NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

2 lata kolejowych objazdów między Warszawą a Poznaniem

| Paweł Rydzyński 05.08.2016 367

2 lata kolejowych objazdów między Warszawą a Poznaniem
Za rok linia kolejowa między Warszawą a Poznaniem będzie zamkniętaFot. Michał Szymajda, RK
Z informacji, do których dotarł „Rynek Kolejowy” wynika, że zapowiadane już przez PKP PLK całkowite zamknięcie fragmentu linii kolejowej łączącej Warszawę z Poznaniem nastąpi w połowie przyszłego roku. Utrudnienia związane z całkowitym zamknięciem dla ruchu fragmentu magistrali E-20 potrwają przez 2 lata.
Przypomnijmy, że w czerwcu podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej wiceprezes PKP PLK Andrzej Pawłowski poinformował, że zarządca infrastruktury kolejowej zakłada całkowite zamknięcie fragmentu linii kolejowej nr 3 (E20), żeby przyspieszyć prace inwestycyjne, tak samo jak niedawno miało to miejsce na linii kolejowej nr 6 („Rail Baltica”) a niedługo będzie mieć miejsce na linii nr 7 łączącej Warszawę z Lublinem oraz na torach podmiejskich pomiędzy Warszawą i Grodziskiem (linia kolejowa 447). Jak ma wyglądać organizacja ruchu?

E20 zamknięte dla ruchu

Remont linii kolejowej nr 3 ma dotyczyć odcinka Sochaczew – Swarzędz. Według informacji „RK”, zamknięty całkowicie dla ruchu ma być jedynie fragment E20 na terenie woj. wielkopolskiego, pomiędzy węzłem w rejonie Wrześni (stacja Podstolice) i Barłogami. Najpierw, prawdopodobnie w czerwcu 2017 r., na mniej więcej rok ma zostać zamknięty odcinek Podstolice – Konin, a następnie odcinek Konin – Barłogi. Utrudnienia związane z całkowitym zamknięciem fragmentu E20 mają potrwać do czerwca 2019 r.

Na pozostałych odcinkach ruch ma być podczas robót prowadzony jednotorowo. Od połowy 2017 r. 1 tor zostanie wyłączony na odcinkach Swarzędz – Wrześna (na ok. 2 lata) i Bednary – Konin (na ok. 1 rok), a na koniec, w 2019 r. zamknięty ma zostać 1 tor pomiędzy Bednarami i Sochaczewem. W tym ostatnim przypadku, PLK ma czekać na zakończenie prac na linii 447, aby nie kumulować utrudnień na liniach w okolicach Warszawy.

Objazdy przez Gniezno lub Toruń

Pociągi pasażerskie dalekobieżne mają kursować objazdem z wykorzystaniem linii kolejowej nr 131 i 353, czyli w Barłogach zjeżdżałyby na „magistralę węglową” w kierunku północnym, po czym, w węźle inowrocławskim (łącznicą z pominięciem stacji pasażerskiej) zjeżdżałyby na trasę w kierunku Poznania przez Gniezno. Możliwe jest również kierowanie pociągów pasażerskich przez objazdem przez Toruń i Inowrocław (linie 18, 353). Pociągi towarowe mają natomiast kursować przede wszystkim trasą przez Łódź i Zduńską Wolę.

Działaniem komplementarnym wobec modernizacji magistrali E20 ma być przebudowa stacji Bednary, Łowicz i Kutno. Najwięcej zmian dotknie stację w Łowiczu, która zostanie całkowicie przebudowana. W Łowiczu nastąpi m.in. zmiana lokalizacji peronów, wybudowane zostanie także przejście podziemne i wiadukt drogowy (wraz z likwidacją obecnego przejazdu drogowego).

W przypadku pociągu kursującego z prędkością do 160 km/godz., czas przejazdu z Warszawy Centralnej do Poznania Gł. z wykorzystaniem „magistrali węglowej” i przez Gniezno, z założeniem postoju tylko w na stacjach Warszawa Zachodnia i Kutno, wyniesie ok. 3 godz. i 10-20 minut. Pociąg łączący Warszawę z Poznaniem trasą przez Konin i zatrzymujący się tylko w Kutnie, pokonuję tę trasę w 2,5 godz.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Poznań (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Poznań (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS