NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Vectron XLoad - 20 lokomotyw da SüdLeasing

| inf. pra 05.07.2022 783

Vectron XLoad - 20 lokomotyw da SüdLeasing
fot. Siemens
Szwajcarska firma SBB Cargo International AG we współpracy z SüdLeasing GmbH zamówiła 20 lokomotyw wielosystemowych Vectron wyposażonych w pakiet XLoad firmy Siemens Mobility. SBB Cargo International będzie dzierżawić lokomotywy od SüdLeasing w ramach długoterminowego planu wynajmu z elastycznym terminem. Umowa obejmuje również utrzymanie lokomotyw przez Siemens Mobility - informuje producent.
Jak podaje Siemens, Vectron XLoad to pakiet wyposażenia opracowany w celu poprawy wydajności i zwiększenia obciążenia platform. Dzięki tej opcji XLoad, na przykład, operatorzy na korytarzu Północ-Południe będą mogli używać tylko jednej, a nie dwóch czteroosiowych lokomotyw do pociągu. Vectrony są zaprojektowane do maksymalnej prędkości roboczej 160 km/h. Lokomotywy będą dostarczane począwszy od 2024 roku. SüdLeasing zamawia 20 lokomotyw Vectron w firmie XLoad na zlecenie SBB Cargo International

- Cieszymy się z dalszej rozbudowy floty Vectronów SBB Cargo International i dziękujemy firmie za zaufanie do nas i do naszych lokomotyw. Dzięki temu zamówieniu liczba Vectronów sprzedanych szwajcarskim klientom wzrosła do ponad 100. Dzięki XLoad lokomotywy osiągają siłę pociągową, która wcześniej nie była możliwa w przypadku lokomotyw czteroosiowych. Nasz klient może jeszcze efektywniej wykorzystywać lokomotywy w regionie alpejskim - powiedział Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock w Siemens Mobility cytowany w komunikacie.

- Vectron jest idealną lokomotywą dla naszych operacji transportowych, będąc interoperacyjną pomiędzy portami ARA (Amsterdam, Rotterdam, Antwerpia) i Włochami. Dzięki opcjonalnej funkcji XLoad będziemy mogli prowadzić dłuższe i cięższe pociągi przez Alpy w pojedynczej trakcji. W wielu przypadkach można nawet obejść się bez obowiązkowej w innym przypadku lokomotywy prowadzącej. Ponieważ masa pociągów w kombinowanym ruchu towarowym jest ograniczona maksymalną dopuszczalną długością pociągu, nie ma potrzeby stosowania bardziej kosztownej lokomotywy sześcioosiowej - powiedział Sven Flore, prezes SBB Cargo International AG.

20 nowych lokomotyw będzie wykorzystywanych przez SBB Cargo International do obsługi tras transalpejskich. Lokomotywy zostały dopuszczone do eksploatacji w Austrii, Belgii, Niemczech, Włoszech, Szwajcarii i Holandii. Są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS BL3, jak również w obowiązkowe krajowe systemy sterowania pociągiem.

Firma Siemens Mobility sprzedała już 1412 lokomotyw Vectron łącznie ponad 60 klientom. Lokomotywy te przejechały ponad 585 milionów kilometrów i są dopuszczone do eksploatacji w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, Niemczech, Węgrzech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, Szwajcarii.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szwajcaria (177)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szwajcaria (177)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5