Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Brightline West wybiera pociągi Siemensa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Brightline West wybiera pociągi Siemensa
rys. Siemens
1 maja spółka Brightline West ogłosiła, że Siemens Mobility został wskazany jako preferowany dostawca pociągów kolei dużych prędkości do obsługi nowej linii łączącej Las Vegas z Kalifornią. Umowa obejmie flotę dziesięciu składów "American Pioneer 220" (AP 220).

Brightline West poinformowała o wyborze Siemens Mobility jako preferowanego dostawcy składów do obsługi nowego połączenia kolejowego pomiędzy Las Vegas a Kalifornią. Ostateczne umowy dopiero zostaną podpisane, a jeśli do tego dojdzie to kontrakt obejmie budowę, z godnie z regulacjami „Buy America”, czyli przepisami wymagającymi prowadzenie większości prac oraz korzystania z poddostawców zlokalizowanych w USA, dziesięciu składów "American Pioneer 220" (AP220), które mają zostać dostarczone do 2028 r.

W ramach kontraktu Siemens Mobility zapewni także 30-letnie utrzymanie floty, które będzie realizowane w zakładach w Sloan w Newadzie w pobliżu jednej z planowanych stacji Brightline West. Zamawiający podkreśla, że przyczyni się to do wygenerowania dobrze płatnych miejsc pracy w regionie. Jak informuje Brightline West Siemens otworzy nowy zakład w celu budowy pociągów AP220, ale jego lokalizacja zostanie podana dopiero po podpisaniu umowy.

Zamawiane składy mają również w przyszłości zapewnić pełną interoperacyjność z projektem California High Speed Rail realizowanym przez władze stanu Kalifornia – prace nad nim posuwają się dość wolno, ale ostatnio poznaliśmy wizualizacje stacji oraz wiemy o pracach nad wyborem taboru do obsługi tej linii.

Same składy dla Brightline West mają zostać oparte o sprawdzoną w Europie platformę Velaro, a oznaczenie 220 odnosi się do planowanej prędkości eksploatacyjnej na poziomie 220 mph. Siedmiowagonowe pociągi pomieszczą od 434 do 450 pasażerów, w zależności od ostatecznej konfiguracji i będą mogły pokonać całą trasę w mniej niż dwie godziny. Wybór Siemensa jako dostawcy nie jest zaskoczeniem. Spółka dostarcza bowiem składy nie tylko do Brightline na Florydzie, ale także realizuje zlecenia dla Amtraka i jest obecnie największym producentem taboru dla kolei dalekobieżnej w USA.

– Jesteśmy podekscytowani współpracą z Brightline i możliwością wprowadzenia kolei dużych prędkości w Ameryce w oparciu o 40-letnim doświadczeniu Siemensa w projektowaniu, budowie, testowaniu, dostarczaniu i utrzymywaniu pociągów w Stanach Zjednoczonych – powiedział Marc Buncher, prezes zarządu Siemens Mobility North America.

Brightline West podkreśla, że nowa linia i składy będzie pierwszą amerykańską koleją dużych prędkości (powyżej 200 mph, czyli ok. 320 km/h), ale jest to kwestia dość dyskusyjna. Już obecnie z prędkością 150 mph (ok. 240 km/h) porusza się Acela Express Amtraka, ale nie wykorzystuje ona budowanej od podstaw nowej infrastruktury, a jedynie zmodernizowany NEC.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tory leżą już na całej nowej linii Koralmbahn w Austrii [zdjęcia]

Infrastruktura

Tory leżą już na całej nowej linii Koralmbahn w Austrii [zdjęcia]

Michał Szymajda 29 kwietnia 2024

Którędy i jak szybko pojedziemy polską KDP?

Infrastruktura

Którędy i jak szybko pojedziemy polską KDP?

Roman Czubiński 25 kwietnia 2024

Komponent kolejowy CPK nie idzie na śmietnik. Ale są pytania

Infrastruktura

Zobacz również:

Czeskie ComfortJety od Siemensa i Skody oficjalnie zaprezentowane

Tabor i technika

Czeskie ComfortJety od Siemensa i Skody oficjalnie zaprezentowane

Michał Szymajda 10 kwietnia 2024

Siemens zainwestuje 115 mln euro w fabrykę

Tabor i technika

Siemens zainwestuje 115 mln euro w fabrykę

Siemens Mobility 05 marca 2024

Pozostałe z wątku:

Tory leżą już na całej nowej linii Koralmbahn w Austrii [zdjęcia]

Infrastruktura

Tory leżą już na całej nowej linii Koralmbahn w Austrii [zdjęcia]

Michał Szymajda 29 kwietnia 2024

Którędy i jak szybko pojedziemy polską KDP?

Infrastruktura

Którędy i jak szybko pojedziemy polską KDP?

Roman Czubiński 25 kwietnia 2024

Komponent kolejowy CPK nie idzie na śmietnik. Ale są pytania

Infrastruktura

Zobacz również:

Czeskie ComfortJety od Siemensa i Skody oficjalnie zaprezentowane

Tabor i technika

Czeskie ComfortJety od Siemensa i Skody oficjalnie zaprezentowane

Michał Szymajda 10 kwietnia 2024

Siemens zainwestuje 115 mln euro w fabrykę

Tabor i technika

Siemens zainwestuje 115 mln euro w fabrykę

Siemens Mobility 05 marca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5