Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Włochy: Tunel za niski dla piętrowych EZT

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
19-12-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Włochy: Tunel za niski dla piętrowych EZT
fot. Timon91, FlickrStacja Como San Giovanni
Nowo skierowane na linię z Mediolanu do Chiasso piętrowe jednostki Hitachi nie mieszczą się w kluczowym tunelu. Koleje Włoskie nie są więc w stanie obsługiwać rozkładowych połączeń do Szwajcarii. Prace nad rozwiązaniem problemu nie zakończą się szybko – informują włoskie media.

Piętrowe pojazdy okazały się za wysokie, by mogły przejechać przez ponad trzydziestoletni tunel. Wcześniejsza eksploatacja na innych trasach w Lombardii nie wiązała się z takimi problemami. Podróżnym pozostaje jazda pociągami szwajcarskiego przewoźnika TiLo (wykorzystującego jednopoziomowe EZT z rodziny Flirt, które w tunelu mieszczą się bez trudności) albo przesiadka w Como San Giovanni (stacja graniczna po włoskiej stronie i jednocześnie ostatnia Mediolanu przed tunelem) na pociągi do Szwajcarii obsługiwane starszym, jednopoziomowym taborem.

Podwyższenie tunelu? Być może za dwa lata

Operator – należąca do państwowej Trenitalii spółka Trenord – deklaruje, że cała sytuacja była dla niego dużym zaskoczeniem. Według artykułu w „La Regione” – choć jednostki Caravaggio miały przejąć obsługę linii wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy (10 grudnia) – przewoźnik postanowił wprowadzić tu jedną z nich do ruchu nieco wcześniej, w środę 6 grudnia. Chodziło o zastąpienie jednego z pojazdów starszej generacji, w którym akurat wystąpiła awaria. Wtedy dopiero przekonano się, że skrajnia tunelu nie pozwala na przejazd nowego taboru produkcji Hitachi.

Jak podaje „La Stampa”, odprawionych z kwitkiem pasażerów, którzy chcieli dostać się na szwajcarską stronę, było kilkuset. Co gorsza, przez kilka godzin nie otrzymali oni informacji o zakłóceniach w ruchu ani o ich przyczynie. Również o możliwych innych sposobach przejazdu do Szwajcarii poinformowano ich dopiero po dłuższym czasie.

Włoskie tytuły nie wspominają o tym, dlaczego jazd próbnych nie przeprowadzono wcześniej. Nie podają też dokładnie, jakie środki mogłyby zostać podjęte, by umożliwić przejazdy Caravaggio do Chiasso. Wiadomo jedynie, że najwcześniejszy możliwy termin wykonania w tunelu prac przystosowawczych to rok 2025. Na razie Koleje Włoskie – przy sprzeciwie mieszkańców oraz lokalnych samorządów – skróciły trasę pociągów obsługiwanych piętrowymi EZT do Como San Giovanni.

Dostawy Caravaggio trwają

Piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne Caravaggio zostały zamówione przez Koleje Włoskie po raz pierwszy w roku 2016. Pierwsze egzemplarze rozpoczęły regularne kursowanie w roku 2020. Początkowe zamówienie, liczące 39 egzemplarzy w wersji pięcioczłonowej, w 2021 r. zostało zwiększone o kolejnych 40 w takiej samej konfiguracji oraz 10 w wersji czteroczłonowej. Ich dostawy mają zakończyć się w październiku przyszłego roku. W Lombardii są one wykorzystywane do obsługi cieszących się największą frekwencją połączeń regionalnych i aglomeracyjnych wokół stolicy prowincji – Mediolanu.

Tunel kolejowy Monte Olimpino 2 (numer 1 nadano starszemu tunelowi drogowemu) został oddany do użytku w maju 1989 r. Dwutorowy obiekt o długości 7,2 km jest dziś częścią głównego połączenia kolejowego między Włochami a Szwajcarią (magistrali Mediolan – Como San Giovanni – Chiasso).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowa Zelandia: Auckland będzie miało swój tunel średnicowy

Infrastruktura

Nowa Zelandia: Auckland będzie miało swój tunel średnicowy

Roman Czubiński 23 października 2023

Alpy: Powstaje najdłuższy tunel kolejowy świata

Infrastruktura

Alpy: Powstaje najdłuższy tunel kolejowy świata

Roman Czubiński 22 października 2023

Kołobrzeg chciał kolei poza centrum. Teraz mowa o tunelu

Infrastruktura

Wariant nowej linii kolejowej Niemcy - Austria wybrany. Aż trzy tunele

Infrastruktura

Szwajcaria: Tunel pod przełęczą Ceneri otwarty

Świat

Szwajcaria: Tunel pod przełęczą Ceneri otwarty

Roman Czubiński 08 września 2020

Zobacz również:

Nowa Zelandia: Auckland będzie miało swój tunel średnicowy

Infrastruktura

Nowa Zelandia: Auckland będzie miało swój tunel średnicowy

Roman Czubiński 23 października 2023

Alpy: Powstaje najdłuższy tunel kolejowy świata

Infrastruktura

Alpy: Powstaje najdłuższy tunel kolejowy świata

Roman Czubiński 22 października 2023

Kołobrzeg chciał kolei poza centrum. Teraz mowa o tunelu

Infrastruktura

Wariant nowej linii kolejowej Niemcy - Austria wybrany. Aż trzy tunele

Infrastruktura

Szwajcaria: Tunel pod przełęczą Ceneri otwarty

Świat

Szwajcaria: Tunel pod przełęczą Ceneri otwarty

Roman Czubiński 08 września 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5