NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

2 lata kolejowych objazdów między Warszawą a Poznaniem

| Paweł Rydzyński 05.08.2016 367

2 lata kolejowych objazdów między Warszawą a Poznaniem
Za rok linia kolejowa między Warszawą a Poznaniem będzie zamkniętaFot. Michał Szymajda, RK
Z informacji, do których dotarł „Rynek Kolejowy” wynika, że zapowiadane już przez PKP PLK całkowite zamknięcie fragmentu linii kolejowej łączącej Warszawę z Poznaniem nastąpi w połowie przyszłego roku. Utrudnienia związane z całkowitym zamknięciem dla ruchu fragmentu magistrali E-20 potrwają przez 2 lata.
Przypomnijmy, że w czerwcu podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej wiceprezes PKP PLK Andrzej Pawłowski poinformował, że zarządca infrastruktury kolejowej zakłada całkowite zamknięcie fragmentu linii kolejowej nr 3 (E20), żeby przyspieszyć prace inwestycyjne, tak samo jak niedawno miało to miejsce na linii kolejowej nr 6 („Rail Baltica”) a niedługo będzie mieć miejsce na linii nr 7 łączącej Warszawę z Lublinem oraz na torach podmiejskich pomiędzy Warszawą i Grodziskiem (linia kolejowa 447). Jak ma wyglądać organizacja ruchu?

E20 zamknięte dla ruchu

Remont linii kolejowej nr 3 ma dotyczyć odcinka Sochaczew – Swarzędz. Według informacji „RK”, zamknięty całkowicie dla ruchu ma być jedynie fragment E20 na terenie woj. wielkopolskiego, pomiędzy węzłem w rejonie Wrześni (stacja Podstolice) i Barłogami. Najpierw, prawdopodobnie w czerwcu 2017 r., na mniej więcej rok ma zostać zamknięty odcinek Podstolice – Konin, a następnie odcinek Konin – Barłogi. Utrudnienia związane z całkowitym zamknięciem fragmentu E20 mają potrwać do czerwca 2019 r.

Na pozostałych odcinkach ruch ma być podczas robót prowadzony jednotorowo. Od połowy 2017 r. 1 tor zostanie wyłączony na odcinkach Swarzędz – Wrześna (na ok. 2 lata) i Bednary – Konin (na ok. 1 rok), a na koniec, w 2019 r. zamknięty ma zostać 1 tor pomiędzy Bednarami i Sochaczewem. W tym ostatnim przypadku, PLK ma czekać na zakończenie prac na linii 447, aby nie kumulować utrudnień na liniach w okolicach Warszawy.

Objazdy przez Gniezno lub Toruń

Pociągi pasażerskie dalekobieżne mają kursować objazdem z wykorzystaniem linii kolejowej nr 131 i 353, czyli w Barłogach zjeżdżałyby na „magistralę węglową” w kierunku północnym, po czym, w węźle inowrocławskim (łącznicą z pominięciem stacji pasażerskiej) zjeżdżałyby na trasę w kierunku Poznania przez Gniezno. Możliwe jest również kierowanie pociągów pasażerskich przez objazdem przez Toruń i Inowrocław (linie 18, 353). Pociągi towarowe mają natomiast kursować przede wszystkim trasą przez Łódź i Zduńską Wolę.

Działaniem komplementarnym wobec modernizacji magistrali E20 ma być przebudowa stacji Bednary, Łowicz i Kutno. Najwięcej zmian dotknie stację w Łowiczu, która zostanie całkowicie przebudowana. W Łowiczu nastąpi m.in. zmiana lokalizacji peronów, wybudowane zostanie także przejście podziemne i wiadukt drogowy (wraz z likwidacją obecnego przejazdu drogowego).

W przypadku pociągu kursującego z prędkością do 160 km/godz., czas przejazdu z Warszawy Centralnej do Poznania Gł. z wykorzystaniem „magistrali węglowej” i przez Gniezno, z założeniem postoju tylko w na stacjach Warszawa Zachodnia i Kutno, wyniesie ok. 3 godz. i 10-20 minut. Pociąg łączący Warszawę z Poznaniem trasą przez Konin i zatrzymujący się tylko w Kutnie, pokonuję tę trasę w 2,5 godz.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Poznań (607)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Poznań (607)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS