Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

DB kupi 56 kolejnych szybkich zestawów push-pull od Talgo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
17-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
DB kupi 56 kolejnych szybkich zestawów push-pull od Talgo
Fot. DBWagon sterowniczy ICE L jeszcze w Hiszpanii
Koleje Niemieckie ogłosiły kolejne wielkie zamówienie na tabor. DB zdecydowało o rozszerzeniu zamówienia na pojazdy iCE L. Hiszpańskie Talgo dostarczy kolejne 56 pojazdów tego typu.

DB nazywają realizowane zamówienie „największym projektem zakupowym w historii”. Informowaliśmy już o zakupie kolejnych pociągów ICE3 Neo od Siemena (17 sztuk przygotowanych do rozwijania prędkości 320 km/h), teraz poinformowano o dokupieniu 56 zestawów ICE od hiszpańskiego producenta Talgo.

Zestawy ICE L, które Koleje Niemieckie zamówiły w Talgo w 2019, miały rozpocząć kursowanie w tym roku, jednak koronawirus, podobnie jak w przypadku innych producentów, wpłynął na opóźnienie dostaw. Ostatecznie pierwsze pociągi zestawione z hiszpańskich wagonów ruszą na trasę Berlin – Amsterdam – Berlin w październiku 2024 roku. Ale pierwszy zestaw 17-wagonowego pociągu z wagonem sterowniczym jest już gotowy, znajduje się w Niemczech i trwają jego testy (wcześniej, we wrześniu 2022, na targach Innotrans demonstracyjny wagon mogli oglądać zwiedzający).

Testy wypadają na tyle obiecująco, że zarząd DB nie zwlekał z podjęciem decyzji o powiększeniu zamówienia. Do 23 ICE L zamówionych w 2019 roku dołączy kolejnych 56 zestawów, których dostawy spodziewane będą w 2026 roku. Dostawy będą trwały 4 lata. Ważną cechą wagonów Talgo ma być podłoga bez stopni, na wysokości peronów. Wagony tego typu opierają się na wspólnych, jednoosiowych wózkach. M.in. z uwagi na to będą bardzo krótkie. W pociągach będzie nowy system informujący o zajętości miejsc i bardzo nowoczesna informacja pasażerska. Miejsca dla rowerów, bardzo wygodne fotele i szyby wzmacniające sygnał komórkowy to już podstawa.

Dzięki zakupom realizowanym w Talgo i Siemensie, flota szybkich pociągów ICE powiększy się o 39 tysięcy miejsc siedzących. DB nadal będzie miało opcję zakupu 21 kolejnych zestawów od Talgo.

Co warte uwagi, zestawy ICE L zasilane są przez wieolosystemowe przetwornice statyczne produkowane przez Medcom. Każdy ze składów wyposażony jest w przetwornice o łącznej mocy 800 kW wykonane w technologii SiC (węglik krzemu). Przetwornice z Medcomu są pierwszym zastosowaniem technologii węglika krzemu w kolejach wysokich prędkości w Europie.

Tak jak wspomnieliśmy, pierwszą trasą nowych składów będzie Berlin – Amsterdam, gdzie obecnie kursują nieco już wysłużone składy wagonowe (ostatnią modernizację przeszły 10 lat temu). Dzięki temu, że pojazdy będą mogły rozpędzić się do 230 km/h (o 30 km/h szybciej niż obecne pociągi), a także dzięki zastosowaniu wielosystemowej lokomotywy, na początek szacuje się skrócenie czasu przejazdu między miastami o około 30 minut. Wyniesie on wówczas 5 godzin i 50 minut. Bez kompleksowej przebudowy linii w Holandii, gdzie pociągi z uwagi na warunki ziemne nasypów na większości trasy między Amsterdamem a Deventer kursują z prędkością 100 i 130  km/h i między Deventer a granicą z Niemcami - 130 km/h, dalszego przyspieszenia nie będzie.

W następnej kolejności (prawdopodobnie w 2026 roku) Koleje Niemieckie deklarują uruchomienie pociągów ICE L z Berlina i Hamburga na Sylt, do Oberstdorfu w Alpach, Wiednia i Kopenhagi. Z czasem zaczną obsługiwać także krajowe relacje co ilustruje poniższa mapa.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Pasażer

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Mikołaj Kobryński 19 października 2025

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Biznes

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Mikołaj Kobryński 08 sierpnia 2025

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Tabor i technika

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Roman Czubiński 27 maja 2025

Polska odpuszcza walkę o Talgo

Biznes

Polska odpuszcza walkę o Talgo

Jakub Rösler 13 lutego 2025

Konsorcjum z Pesą chce kupić Talgo

Biznes

Konsorcjum z Pesą chce kupić Talgo

Jakub Rösler 05 lutego 2025

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Biznes

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Jakub Rösler 27 stycznia 2025

Zobacz również:

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Pasażer

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Mikołaj Kobryński 19 października 2025

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Biznes

Renfe przekaże Leo Express pociągi Talgo?

Mikołaj Kobryński 08 sierpnia 2025

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Tabor i technika

Talgo dostarczy pociągi FlixTrain

Roman Czubiński 27 maja 2025

Polska odpuszcza walkę o Talgo

Biznes

Polska odpuszcza walkę o Talgo

Jakub Rösler 13 lutego 2025

Konsorcjum z Pesą chce kupić Talgo

Biznes

Konsorcjum z Pesą chce kupić Talgo

Jakub Rösler 05 lutego 2025

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Biznes

Nowe informacje o przejęciu Talgo przez PFR

Jakub Rösler 27 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij