NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

800 mln funtów na poprawę przepustowości londyńskiej stacji Waterloo

| Łukasz Pastor 25.03.2016 227

800 mln funtów na poprawę przepustowości londyńskiej stacji Waterloo
Graf. Network Rail
Brytyjska kolej planuje o 30% poprawić wydajność stacji Waterloo. Przyjęty został właśnie program przebudowy stacji oraz prac na wybranych liniach, po których kursują pociągi odjeżdżające z Waterloo. Modernizacja potrwa przez trzy kolejne lata.
Firma Network Rail już od wielu lat planowała modernizację londyńskiej stacji. Dopiero co przyjęty projekt zawiera również już wcześniej ogłaszane plany. Wśród prac, które na pewno zostaną zrealizowane, planowana jest m.in. przebudowa części stacji, wykorzystywanej w przeszłości do obsługi pociągów międzynarodowych. W tamtym rejonie powstanie pięć dodatkowych peronów. Dodatkowo perony od pierwszego do czwartego zostaną wydłużone, tak, aby mogły one obsługiwać dłuższe pociągi podmiejskie.

Nowy tabor, prace na liniach

W program wpisuje się też zamówienie trzydziestu pięcioczłonowych pociągów siemens Desiro City, które obsłużą trasę Waterloo – Windsor. Dotychczas eksploatowane na niej składy zostaną skierowane na inne trasy.

W ramach prac zostało zaplanowane też wydłużenie peronów na stacjach i przystankach: Ascot, Bracknell, Camberley, Chertsey, Egham, Feltham, Martins, Heron, Sunningdale, Virginia Water oraz Wokingham. Plan zakłada także prace modernizacyjne przy sieci trakcyjnej stacji oraz wzmocnienie dostaw prądu. Stacja zostanie także wyposażona w system informacji pasażerskiej "GreenSpeed Driver Advisory", który będzie podawał rzeczywiste opóźnienie pociągów.

Waterloo pęka w szwach

– To największy od lat program inwestycyjny dla pasażerów, którzy korzystają ze stacji Waterloo – powiedział szef Network Rail Peter Hendy. – Program zapewni wyższą jakość usług na stacji, nowe miejsca do spędzania czasu przed podróżą, nowe pociągi. I trzeba to przyznać – to ostatni dzwonek – dodał.

Od roku 1996 liczba pasażerów na trasach wiodących do stacji Waterloo wzrosła ponad dwukrotnie – ze 108 do 230 mln podróżnych rocznie. Podobny trend utrzymuje się w całej Wielkiej Brytanii. Dlatego w kraju niezbędne są modernizacje infrastruktury, które poprawią wydajność sieci kolejowej.

Network Rail poszukuje pieniędzy na inwestycje na sieci kolejowej. Dlatego m.in. zarządca infrastruktury poważnie zastanawia się nad zbyciem lub dzierżawą wybranych dworców kolejowych oraz nad wydzieleniem i sprzedażą działu przedsiębiorstwa, który zajmuje się dystrybucją energii dla sieci kolejowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Londyn (122)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Londyn (122)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5