- Województwo małopolskie popiera każdy pomysł, który w racjonalny sposób pozwoli pozyskać nowy tabor do obsługi pasażerskich przewozów kolejowych, ale nie ingeruje w segment przewozów interREGIO, którego nie dofinansowuje – powiedzieli „Rynkowi Kolejowemu” pracownicy biura prasowego UMWM.
Przypomnijmy, iż Małopolska wspólnie z województwem śląskim, podkarpackim oraz świętokrzyskim tworzy grupę zakupową, która zamierza wspólnie nabyć tabor w ramach dofinansowania ze środków z POIiS. Powstanie takiej grupy stawia jednak pod znakiem zapytania projekt taborowy Przewozów Regionalnych. Z dyplomatycznej odpowiedzi UMWM ciężko dociec, jak Małopolska ustosunkowuje się do tego problemu. - Województwo małopolskie popiera każdy pomysł, który w racjonalny sposób pozwoli pozyskać nowy tabor do obsługi pasażerskich przewozów kolejowych, ale nie ingeruje w segment przewozów interREGIO, którego nie dofinansowuje – podkreślili w komentarzu pracownicy biura prasowego UMWM.
Przy okazji małopolscy urzędnicy odnieśli się także do naszego pytania o to, dlaczego nie zostały uruchomione żadne dodatkowe połączenia z Krakowa do Zakopanego w związku z benefisem Adama Małysza w marcu i do Wadowic w związku z beatyfikacją Jana Pawła II w maju br. - Samorząd nie ma wpływu na przewozy realizowane na zasadach komercyjnych. Przewoźnik ma dowolność w kształtowaniu oferty, w ramach której może uruchamiać dodatkowe, okazjonalne pociągi według własnego rozeznania – zaznaczyli przedstawiciele UMWM.