NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wieluń – Chorzew Siemkowice: Wkrótce umowa na projekt

| Roman Czubiński 08.08.2022 2,9k

Wieluń – Chorzew Siemkowice: Wkrótce umowa na projekt
Stacja Wieluń Dąbrowafot. D. B.
Mimo zapowiedzi nie doszło na razie do podpisania umowy na zaprojektowanie nowej linii Chorzew Siemkowice – Wieluń. Powody mają jednak tylko charakter organizacyjny, a zakładany harmonogram inwestycji nie uległ zmianie – zapewnia Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Ważna dla mieszkańców południowo-zachodniej części województwa linia ma powstać do roku 2028.
Budowa linii Wieluń – Chorzew Siemkowice jest jednym z wniosków, złożonych przez łódzki Urząd Marszałkowski do rządowego programu „Kolej Plus”. Pierwszy od kilkudziesięciu lat nowy fragment sieci kolejowej w regionie (jeśli nie liczyć budowanego w Łodzi tunelu średnicowego) miał poprawić spójność i funkcjonalność sieci kolejowej w regionie, zapewniając mieszkańcom Wielunia i Wieruszowa brakujące połączenie kolejowe ze stolicą regionu. Trwają przygotowania do inwestycji. Przed dwoma laty podpisano w tej sprawie wstępne porozumienie o współpracy z samorządami lokalnymi. Wiosną ubiegłego roku rozstrzygnięto przetarg na studium planistyczno-prognostyczne – kontrakt zdobyła firma IDOM.

Projekt zamówi PKP PLK

Ostatnio, w lipcu, zapowiadano podpisanie umowy na dokumentację projektową nowego odcinka. Tak się jednak na razie nie stało. – Spotkanie jeszcze się nie odbyło ze względu na konieczność uzgodnienia terminu dogodnego dla wszystkich zainteresowanych stron – odpowiada na nasze pytania biuro prasowe UMWŁ. W spotkaniu miał brać udział, między innymi, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Nowego terminu jeszcze nie wyznaczono.

Określenie szczegółowych parametrów nowej trasy, łączącej linie 131 i 181, nie jest jeszcze możliwe. – Realizacja projektu zakłada wykonanie dokumentacji projektowej wraz z wymaganymi pozwoleniami oraz budowę nowej infrastruktury. Będzie prowadzona zgodnie z wytycznymi Programu Kolej Plus przez spółkę PKP PLK SA – zapowiada samorząd. Nasi rozmówcy nie podali też zakładanej daty rozpoczęcia prac budowlanych.

Będą też pociągi Łódź – Kępno

Nieco więcej wiadomo na temat przyszłego rozkładu jazdy. Do roku 2028, w którym – zgodnie z wytycznymi Programu Kolej Plus – inwestycja powinna się zakończyć, UMWŁ planuje uruchomienie zintegrowanej oferty przewozowej z Łodzi przez Chorzew Siemkowice i Wieluń do Wieruszowa, ale także dalej w kierunku Kępna. – Województwo Łódzkie, zgodnie z wnioskiem aplikacyjnym i wytycznymi naboru do Programu Kolej Plus, po wybudowaniu nowej infrastruktury kolejowej jest zobowiązane do uruchomienia i sfinansowania w przeciągu pięciu lat 8 par pociągów na dobę w relacji Łódź Kaliska – Wieluń, w tym jedna para będzie finansowana przez Partnera Gminę Wieluń – informuje UMWŁ.

Przedsięwzięcie będzie realizowane w uzgodnieniu z władzami sąsiedniego województwa wielkopolskiego, co pozwala mieć nadzieję na większą liczbę wydłużonych np. do Kępna pociągów międzyregionalnych. W przyszłości – jeśli województwo dolnośląskie zdecyduje się przywrócić ruch między Kępnem a Oleśnicą – może powstać alternatywny ciąg linii kolejowych Łódź – Wrocław.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5