NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wagony rowerowe KD mają zadebiutować w czerwcu

| Jakub Rösler 26.03.2022 4,1k

Wagony rowerowe KD mają zadebiutować w czerwcu
Fot. Koleje Dolnośląskie
Koleje Dolnośląskie zapowiadają, że wagonowy rowerowe, które spółka zakupiła rok temu, mają wejść do służby wraz z oddaniem do użytku fragmentu linii 285, od Wrocławia do Świdnicy, a więc prawdopodobnie w czerwcu tego roku.  Aktualnie towarowe wagony są kierowane do napraw P5.
W sierpniu ubiegłego roku Koleje Dolnośląskie (KD) zakupiły pięć krytych wagonów towarowych od PKP Cargo z przeznaczeniem na wagony rowerowe. To rozwiązanie, znane w Austrii czy Czechach, do tej pory nie było stosowane w Polsce. KD są więc pionierem jeśli chodzi o wagony rowerowe. Przewoźnik kupił wagony już jakiś czas temu, a sam temat nieco przycichł.

– Wagony mają wejść do służby wraz z uruchomieniem linii 285 przez Sobótkę do Świdnicy. Zakładamy, że pierwsza jazda handlowa może się odbyć 18 czerwca 2022 roku. W tej chwili wagony kierowane są na przegląd P5 oraz doposażenie w wyposażenie niezbędne do przewozu rowerów. Próby dynamiczne odbędą się po realizacji przeglądu P5 – napisał nam Bartłomiej Rodak, rzecznik przewoźnika.

W tym miejscu warto przypomnieć, że linia 285, o której wspomina Bartłomiej Rodak, miała być oddana do użytku już z końcem 2020 roku. Kolejne zapowiedzi PKP PLK mówiły o grudniu 2021 roku, a także marcu bieżącego roku. Na szlaku nadal nie kursują pociągi, a obecny termin oddania do użytku mówi o czerwcu tego roku. O tym, czy tak rzeczywiście będzie, przekonamy się za kilka tygodni.

Rzecznik Kolei Dolnośląskich dodał też, że aktualnie ustalane są zasady na jakich będzie funkcjonować przewóz rowerów w używanych wagonach. Jest to ważne, ponieważ jasne i czytelne regulacje pozwolą na sprawne wykorzystanie innowacyjnego pomysłu i dadzą odpowiedź na to, czy osoby z rowerami będą mogły wsiadać i wysiadać na każdym przystanku, czy też zostanie to rozwiązane w inny sposób. Jak na ten moment niewiadomych jest więcej.

Jedną z nich pozostawała kwestia tego, które z szynobusów posiadanych przez przewoźnika będą wykorzystywane do ciągnięcia wagonów rowerowych. Bartłomiej Rodak mówi nam, iż do tego zadania wytypowano pojazdy z serii SA134. KD dysponują na stałe ośmioma spalinowymi zespołami trakcyjnymi z tej serii. Kursują one na niezelektryfikowanych szlakach Dolnego Śląska.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5