Partnerzy serwisu:
Tabor

Vectron Siemensa na testach w CTL

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
16-09-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
CTL Logistics

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Vectron Siemensa na testach w CTL
CTL Logistics testuje lokomotywę Siemensa. Spółka zmierza do modernizacji i wymiany taboru. Między innymi dlatego do testów wybrała jeden z najnowocześniejszych pojazdów dostępnych na rynku – oferowaną przez Siemensa lokomotywę „Vectron DC”.

Lokomotywa „Vectron DC” Siemensa była testowana przez CTL Logistics od maja tego roku. Przewoźnikowi szczególnie zależało na sprawdzeniu w różnych warunkach możliwości eksploatacyjnych  pojazdu w realizowanych przez niego usługach przewozowych. Lokomotywa była sprawdzana w wielu wariantach, które są kluczowe z punktu widzenia operatora przewozów towarowych. Między innymi była wykorzystywana do prowadzenia pociągów o różnej masie i po trasach o różnorodnych parametrach technicznych. Przewoziła składy po wymagających i trudnych trasach, między innymi ciężkie ładunki ze Śląska do Puław oraz składy z kontenerami w korytarzu transportowym Północ – Południe. W ramach współpracy obu spółek, Siemens przeszkolił i przygotował do obsługi lokomotywy grupę maszynistów z CTL Logistics, którzy wydali bardzo pozytywne opinie o tym pojeździe. Specjaliści CTL Logistics podkreślają z jednej strony dużą elastyczność pojazdu i jego szerokie możliwości zastosowania, z drugiej strony prostotę i łatwość obsługi oraz wysoki komfort prowadzenia lokomotywy.

- Podczas trzymiesięcznej eksploatacji, zgodnie z pierwotnie przyjętymi założeniami, lokomotywa Vectron DC prowadziła pociągi w szeregu relacji obsługiwanych przez CTL Logistics. Doświadczenia zdobyte przez nas na bazie zrealizowanych przewo-zów pozwalają postawić tezę, że przyjęte i zastosowane przez spółkę Siemens roz-wiązania techniczne spełniają w praktyce zdecydowaną większość naszych oczeki-wań. Osiągnięta wysoka niezawodność techniczna bezpośrednio przekładała się na zwiększenie efektywności wykorzystania potencjału jednostki taborowej. Drugim istotnym elementem, z punktu widzenia operatora logistycznego funkcjonującego nie tylko na rynku polskim, jest wysoko oceniona przez naszych specjalistów kon-strukcja lokomotywy. Jej budowa modułowa pozwala przystosować ją do pracy na sieci kolejowej o innych systemach zasilania czy bezpieczeństwa, z drugiej strony może minimalizować czas postoju lokomotywy w czynnościach utrzymaniowych. Z naszego punktu widzenia czynniki te mogą wymiernie poszerzyć operatywność jed-nostki a co za tym idzie wpłynąć na optymalizację procesów transportowych – komentuje Jacek Sowa, dyrektor Centralnego Biura Lokomotyw CTL Logistics.

Budowa modułowa to jedna z innowacji zastosowanych w tym typie lokomotywy. Dzięki niej możliwa jest szybka zmiana konfiguracji lokomotywy i przystosowanie jej do odmiennych wymagań eksploatacyjnych. Zasada modułowej konstrukcji umożliwia także rozpoczęcie produkcji lokomotyw zanim klient sprecyzuje swoje szczegółowe wymagania. Takiej innowacyjnej konstrukcji towarzyszy równie nowoczesna koncepcja serwisowa „Railcover”. Operatorzy mają zróżnicowane oczekiwania pod adresem partnerów serwisowych, tak więc klienci mogą również wybierać spośród wielu dostępnych modułów i zdecydować się na pakiet serwisowy przystosowany do jego specyficznych wymagań: od dostaw części zamiennych poprzez dostęp do sieci warsztatów i Centrum Pomocy (Support Center), aż do pełnego pakietu serwisowego (Full Service).

„Vectron” testowany przez CTL to czwarta lokomotywa tego typu na polskich torach. Lokomotywy „Vectron DC” od ubiegłego roku posiadają wydane przez UTK bezterminowe świadectwo dopuszczenia do ruchu w Polsce, dzięki czemu polski rynek kolejowy jest jednym z pierwszych w Europie, po którym jeżdżą te nowoczesne pojazdy. W ostatnim czasie cztery lokomotywy „Vectron” AC zostały zamówione także przez niemieckiego przewoźnika BoxXpress, a jedną sztukę nabyła również austriacka spółka Cargo Service. W sumie po europejskich torach jeździ już kilkanaście pojazdów tego typu. Wszystkie obecnie eksploatowane „Vectrony” wykonały  łącznie ponad milion kilometrów przebiegu!

Wielosystemowe lokomotywy „Vectron” mogą być z powodzeniem stosowane w transgranicznym ruchu pasażerskim jak i towarowym. Zastosowane warianty wyposażenia pozwalają na pracę w czterech różnych systemach zasilania trakcyjnego i w różnych klasach mocy. Oprócz lokomotyw elektrycznych: wielosystemowej (MS), prądu stałego (DC), prądu przemiennego średniej mocy i prądu przemiennego wysokiej mocy (AC), w skład rodziny pojazdów „Vectron” wchodzi lokomotywa spalinowa z przekładnią elektryczną, zapewniająca dotrzymanie najwyższych europejskich wymagań w zakresie emisji spalin. Została ona zaprojektowana z myślą o ograniczeniu zużycia i zmniejszeniu kosztów paliwa oraz szczególnej dbałości o środowisko naturalne.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Duży kontrakt CTL. Chemia z Niemiec

Biznes

Duży kontrakt CTL. Chemia z Niemiec

Jakub Madrjas 24 września 2021

CTL z dwuletnią umową na dostawę energii

Biznes

CTL z dwuletnią umową na dostawę energii

inf. pras. 02 listopada 2018

CTL: Gotowi na nowe wyzwania

Biznes

CTL: Gotowi na nowe wyzwania

Łukasz Malinowski 12 listopada 2016

CTL Logistics: Pierwsze półrocze bez zaskoczeń

Biznes

PKP Cargo potwierdza - nie kupimy CTL-u

Biznes

PKP Cargo potwierdza - nie kupimy CTL-u

Rynek Kolejowy/PKP Cargo 17 grudnia 2014

Grupa CTL przewiozła 14,15 mln ton ładunków

Biznes

Grupa CTL przewiozła 14,15 mln ton ładunków

CTL Logistics 06 lutego 2015

Zobacz również:

Duży kontrakt CTL. Chemia z Niemiec

Biznes

Duży kontrakt CTL. Chemia z Niemiec

Jakub Madrjas 24 września 2021

CTL z dwuletnią umową na dostawę energii

Biznes

CTL z dwuletnią umową na dostawę energii

inf. pras. 02 listopada 2018

CTL: Gotowi na nowe wyzwania

Biznes

CTL: Gotowi na nowe wyzwania

Łukasz Malinowski 12 listopada 2016

CTL Logistics: Pierwsze półrocze bez zaskoczeń

Biznes

PKP Cargo potwierdza - nie kupimy CTL-u

Biznes

PKP Cargo potwierdza - nie kupimy CTL-u

Rynek Kolejowy/PKP Cargo 17 grudnia 2014

Grupa CTL przewiozła 14,15 mln ton ładunków

Biznes

Grupa CTL przewiozła 14,15 mln ton ładunków

CTL Logistics 06 lutego 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5