Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wielka Brytania: Przebudowa stacji London Bridge na ostatniej prostej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Network Rail/Global Rail News

Podziel się ze znajomymi:

Trwający blisko pięć lat remont jednej z największych stacji kolejowych Wielkiej Brytanii dobiega końca. Po przerwie świątecznej zarządcy infrastruktury udało się otworzyć ostatnio zamknięte perony. Teraz pozostała już tylko kosmetyka.

London Bridge to czwarta największa stacja kolejowa Wielkiej Brytanii. Rocznie przewija się przez nią ok. 48 mln podróżnych. Od 23 grudnia do 2 stycznia w rejonie stacji prowadzone były intensywne prace infrastrukturalne. Związane były one z corocznym programem świątecznych remontów, które w całym kraju były prowadzone w 260 lokalizacjach. Przez 10 dni udało się doprowadzić do końca ważne zadania związane m. in. z pracami na sieci trakcyjnej oraz w układzie torowym. Pierwszy raz od 2012 roku, czyli od czasu rozpoczęcia prac, wszystkie perony stacji London Bridge są wreszcie czynne. Ich otwarcie to kolejny milowy krok w wartym 6,5 mld funtów projekcie Thameslink, który będzie kontynuowany w bieżącym roku. Przyczyni się on do poprawy jakości transportu w obszarze Wielkiego Londynu.

– Modernizacja London Bridge przyniosła nam nowoczesny węzeł transportowy. Przeprowadzone prace to najlepszy przykład tego, co aktualnie dzieje się na kolei – powiedział szef Network Rail Mark Carne. Nowa hala dworcowa ma aż o dwie trzecie więcej przestrzeni dla podróżnych. Pierwszy raz w historii łączy bezpośrednio wszystkie perony, przy których znajduje się piętnaście torów.

Przy Tooley Street znalazły się dwa nowe wejścia, które usprawnią komunikację. Zakończenie budowy nowych peronów pozwala na to, by pociągi do Cannon Street zatrzymywały się na stacji London Bridge. Zmienił się także cały układ torowy stacji. Pozwoli to na zwiększenie przepustowości, poprawę bezpieczeństwa i ograniczenie opóźnień pociągów.

Wciąż w hali dworcowej pozostała część prac do wykonania, ale nie będą one powodowały większych utrudnień. Potrwają one do wiosny i obejmą m.in. przygotowanie do otwarcia obiektów komercyjnych oraz zabudowę wnętrza hali. Nowoczesna stacja nareszcie będzie dostępna dla niepełnosprawnych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5