Partnerzy serwisu:
Biznes

Wielka Brytania: Towarowy Class 769 i rowery do przewozów kurierskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Autor:

simetra

Data publikacji:
15-07-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Network Rail

Podziel się ze znajomymi:

Brytyjska firma Orion testuje przewozy drobnych przesyłek kurierskich za pomocą przebudowanych składów Class 769 i rowerów cargo. Ma być szybciej i sprawniej niż samochodami. Rozwiązanie zaprezentowano 7 lipca na stacji Euston. Kolejne w roku 2022.

Założenia projektu są dość proste. Firma Orion High Speed Logistics uznała, że transport przesyłek z wykorzystaniem kolei może być szybszy i konkurencyjny wobec przewozów drogowych. Za takim rozwiązaniem mają przemawiać: krótszy czas przewozu niż samochodem, łatwy dostęp do centrum, łatwy przeładunek na pojazdy, które obsłużą tzw. ostatnią milę – w tym przypadku planuje się wykorzystanie m.in. rowerów cargo. Dzięki temu z dróg mogłaby zniknąć cześć samochodów dostawczych, a przewozy stałyby się bardziej ekologiczne.

– Cieszymy się, że możemy pokazać, jak koleje może w przyszłości być wykorzystywana w transporcie przesyłek kurierskich. Przewóz paczek czy poczty koleją nie jest niczym nowym, ale teraz, gdy większość z nas robi zakupy przez internet, pozbycie się zanieczyszczających powietrze samochodów, wykorzystanie kolei jako opłacalnego i szybkiego środka transportu zyskuje na znaczeniu – mówi Daniel Fredriksson z Network Rail (brytyjski zarządca infrastruktury kolejowej), z którym współpracuje Orion. Dodaje przy tym, że zaangażowanie w kolei w przesyłki może być szansą na rozwój w okresie wychodzenia z pandemii.

Karl Watts, prezes Oriona podkreśla, że kluczowe, a wręcz rewolucyjne będzie dostarczanie przesyłek bezpośrednio do samego centrum miasta. Ze stacji ładunki będą zabierane przez pojazdy elektrczne lub rowery. – Każdy ośmiowagonowy skład to 24 dostawczaki na drogach mniej, to zaś oznacza mniejsze korki i mniejsze emisje w centrach miast – dodaje Watts.

Rozwiązanie pozytywnie ocenił także Chris Heaton-Harris odpowiadający w rządzie za transport. On również podkreślał, że podobne rozwiązania dają szansę na zwiększenie roli kolei w przewozach ładunków.

Do przewozów zostaną wykorzystane składy spalinowo-elektryczne Class 769, z których wymontowano siedzenia i większość wykończenia wnętrza związaną z potrzebami pasażerów. Wprowadzono za to dodatkowe konstrukcje pozwalające na zabezpieczenie palet czy koszy na mniejsze przesyłki. Class 769 to przebudowane ezt Class 319 – w nowej roli wykorzystywany jest więc już całkiem wiekowy tabor. Pociągi mają się poruszać z prędkością maksymalną 100 m/h oraz w zestawieniach z 4, 8 lub 12 członów.

Pierwsze pociągi ruszą jeszcze w tym roku między Midlands a Szkocją (dokładna trasa nie została podana) a następnych możemy się spodziewać w roku 2022.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wielka Brytania: Chaos po wprowadzeniu korekty rozkładu jazdy

Warte uwagi

Wielka Brytania: Chaos po wprowadzeniu korekty rozkładu jazdy

Tomasz Kościelny 14 czerwca 2018

Wielka Brytania: Przebudowa stacji London Bridge na ostatniej prostej

Infrastruktura

Elektryfikacja brytyjskich linii kolejowych będzie ograniczona

Infrastruktura

Elektryfikacja brytyjskich linii kolejowych będzie ograniczona

Tadeusz Syryjczyk 07 października 2017

Dokąd idzie Wielka Brytania? Zmiany w zarządzaniu koleją na Wyspach

Infrastruktura

Zobacz również:

Wielka Brytania: Chaos po wprowadzeniu korekty rozkładu jazdy

Warte uwagi

Wielka Brytania: Chaos po wprowadzeniu korekty rozkładu jazdy

Tomasz Kościelny 14 czerwca 2018

Wielka Brytania: Przebudowa stacji London Bridge na ostatniej prostej

Infrastruktura

Elektryfikacja brytyjskich linii kolejowych będzie ograniczona

Infrastruktura

Elektryfikacja brytyjskich linii kolejowych będzie ograniczona

Tadeusz Syryjczyk 07 października 2017

Dokąd idzie Wielka Brytania? Zmiany w zarządzaniu koleją na Wyspach

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5