będzie nowa linia a czy będą po nie jeździć pociągi? (więcej niż 4 pary dziennie).
2015-07-30 11:06:50 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Nie marudzić! Budować! Qrka wodna, na eski to jest wielokrotnie więcej kasy i nikt nie pyskuje. Cisza!

Co się martwicie o pociągi? Przy takim popycie same się zrobią.


No to kiedy wbicie pierwszej łopaty?
2015-07-30 11:09:20 Autor: rmh
---.centertel.pl
Jakoś o rentowności budowy autostrad i dróg ekspresowych nikt nie chce dyskutować. Skoro ta linia kolejowa jest tak ważna, to trzeba zacząć ją budować, a nie dyskutować bez sensu. Szkoda czasu!
2015-07-30 11:20:09 Autor: huciński ...
---.dynamic.chello.pl
Z mapy (wariantu) widać że byłaby w Podłężu, możliwość jazdy pociągami z linii kolejowej Kraków Batowice - Nowa Huta - Podłęże, a to ciekawe, bo ta kolejowa obwodnica Krakowa, jest od kilkunastu lat nieużywana w ruchu liniowym pasażerskim, możliwość jazdy pociągiem z linii 'piekielnej' przez północno - wschodnie rejony Krakowa, dałaby nowe możliwości SKA także w tym rejonie Krakowa.

Poza tym, przy tej inwestycji, za 6 mld.zł. zawsze będą wątpliwości, czy tej kwoty nie można spożytkować dla dobra kolei w małopolskim gdzie indziej. Np. budując nowy łącznik Kraków - CMK z pominięciem tunelu. Przepadł projekt budowy metra w Krakowie, wiadomo że do 2023 roku nie powstanie, więc pieniędzy na metro nie potrzeba. Czy ta inwestycja 'linii piekielnej' nie jest inwestycją aby coś robić na siłę ? Mam wątpliwości.

Ale z drugiej strony, patrząc jak topione są dziesiątki miliardów złotych w asfalt, w Polsce, to dlaczego nie wydać kilku miliardów złotych na nowe linie kolejowe ?
2015-07-30 11:31:38 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
Czy można poprosić Redakcję Rynku Kolejowego o zdobycie informacji na temat szacunkowego kosztu wybranego wariantu budowy nowych linii i modernizacji istniejącej?

Ważne jest odniesienie tej kwoty do przyjętej wartości całego projektu wynoszącej 6 mld zł w kontekście licznych uwag do KPK dotyczących przeniesienia go z listy rezerwowej na podstawową.

Z góry dziękuję.
2015-07-30 11:34:51 Autor: Real
---.ip.sumernet.pl
Według mnie pod kątem podróży do Zakopanego, pomysł z budową tej linii był dobry jeszcze kilka lat temu, lecz nie dzisiaj.
Wobec budowy łącznicy w Suchej Beskidzkiej, budowy w przyszłym roku łącznicy w Krakowie Płaszowie, nieuniknionej w przyszłości budowie łącznicy w Chabówce, pomysł dzisiaj uważam za chybiony.

Możecie się ze mną nie zgodzić, lecz są to według mnie zbyt duże koszty, przynoszące zbyt małe korzyści w porównaniu z zainwestowanymi pieniędzmi.

Jeśli tak ważne jest szybsze połączenie do Nowego Sącza -> można dokonać rewitalizacji obecnej trasy na v-120.

Koszt wykupu działek oraz budowy od podstaw, to są naprawdę olbrzymie pieniądze.
2015-07-30 11:35:49 Autor: hulajnoga
---.84.246.233
Martwią mnie ograniczenia prędkości na "niektórych" odcinkach!!! Jak można w XXI wieku mówić o ograniczeniu prędkości do 60 km/h??? Ma być przynajmniej 120 km/h, a jak buduję się nowe to 160 - 200 km/h.
Pociągi między Szwajcarią a Włochami jeżdżą 300 km/h i nikt nie mówi tu że teren górzysty!!! Więc budujcie linię na 160km/h!!!
2015-07-30 11:43:36 Autor: maszynista667
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przyjdzie nowa miotła na jesień to da wam piekiełko.Będzie powrót do koncepcji Busko-Żabno-Tarnów-N.Sącz...
2015-07-30 11:43:53 Autor: Tadeusz Rozporkiewicz
---.adsl.inetia.pl
Nieoficjalne chociaż pewne info:
Budowa zostanie powierzona z "wolnej ręki" konsorcjum firm Dolkom Wrocław, FCC Construcciones , Energopol Szczecin z Rubau na czele!
2015-07-30 11:51:05 Autor: niepowiem
---.dynamic.mm.pl
Ludzie, jaka rewitalizacja na 120 km/h Tarnów-Nowy Sącz? Wy chyba pętli grybowskiej na oczy nie widzieliście!

Jakie sarny, jelenie w pociągu? To jest gęsto zaludniony obszar, chociaż słabo zurbanizowany. CODZIENNIE do Nowego Sącza jeździ 50 par autobusów, tyleż do Zakopanego, ok. 30 par do Limanowej, kilkanaście do Mszany, a tutaj jeszcze jest Krynica czy Gorlice w zasięgu tej linii. To są gigantyczne potoki pasażerów, do tego wielki ruch samochodowy. Dodajmy do tego powiat tatrzański i nowosądecki, które są jedne z najchętniej odwiedzanych przez turystów w całej Polsce. Dodajmy do tego ruch towarowy przez Muszynę.

Zapraszam na http://pociagautobusgory.pl/krajowy-program-kolejowy , kilka minut zajmie Wam wysłanie uwag, aby udało się przenieść budowę linii na listę podstawową. Jak się nie uda, to jest jeszcze plan Junckera, ale potrzebna jest społeczne poparcie dla tej linii.
2015-07-30 11:52:19 Autor: niepowiem
---.dynamic.mm.pl
W zasięgu oddziaływania tej linii jest 800 tys ludzi. Do tego kilka milionów turystów rocznie i ruch towarowy za granicę. Umożliwi też kiedyś powrót pociągów międzynarodowych.
2015-07-30 12:14:10 Autor: WCH
---.tktelekom.pl
Do wyborów, obojętnie kto wygra:(
2015-07-30 12:41:48 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Jak zwykle najwięcej do ględzenia mają ci, co chyba na oczy nie widzieli tamtych terenów, o linii 96 nie wspomnę. Tak, 120 na pętli grybowskiej. Pewnie. A może 200 od razu?
Oczywiście, 96 ma sporo możliwości poprawy, ale też w wielu miejscach nie da się z niej wiele wycisnąć. I nie da się zejść poniżej 1,5 godziny NS-Krk, a maksymalnie taki czas gwarantuje konkurencyjność przewozów pasażerskich w tej relacji. O ruch towarowy, to już się nie martwice.

Linie 97/98 powinny być przeznaczone na kierunek zachodni (Śląsk, Wielkopolska, Szczecin). A nie pchać wszystko przez Kraków.

No i na koniec, ten projekt nie powinien w żaden sposób blokować koncepcji Tarnów - Busko, ważnej (bo taniej) dla towarów. Ale czy tego doczekamy przy takich władzach?
2015-07-30 12:52:36 Autor: njoy
---.14-2.cable.virginm.net

njoy
Wybooory, wybooory... jak to powiedział pewien pan senator pewnego razu "poaaanie, ile my jeszcze razy wejdziemy do parlamentu na podłęże-piekiełko!" ;-)
2015-07-30 12:55:13 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
Podłęże - Piekiełko i 800 tys ludzi? i budować kolej za 6 miliardów?
To lepiej Gliwice - Jaworzno dla 2,5 mln ludzi +Katowice - Kraków dla 3,5 mln
Bielsko - Katowice - Częstochowa dla 4 000 000 ludzi
2015-07-30 12:59:58 Autor: d3
---.31.80.202.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Mnie najbardziej zaszokowała wieść o tym że po tej inwestycji za minimum 6 mld czas przejazdu do Zakopanego wyniesie 2 godz. ja kiedyś prezentowałem odrys projektu z czasów Gierka i tam był czas przejazdu Kraków Zakopane 45 minut ! Linia była projektowana około 10 km na zachód od obecnego trasowania miała 3 tunele dwa po 500 - 1000 m i jeden pod Gorcami w zależności od wersji 8,5 - 12 km czyli w sumie tyle co teraz się proponuje, odgałęzienie w kierunku Limanowej było już w okolicach Dobczyc.
2015-07-30 13:16:25 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jestem raczej optymistycznie nastawiony. PKM budują sprawnie. Chyba lepiej idą budowy od zera niż mordernizacje.

Nie mniej Kraków-Zakopane góra 1.5h powinno być. Najlepiej byłoby potraktować punkty szybkiego dostępu Nowy Sącz i Rabka i v160 minimum. Natomiast Mszana-Chabowka trochę czasu nam zje.
2015-07-30 13:22:11 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@AdamZz:
Chyba nie Mszana-Chabówka, a Szczyrzyc-Mszana.
2015-07-30 14:08:19 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Podłęże - Piekiełko to jedynie mocno nieświeża kiełbasa wyborcza... A szkoda, bo sprawny, szybki dojazd z Krakowa do Krynicy oraz Zakopanego ucieszyłby wielu turystów z całego kraju!
2015-07-30 14:54:11 Autor: niepowiem
---.dynamic.mm.pl
@soad1 Co to za argumentacja z liniami kolejowymi, które już istnieją i powinny być OD DAWNA zmodernizowane?

Czy przy inwestycjach drogowych ktoś chciał wstrzymywać budowę A4 Jarosław-Przemyśl dopóki nie skończą dużo bardziej potrzebnej S7 na północ od Krakowa?
2015-07-30 14:56:31 Autor: okokc
---.174.99.173
Krakusy tylko dużo Kasy inwestycyjnej trwonią.
Był gruntowny remont linii do Wadowic pod pociąg ,,Papieski" i co ? I gdyby nie Koleje Śląskie to nie jeździłoby nic.
Był gruntowny remont dwutoru Skawina- Oświęcim i co ? I nic. Przepraszam przez dwa tygodnie jeździł Kraków-Bohumin. Teraz zero.
Krakusy nie zgodziły się na dofinansowanie kwotą 60tys. zł bezpośredniego połączenia Żywiec-Kraków pomimo zgody Marszałka Śląskiego.
Takie są Fakty.
Myślę że wielu z Was może tu jeszcze coś dorzucić
2015-07-30 15:27:40 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
No, łąkę i oborę bacy Kwiczoła kolej musik ominąć, hej...
2015-07-30 16:14:45 Autor: rhcp
---.centertel.pl
Czyli, że co? Pomiędzy Podłężem a Piekiełkiem nie będzie innych stacji/przystanków?
2015-07-30 16:15:39 Autor: Dominik Pilnicki
---.static.ip.netia.com.pl
Nowa linia do Zakopanego jest potrzebna. Natomiast do Nowego Sącza była potrzebna… ale za komuny. Tarnów- Busko nie na najmniejszego uzasadnienia.
2015-07-30 17:57:56 Autor: Pawel ppo
---.179.234.244
Czytając komentarze, które zamiast budowy linii P-P sugerują powstanie Nowego połączenia Warszawy z Łodzią, myślę sobie tak... Gdyby nasza stolica leżała we Wiedniu to nikt nie podnosilby chyba argumentu, że to droga budową w trudnym terenie. Widać niestety, że dla nizinnej w większości Polski podgorze karpackie i Sudety to same problemy... Czy tam wogole pojawilaby się kolej gdyby nie było zaborów???
2015-07-30 17:57:58 Autor: thomas
---.dynamic.kabel-deutschland.de
100 km w dwie godziny ?
2015-07-30 19:18:01 Autor: podhaleitp
---.11.215.173
Jest to rejon gęsto zaludniony. Odwiedzany przez milionów turystów.
Biorąc pod uwagę rozwój kolei aglomeracyjnej wokół Krakowa otworzy to dla powiatów limanowskiego czy nowosądeckiego rynek pracy. Obecnie w tych powiatach jest około 15% bezrobocie. Cargo - odciąży mocno eksploatowane drogi. Biorąc pod uwagę planowaną inwestycję koncernu Tata w NowejHucie to inwestycja w te linie kolejową bedzie mocnym argumentem.
2015-07-30 19:27:04 Autor: p8r
---.centertel.pl
A pomyślał ktokolwiek może o budowie łącznicy z przystanku Nowy Sącz Miasto w kierunku Krynicy i przebudowę tegóż obiektu do statusu dworca? Przecież moderna i nowa linia to jedno, a PLK że swoim rewolucyjnym dodatkiem D może nieźle uwalić te pociągi. Przecież na takim składzie z Krakowa do Krynicy trzeba by dwa razy zmienić czoło, a (załóżmy, że jedzie wagonowy) 2x15=30 minut, czyli zamiast, powiedzmy, 2-ch godzin pojedzie 2,5. I o ile łącznicy przed Muszyną nikt im nie każe budować (wiadomo, góry itd.), o tyle nawet samo ułożenie linii 104 w Nowym Sączu powinno to narzucać - nie trzeba by nawet kilometra nowej trasy, a ile by to było oszczędności czasu...

A swoją drogą - ciekawe, jak po budowie tej linii będzie wyglądać ruch w Suchej Beskidzkiej. Znając życie, PR-y uruchomią tam może 5 połączeń dziennie relacji Kraków - Sucha (przy ,,pomyślnych prądach" może nawet do Żywca - o modernizacji tego odcinka chyba nie trzeba już nikogo przekonywać). A Sucha - Chabówka? Być może powstanie tam coś na kształt Chojnice - Szczecinek, tzn. linia pośrodku niczego, z dwoma-trzema kursami dziennie bez żadnych skomunikowań. A no i oczywiście jeszcze TLK Szyndzielnia - InterRegio do tego czasu dawno wymrą. Tak ja to widzę.
2015-07-30 20:44:04 Autor: z torow plk
---.internetdsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post hulajnoga:
"Martwią mnie ograniczenia prędkości na "niektórych" odcinkach!!! Jak można w XXI wieku mówić o ograniczeniu prędkości do 60 km/h??? Ma być przynajmniej 120 km/h, a jak buduję się nowe to 160 - 200 km/h.
Pociągi między Szwajcarią a Włochami jeżdżą 300 km/h i nikt nie mówi tu że teren górzysty!!! Więc budujcie linię na 160km/h!!!"
Rozumiem, ze "jechałeś' te 300 km/h miedzy Ch a It ?!
2015-07-30 20:48:40 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
A do Rzeszowa czy Katowic nadal szybciej rowerem....
2015-07-30 21:37:50 Autor: Podrozny
---.adsl.inetia.pl
@z torow plk: a jakże, jechał i to ETR470/ETR610 albo nawet i ETR500 :D Następny nawiedzony jak ostatnio fir-ley, któremu odległość z Paryża do Marsylii wydłużyła się o drobne 200km i dzięki temu Vśr przekroczyła Vmax na większości trasy. Mistrzowie klawiatury, co nigdy niczym poza EN57 jechali. Fantazjować też trzeba umieć.
2015-07-31 10:24:24 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Real:
"Według mnie pod kątem podróży do Zakopanego, pomysł z budową tej linii był dobry jeszcze kilka lat temu, lecz nie dzisiaj.
Wobec budowy łącznicy w Suchej Beskidzkiej, budowy w przyszłym roku łącznicy w Krakowie Płaszowie, nieuniknionej w przyszłości budowie łącznicy w Chabówce, pomysł dzisiaj uważam za chybiony.

Możecie się ze mną nie zgodzić, lecz są to według mnie zbyt duże koszty, przynoszące zbyt małe korzyści w porównaniu z zainwestowanymi pieniędzmi.

Jeśli tak ważne jest szybsze połączenie do Nowego Sącza -> można dokonać rewitalizacji obecnej trasy na v-120.

Koszt wykupu działek oraz budowy od podstaw, to są naprawdę olbrzymie pieniądze."
A czy wiesz jakie są koszty napraw związane z przyspieszonym zużyciem zestawów kołowych?
Stary szlak jest taki, że z jednego łuku przechodzi się w drugi, a odcinki proste są nieliczne
i bardzo krótkie.
2015-08-01 16:12:42 Autor: NS
---.adsl.inetia.pl
Codziennie z Nowego Sącza i okolic jeździ kilka tysięcy osób do Krakowa, Zakopanego(do niedawna trasa autobusem nie istniała) to jest kilkaset kursów w ciągu dnia i tysiące w miesiąc podróż trwa 2h do 3,5h bo czasem są korki. Na dzień dzisiejszy pociąg z Nowego Sącza do Krakowa jedzie 4,5h. A jeśli byłaby linia kolejowa to w godzinę lub krócej byłoby się w Krakowie, gdzie co roku rozpoczyna studia kilkanaście tysięcy studentów i głównie czas traci się na dojazdy, które przez tą trasę skróciłyby się o połowę, te pieniądze warto wyłożyć bo inwestycja wróci się bardzo szybko, A to co Ty mówisz to pokazuje tylko to, że myślisz lokalnie a nie globalnie
2015-08-03 10:51:01 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-07-30 11:51:05 Autor: niepowiem---.dynamic.mm.pl


Bardzo proszę nie szukać argumentów na siłę. Gorlice to nie jest kierunek który należy przypisać linii piekielnej. Wręcz przeciwnie - pod względem geograficznym i ekonomicznym najbardziej optymalnym jest jego realizacja przez Stróże Tuchów TARNÓW. Co najwyżej należy „zobwodować” Koguta, aby zbędnie nie tracić czasu. A TE LINIE już istnieją REALNIE i nie trzeba nic budować.

Jakby istniał realny potencjał na przewozy to pociągi REGIO z Gorlic do Krakowa byłyby JUŻ DZISIAJ. Pomijam tu trwającą modernizację E30.

Tymczasem Urząd Marszałkowski uzasadnia brak pociągów do/z Gorlic tym, że rzekomo CZEKAJĄ na linię piekielną (która budują już od 100 lat), a prawda jest taka, że kierunek Gorlice – nawet zakładając teoretyczne istnienie linii piekielnej - i taki jest lepiej oraz bardziej optymalnie powiązać z Tarnowem oraz E30. Tak więc chodzi tylko o alibi, aby pociągów nie uruchamiać.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS