NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Wielkopolska przygotowuje komunikację zastępczą na E20

| Michał Szymajda 18.01.2017 50

Wielkopolska przygotowuje komunikację zastępczą na E20
Wielkopolska przygotowuje komunikację zastępczą na E20Fot. Rynek-Kolejowy.pl
Modernizacja magistrali E 20 pomiędzy Sochaczewem a Swarzędzem wymusi nie tylko objazdy dla pociągów poruszających się między Warszawą a Poznaniem, ale także zmiany w kursowaniu pociągów w województwie wielkopolskim.
Modernizacja magistrali E 20 pomiędzy Sochaczewem a Swarzędzem wymusi nie tylko objazdy dla pociągów poruszających się między Warszawą a Poznaniem, ale także zmiany w kursowaniu pociągów w województwie wielkopolskim.Decyzją PKP PLK magistrala w pierwszym rzędzie będzie zamykana na odcinku z Podstolic do Konina w terminie od czerwca 2017 r. do lipca 2018 r. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Problem dla ponad 7000 osób

Wielkopolski urząd marszałkowski przygotował koncepcję organizacji komunikacji zastępczej, która zacznie obowiązywać od czerwca. Urząd zaznacza, że została ona wypracowana także w wyniku spotkań z samorządowcami gmin i miast, przez które przebiega E20. Dokonano inwentaryzacji i wizji lokalnej poszczególnych przystanków i stacji kolejowych, a także omawiano i uzgadniano zasady realizacji przewozów. Wyliczono, że utrudnienia w podróżowaniu na odcinku Września – Konin dotyczą grupy 7284 osób, które średniodobowo przemieszczają się pociągami Kolei Wielkopolskich.

Jak często pojadą autobusy?

Dzięki opracowaniu „Studium przebiegu trasy autobusowej komunikacji zastępczej” przygotowano dwie koncepcje połączeń wykonywanych zastępczą komunikacją autobusową.

• Uruchomienie bezpośrednich wahadłowych połączeń autobusowych na odcinku Konin – Poznań przy korzystaniu z autostrady A2 – zakładany czas podróży około 100 min, rozważane jest także podobne połączenie na odcinku Słupca – Poznań (czas przejazdu około 80 min).
• Autobus za pociąg na odcinku wyłączonym z ruchu pociągów zatrzymujący się na wszystkich stacjach i przystankach przy wykorzystaniu drogi krajowej 92 i dróg gminnych. Prognozowany czas przejazdu na krytycznym odcinku Konin – Września – to 116 min. Wydłuży to czas przejazdu na odcinku Poznań – Konin z obecnych 88 min do około 180 min. W ramach tego czasu uwzględniono 15 minut na zmianę środka transportu w punktach przesiadkowych.

Koleje Wielkopolskie ponadto przygotują:

• projekt rozkładu jazdy pociągów na jednotorowym odcinku Swarzędz – Września, gdzie
z dotychczasowych 23 par pociągów uruchamianych dobowo pozostanie 17 par,
• Studium przebiegu trasy Autobusowej Komunikacji Zastępczej, które przewiduje około 90 kursów autobusów za pociąg.
• koncepcję koordynacji ruchu pociągów z połączeniami autobusowymi oraz zapewnienia możliwości nabywania biletów na stacjach, przystankach kolejowych oraz w autobusach.

– Pomimo niedogodności, jakie napotkają mieszkańcy Wielkopolski podróżując komunikacją uruchamianą przez Koleje Wielkopolskie, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego zapewni dostępność komunikacji zbiorowej dla społeczności lokalnej przez cały okres robót na newralgicznym odcinku linii kolejowej. Urząd w związku z objazdami nie przewiduje zmniejszenia zatrudnienia w Spółce Koleje Wielkopolskie – czytamy w komunikacie urzędu.

Zakres inwestycji kontrowersyjny

Na temat modernizacją E20 narosło wiele kontrowersji. Wątpliwości budzi zakres inwestycji oraz czas jej trwania. Krytyczne opinii Fundacji ProKolej publikujemy tutaj i tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolska (49)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolska (49)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5