Grupa CTL Logistics w pierwszym półroczu przewiozła ok. 7 mln ton ładunków, wykonując pracę prawie 1,7 mld tkm. Na terenie Niemiec poprzez spółkę CTL Logistics GmbH osiągnęła wynik na poziomie ok. 1,3 mln ton i ponad 430 mln tkm.
Na wyniki spółek przewozowych obecnych na polskim rynku wpływa m.in. trwająca modernizacja sieci kolejowej oraz zawirowania na rynku przewozu węgla. W pierwszych miesiącach tego roku o 48 procent spadła punktualność przewozów kolejowych i chociaż nie ma jeszcze danych za kolejny kwartał, według CTL można spodziewać się podobnych wyników. Jest to konsekwencją stanu infrastruktury i trwającego procesu jej modernizacji.
- Przewoźnicy w większym stopniu muszą angażować się w organizację przewozów. W Grupie CTL w 2013 r. średnia długość przejazdu wynosiła 220 km, w II kwartale tego roku to już 250 km. Warto zwrócić uwagę na to, że najintensywniejsze prace prowadzone przez zarządcę infrastruktury są dopiero przed nami. W tym okresie bez wątpienia zyskają firmy, które masowo obsługują przewozy dla własnych spółek na krótkich dystansach. Pozostali będą musieli uzbroić się w cierpliwość i znaleźć inny sposób prowadzenia swojej działalności. W CTL od dłuższego czasu intensywnie rozwijamy nasze usługi doradcze i rozbudowujemy kompleksową ofertę logistyczną czego najlepszym przykładem jest realizowana umowa na obsługę elektrowni należących do EDF. Efektem kompleksowej oferty logistycznej jest zmniejszony tonaż przewożonych ładunków z jednoczesnym wydłużeniem obsługiwanych tras, zwiększonym wachlarzem usług a co za tym idzie podnoszeniem naszej konkurencyjności na rynku– wyjaśnia Jacek Bieczek, prezes CTL Logistics.
CTL w pierwszym półroczu przewiózł o ok. 8 proc. mniej ładunków niż w analogicznym okresie w 2013 r. lecz odnotował równocześnie tylko 2 proc. spadek wykonanej pracy przewozowej. Jako jeden z głównych operatorów obsługujących przemysł górniczy odczuł jego obecne problemy podobnie jak to miało miejsce w odniesieniu do całej branży w przypadku spadku przewozów kruszyw po pierwszym bumie na rynku budowalnym.
- To naturalne, że operatorzy logistyczni najszybciej rejestrują wszelkie zmiany zachodzące w przemyśle zwłaszcza korzystającym z przewozów masowych. Już następny rok powinien przynieść wzrost przewozów między innymi dzięki realizowanym pracom modernizacyjnym finansowanym w ramach kolejnej perspektywy finansowej UE. Wierzymy też, że uda się górnictwu uporać z obecnymi problemami- dodaje prezes CTL Logistics.