Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

USA: Kolejarze chłodzą zabytkowy most podnoszony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-06-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Trains.com/ Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Fala upałów w Stanach Zjednoczonych sprawia, że tamtejsi kolejarze mają poważne problemy z często bardzo już zużytą infrastrukturą. W Chicago muszą chłodzić wodą ponad stuletni most podnoszony.

Problemem dla Amtraka jest podnoszony most znany pod nazwą Canal Street Railroad Bridge lub Pennsylvania Railroad Bridge). Został on oddany do użytku w roku 1914 i zastąpił zlokalizowany w tym miejscu wcześniej most zwodzony. Jego konstrukcja składa się z dwóch 56-metrowych wież, które pozwalają na uniesienie środkowej części mostu o 40 m ponad poziom rzeki. W chwili oddania do użytku była to najcięższa (środkowa część ma masę 1,6 tys. ton) tego typu konstrukcja w Stanach Zjednoczonych. Zdjęcia z lat 60, można zobaczyć tutaj.

W roku 1916 dziennie przejeżdżało po nim ok. 300 pociągów, a podnoszony był ponad 70 razy na dobę. Obecnie nie jest już tak intensywnie wykorzystywany, ale jego dwa tory zapewniają sprawny wyjazd pociągów Amtraka z Chicago. W okresach wyjątkowo dużych upałów tory znajdujące się na podnoszonej części mostu mogą rozszerzyć się na tyle, że nie będzie możliwe jego poprawne opuszczenie – z tym problemem amerykańscy kolejarze radzą sobie nieustannie polewając je wodą. Zdjęcia obrazujące sytuację opublikował niedawno portal trains.com – można je zobaczyć tutaj.

Most podnoszony jest zawsze na żądanie przepływających jednostek – jeśli spodziewany jest akurat przejazd pociągu to nie mogą one być wstrzymywane dłużej niż 45 minut.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Pasażer

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Łukasz Malinowski 24 stycznia 2023

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Tabor i technika

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Łukasz Malinowski 17 grudnia 2022

Amtrak wróci na trasę Nowy Orlean – Mobile

Pasażer

Amtrak: Nowa malatura lokomotyw

Tabor i technika

Amtrak: Nowa malatura lokomotyw

Łukasz Malinowski 21 kwietnia 2022

Zobacz również:

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Pasażer

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Łukasz Malinowski 24 stycznia 2023

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Tabor i technika

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Łukasz Malinowski 17 grudnia 2022

Amtrak wróci na trasę Nowy Orlean – Mobile

Pasażer

Amtrak: Nowa malatura lokomotyw

Tabor i technika

Amtrak: Nowa malatura lokomotyw

Łukasz Malinowski 21 kwietnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5