Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Leo Express z otwartym dostępem Warszawa – Kraków. 5 par pociągów!

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
14-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Leo Express z otwartym dostępem Warszawa – Kraków. 5 par pociągów!
fot. MS
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przyznał Leo Express otwarty dostęp na trasie Warszawa Wschodnia – Kraków Główny przez CMK. Przewidziano kursowanie pięciu par przez pięć lat, począwszy od grudnia 2025 roku. Czas przejazdu ma wynosić niespełna 3 godziny.

Rozkład jazdy obejmuje pięć par pociągów. Godziny odjazdu ze stacji Warszawa Wschodnia to 1:32, 3:32, 9:32, 15:32 i 18:32. Z Krakowa pociągi Leo Express mają odjeżdżać o 6:19, 12:19, 15:19, 19:19 i 21:19. Deklarowany czas przejazdu to 2 godziny i 52 minuty – porównywalnie z niektórymi dzisiejszymi pociągami kategorii IC (zależnie od trasy), szybciej od TLK, lecz wolniej od EIC i większości EIP (z jednym wyjątkiem).

Tabor znany z pociągów Kraków – Praga

Przewidywane do obsługi stacje to Kraków Główny, Włoszczowa Północ, Opoczno Południe, Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna i Warszawa Wschodnia – możliwe jest jednak rozszerzenie siatki postojów o dodatkowe lokalizacje pod warunkiem złożenia wniosku.

Pociągi będą obsługiwane dalekobieżnymi EZT z rodziny Flirt (seria 480). Już przed pandemią COVID-19 Leo Express obsługiwał nimi połączenia z Krakowa do Pragi, a niedawno otrzymał zgodę UTK na zwiększenie liczby kursów w tej relacji. Przewoźnik ma prawo do zastąpienia ich innym taborem o zbliżonych parametrach.

Nikt nie wnioskował o badanie

W czerwcu bieżącego roku Leo Express wnioskował o prawo do uruchamiania komercyjnych pociągów przez pięć rocznych rozkładów jazdy, od grudnia 2025 do grudnia 2030 r. Przewoźnik nie zachował więc wymaganego odstępu między złożeniem wniosku a planowanym rozpoczęciem wykonywania przewozów (półtora roku). Mimo to decyzja prezesa UTK była pozytywna – było to możliwe dzięki temu, że PKP Intercity ani inne uprawnione podmioty nie zażądały badania równowagi ekonomicznej.

Nie jest to pierwszy wniosek Leo Express o otwarty dostęp na trasie Warszawa – Kraków. Poprzedni został złożony w roku 2019. Do uruchomienia pociągów jednak wówczas nie doszło, a przewoźnik wycofał swoją aplikację wiosną 2022 r.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Renfe i Leo Express chcą szerzej wejść do Polski

Biznes

Renfe i Leo Express chcą szerzej wejść do Polski

Jakub Rösler 12 lutego 2025

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Biznes

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Mikołaj Kobryński 08 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Renfe i Leo Express chcą szerzej wejść do Polski

Biznes

Renfe i Leo Express chcą szerzej wejść do Polski

Jakub Rösler 12 lutego 2025

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Biznes

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Mikołaj Kobryński 08 listopada 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij