Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wielki przetarg DB. Do 95 składów KDP

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
18-12-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wielki przetarg DB. Do 95 składów KDP
fot. DBZdjęcie ilustracyjne
Koleje Niemieckie chcą zawrzeć umowę ramową na dostawę do 95 EZT dużych prędkości. Przetargiem na ich dostawę interesują się Siemens oraz Alstom. Pierwsze jednostki będą mogły zostać dostarczone dopiero w przyszłej dekadzie – informuje przewoźnik.

Jednostki, których producent ma zostać wybrany w postępowaniu, mają obsługiwać pociągi kategorii ICE – najwyższej na niemieckiej sieci. DB deklaruje położenie nacisku na wyższy niż dotąd standard podróży. Komfortowi pasażerów ma służyć nowa aranżacja wnętrza. Wejścia do pojazdu mają być – w miarę możliwości – pozbawione stopni. Wysuwane platformy o poziomie równym z peronami mają ułatwiać wsiadanie. Liczba miejsc siedzących ma wynosić ok. 940.

Długość jednostek nie może przekraczać 400 metrów. Elektryczne zespoły trakcyjne dla DB mają rozwijać prędkość co najmniej 300 km/h. Zamawiający stawia też wyśrubowane wymagania w zakresie efektywności energetycznej oraz wskaźnika dostępności.

Warunki przetargu sformułowano w oparciu o wyniki wstępnego dialogu technicznego, prowadzonego z Alstomem i Siemens Mobility. Czas potrzebny na produkcję taboru, a następnie – na jego badania i certyfikację, będzie jednak długi: nowe jednostki ICE zaczną przewozić pasażerów dopiero po 2030 r.

Pierwsza umowa wykonawcza do kontraktu ramowego ma obejmować dostawę 33 jednostek. Zastąpią one część spośród najstarszych zespołów ICE1 (produkcja w latach 1989-1993), ale i część nowszych ICE3 (dostarczanych od 1999 do 2004 r.). Nowe EZT będą od nich dłuższe i pojemniejsze (w przypadku ICE3 – blisko dwukrotnie).

Przede wszystkim jednak DB chcą powiększyć flotę jednostek dużych prędkości – przewozy z wykorzystaniem najszybszego taboru szybko rosną. Jest to kolejny krok w tym kierunku po zamówieniu 73 zespołów ICE3neo (Siemens ma zakończyć ich dostawy w 2028 r.) oraz 79 składów push-pull ICE-L (dostawy do 2030 r.). Jak już pisaliśmy – ten drugi rodzaj taboru, dostarczony przez Talgo, jest wyposażony w innowacyjne przetwornice statyczne produkcji polskiej firmy Medcom.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Linia 201: PLK powtarza wielki przetarg po zaskakującej wpadce

Infrastruktura

Linia 201: PLK powtarza wielki przetarg po zaskakującej wpadce

Jakub Madrjas 08 stycznia 2024

Częstochowa: Drugie podejście PKP PLK do przebudowy stacji

Infrastruktura

Zobacz również:

CPK zamówił instrukcję prowadzenia ruchu na KDP

Infrastruktura

CPK zamówił instrukcję prowadzenia ruchu na KDP

Roman Czubiński 16 stycznia 2024

KDP w Kalifornii: Siemens i Alstom walczą o kontrakt

Biznes

KDP w Kalifornii: Siemens i Alstom walczą o kontrakt

Łukasz Malinowski 18 stycznia 2024

KDP czy kolej w regionach – jaki priorytet dla Polski?

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Linia 201: PLK powtarza wielki przetarg po zaskakującej wpadce

Infrastruktura

Linia 201: PLK powtarza wielki przetarg po zaskakującej wpadce

Jakub Madrjas 08 stycznia 2024

Częstochowa: Drugie podejście PKP PLK do przebudowy stacji

Infrastruktura

Zobacz również:

CPK zamówił instrukcję prowadzenia ruchu na KDP

Infrastruktura

CPK zamówił instrukcję prowadzenia ruchu na KDP

Roman Czubiński 16 stycznia 2024

KDP w Kalifornii: Siemens i Alstom walczą o kontrakt

Biznes

KDP w Kalifornii: Siemens i Alstom walczą o kontrakt

Łukasz Malinowski 18 stycznia 2024

KDP czy kolej w regionach – jaki priorytet dla Polski?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5